fredag 18. september 2009

Hvordan plassere en Ektorp?

Da jeg skulle lese Boligpluss som jeg fikk i posten idag, ble det for kaldt i glassverandaen så jeg tente opp i peisen. Å sitte i sofaen og se på peisen er utrolig koselig, men peisen er på skrå i et hjørne i stua. Så da tenkte jeg, sofaen kan vel også være på skrå? Slik at vi ser rett mot hverandre? Så nå har jeg gjort det, sove kan jeg gjøre når jeg blir voksen;-)
Puffen har plass til mye rart inni seg, mens utenpå har den fått et heklet sengeteppe over seg...
Kjøpte store telys på Plantasjen, de skal visst brenne i 10-12 timer...Pidestallen er kommet hit i sofakroken.

Og under bordet la jeg saueskinnet slik at vi kan ha noe varmt å sette føttene våre på nå når kuldegradene kommer... Puta er på plass...
Og slik ble den, jeg stod like foran peisen når jeg tok dette bildet! Men NÅ, skal jeg legge meg:-)


God helg fra

30 kommentarer:

  1. Jeg liker godt å sette ting diagonalt i hjørne! Bare man har plass til det, og det ser slik ut!!
    Nattens bloggere, ja! Me2 ;)
    Men jeg kjenner senga kalle nå, og innlegget for dagen er postet!

    Klem

    SvarSlett
  2. FOR EN FLOTT HERREGÅRD...sukk....

    ** ønsker deg en skjøøøøønn helg....

    SvarSlett
  3. Så fint du har det.
    God morgen forresten, eg og pus er tidlig oppe. Sitter her med ein kopp te, og nyter roen før dei andre våkner.

    Klem fra Mira.

    SvarSlett
  4. Klart den kan stå på skrå! Lekkert hos deg som alltid, søtt med hekleteppe over puffen:)

    SvarSlett
  5. Det ble fint. Jeg regner med du har prøvd alle alternativer? :-) Kan jo også bli fint å plassere den under vinduet til venstre, men ser du har "panelovner" der, så kanskje ikke så gunstig. Åh som jeg elsker Balke Gård.. Er så trivelig og gjennomført, digger de utvendige utskjæringene både på huset, inngangen og paviljongen. Hva er bruksarealet på huset? Å hvor mange stuer har dere egentlig? ;-)
    Senblogging hørtes kjent ut!
    Ha en fin dag.
    Klem J.

    SvarSlett
  6. En koselig krok du har der. Tenker meg du nyter synet av peisen. Bedre enn den beste film på tv det...he-he.
    Ønsker deg god helg.

    Klem Ann<3

    SvarSlett
  7. Åååå hvor vakkert du har det, helt nydelig skjønt:) u er ikke på latsiden iallefalll, sal kose deg med et blad og ender opp med å endevende stuen, men det ble utrolig skjønt iallefall. jeg har nettopp kjøpt meg et hvitt bord i rokokko stil med løveføtter på finn, det skal hentes på mandag, så nå gleder jeg meg masse. Nå er jeg hjemme med omgangssyka, så det blir ikke tid til slikt, skikkelig kjedelig, men men sånn er det nå bare. Ønsker deg en nydelig dag og tusen hjertelig takk for de utrolig skjønne bildene, jeg fikk også lyst på store tlys fra plantasjen nå hihi

    SvarSlett
  8. God morgen:)
    Lekkert med plasseringen i hjørnet da! Ikke noe problem når det er nok plass:) Du har det bare såååå lekkert og gjennomført!!

    God helg:)
    Klem Linda

    SvarSlett
  9. Så fint det var! Koselig med fyr i peisen. :) Ha en god helg!

    SvarSlett
  10. Flott ble det!
    Stilig å sette møblene slik på skrå!
    Så nå kan du bare nyte flammesynet inn i de sene høstkvelder.

    Ønsker deg en flott høsthelg!
    Klem til deg.

    SvarSlett
  11. god morgen.
    først må jeg få takke for en herlig kommentar på min blogg.
    skal si du har jobbet i natta,da sov jeg forlengst,beundrer virkelig ditt overskudd å gå på vilje,men noen er bare sånn.fint du har gjort det,må jo være nydelig å sitte å se flammer.snakk om å ha stor stue med plass,herlig.å ja jeg stikker gjerne innom om vi er forbi,hehe..ditto til du.er jo innom deg hver dag da.hehe.alltid flotte innlegg.
    å jeg tror en blir sterk av motgang,da setter en stor pris på livet på en annen måte.
    ha en kjempe hyggelig dag.
    fra sylvia

    SvarSlett
  12. Ektorp er min favoritt, vi har den i hjørne-utgaven, og fra "mitt" hjørne kan jeg se peisen vår! Vi har ikke hatt fyr på den ennå, men det er nok like rundt hjørnet nå!

    Ha en god helg på Balke!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  13. Det ble så fint. Ektorp står på ønskelista mi til tv stua ypperlig med slike man kan skifte trekk på. Du har mange nydelige ting.
    God helg=))

    SvarSlett
  14. ååå så koselig så flott :)

    Du er bare sååå flink til å få det til !

    Utrolig koselig asså

    Klem:)

    SvarSlett
  15. Lyst og lekkert du har det. Klart man kan ha sofa´en på skrå. Forandring fryder:-)
    God helg til deg. Klem Ingrid

    SvarSlett
  16. Hei, igjen Marianne.

    Jeg måtte le litt i barten når jeg leste innlegget ditt. Ektorp ja, den er jo blitt ett must. For meg er det den mest perfekte sofa du kan få med barn i huset. Hvordan ellers skulle vi kunne kommet unna med hvit sofa? Denne kan vi jo vaske på 60 grader og ikke minst bytte trekk på både støtt og stadig.

    Det ble kjempe koselig hos deg,morsomt med sofaen stående sånn.

    Ja jeg er så forelsket i gården deres. Jeg har drømt om siden jeg var liten å bo på en slik gård. Rart med det, for i hodet mitt så huset eksakt sånn ut so ditt :) Bare enda litt større, hihi! Jeg skulle selvfølgelig ha masse dyr, men det var da.
    Nå koser jeg meg bare med bildene dine og nyter :)

    Kos dere til seters, men ikke bli fete.

    Ønsker deg og dine en nydelig helg i solen.

    Klem Line

    SvarSlett
  17. Dette ble jo kjempe bra!!! Ikke noe problem å ha møbler på skrå hvis en bare har god nok plass!! Har kjøpt meg ektorp sjeselong - og den står også på skrå!!!
    Ser for meg at det er kjempekoselig i sofaen din, og se de brenne i peisen og lytte til alle knitre lydene!!!
    Nå skal jeg hente te og kose meg med Bolig+
    Ønsker deg en herlig helg - kos deg masse!!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  18. Ikke den eneste som blir kreativ etter 22.00
    ser jeg:-)
    Sååå fin den glasskrukken på pidestallen er
    - kjempe-vakker!
    Hadde nok ikke turt å flytte sofaen enkelte dager, men(-brøøøøl!!)...får "lygeblogge" litt enkelte dager vel!
    Ha en kjempefin helg Marianne:-)
    Klem Hege.

    SvarSlett
  19. Ikke noe i veien for å ha møbler på skrå når det er plass til det! Og det ser det ut som der nok av hos dere :) Veldig koselig steming der, kan tenke meg det er lunt og flott å sitte der foran peisen.

    Ha en flott helg!

    SvarSlett
  20. Så kjempefint det ble! Morsomt med ommøblering, og jeg er enig med deg, at sove kan vi gjøre senere;-)

    Klem Camilla

    SvarSlett
  21. Seeelvfølgelig kan jo sofaen stå på skrå! Så kjempeherlig ut, der kan du kose deg med mange utgaver av boligpluss nå fremover ;)

    SvarSlett
  22. Ja det kan den!! Fantastisk å kunne sitte å nyte deilige høstdager foran peisen:)

    Klem

    SvarSlett
  23. Skikkelig koselig hjørne du har der,Marianne!!Og med peis og et interiørblad,kan det bedre bli..??
    fredagsklem

    SvarSlett
  24. Så flott dette ble! Nydelige bilder fra et nydelig hjem :o) Koselig å kunne tenne i peisen nå som høstmørket er over oss.

    Ønsker deg en flott helg!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  25. Hei Marianne. Dette ble jo fint. Takk for koselig melding.
    Ha en fin lørdag. Klem Kristin

    SvarSlett
  26. Sååå flott :) Åååå sååå misunnelig :)

    Klem fra meg...

    SvarSlett
  27. Alltid hyggelig å titte innom bloggen din ;))
    Og flink det er du jo;))
    ja tenk sommeren er igjen over så deilig å ha en peis å tenne opp i,brenne noen lys å dille litt i hjemmet og du har et herlig hjem å dille i ;))
    god ny dag til deg

    klem fra meg

    SvarSlett
  28. Jeg syns det ble kjempeflott jeg :)
    Lekkert!

    Ha en flott uke,
    Klem Jatte ! :)

    SvarSlett
  29. Jeg blir alltid i så godt humør av å kikke innom deg, og drømmer meg litt bort :)

    Ha en flott uke!

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.