søndag 13. september 2009

Hvite taknedløp...


Jeg har alltid syns hvite takrenner er penest på lyse hus. Men det er ikke så fint på selve takrennene når det blir grønske, skitt og lort der. Så vi beholdt de svarte takrennene, mens nedløpene fikk vi byttet til hvite aluminiumsnedløp. Jeg ble kjempeglad, de svarte ble så dominerende spesielt nå når huset ble malt helt hvitt i sommer.
Nå er veggene hvite, muren lysegrå og tak svart. Legger ved et førbilde, så ser dere merkbar forskjell:

Da huset ble malt, fant de noen bord i glassverandaen som måtte byttes ut. Snekkeren er nå ferdig, så jeg håper malerne kommer snart slik at lift forsvinner, og at hele huset er helt ferdig til høststormene kommer.
Inne i Mariannestua derimot, skal jeg male selv. Min kjære skal ha hele jobben her på spekemat, rebusløp og kaker på onsdagskvelden, og jeg skal bort på jobbreise fra tirsdag til onsdag, så i morgen er eneste mulighet...Heldigvis ikke så mye å male, da! Nå skal ungene og jeg snart på Hamar Mart'n, det gleder de seg til!
Igår var det Dansegalla, og med fotballspillende sønn var det bare å trå til som billettør...
Litt uvant setting, men de som liker slike gallaer har det sikkert veldig kjekt. Flere hadde reist 20 mil for å komme og danse. Jeg er ikke den store fansen av å være ute på byen, så det er godt min kjære også er hjemmekjær og liker å tilbringe lørdagskvelden hjemme eller hos gode venner.
God søndag fra

26 kommentarer:

  1. Mariannestua...den er bare absolutt bare helt nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyydelig! Hadde jeg hatt større hage, tror jeg at jeg skulle tegna en sånn jeg også, og fått min kjære til å snekre!!!
    Må si at det virkelig gjorde seg med hvite nedløp, ble så gjennomført og fint! En riktig god søndag til deg, Marianne!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  2. Heisann Marianne:) Tusen hjertelig takk for fine ord:) jeg blir virkelig rørt, det var bare så utrolig vakkert sagt og jeg må si det virkelig varmer:) Åsså må jeg jo bare si at jeg syns akkratt det samme om deg, du har en nydelig stil og et bare helt aldeles vakkert og nydelig hus:) Det ble så fint med hvite nedlø, det var virkelig en merkbar forskjell og en fin detalj på det vakre huset:) Ønsker deg en fortsatt strålende søndag:) klem monica

    SvarSlett
  3. For en forskjell! De hvite nedløpene made all the difference (som det heter på godt norsk??)
    Det skal jeg ta med meg videre når jeg skal begynne med gårdshus :)

    Ønsker deg en kjempefin Søndag!

    SvarSlett
  4. Alltid så gøy å se på det lekre huset ditt!! Min manns siste kommentar om min hvite dille va "Skal du ha takstenen malt hvit og nå eller"...he he

    SvarSlett
  5. Lekkert, huset ditt er aldeles nydelig du! Å hvitt - I love it:)

    SvarSlett
  6. Flott med takrenner som går i ett med eksteriøret;o) Absolutt gjennomført! Gøy å se alt det arbeidet dere har lagt ned siden du begynte å blogge, Marianne! Håper vi snart kan vise litt herfra også...Ikke så spennende å vise bilder av oppretting av vegger og gulv! Vil ha noe PÅ veggene og gulvene, jeg...Men det kommer:o)

    SvarSlett
  7. Hei,Marianne. Vi valgte hvite takrenner på hytta,men de må vaskes av og til.Heldigvis ikke så høyt opp.Inngangspartiet er nydelig.Ønsker deg en fin uke.Klem

    SvarSlett
  8. Heeelt nydelig...Så mye finere :)
    For et vakkert hus dere har !!!!!

    Klem,Kari

    SvarSlett
  9. Så flott hus du har! Nydeleg med kvitt:)

    SvarSlett
  10. Forandring fryder....og her kom det helt til sin rett med hvite nedløp ja:) Ha en fortsatt fin søndag:)

    SvarSlett
  11. hihi, ja, desverre er takrenner til for å brukes, synes det ble bra med svarte æ! :)

    SvarSlett
  12. Kvite takrenner var flott! Det har eg gløymt å sjekke om vi skal ha eller om det er svarte som er med...
    Takk for tips:)

    SvarSlett
  13. Hei Marianne, så fint, takk for koselig hilsen. Stå på, og kos deg med male kosten. Kristin

    SvarSlett
  14. For et koselig hus du har, Marianne! Det ser så idyllisk og vakker ut. Jeg er helt enig med deg i forhold til taknedløp. det er finest med hvite!

    Ønsker deg en fin start på uken! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  15. Hehe, jeg mente egentlig selve takrennene, de som henger på tak kanten, ser for meg hvor fine de hadde blitt etter et par år med mosevekst om de hadde vært hvite! Men rørene gjorde seg absolutt i hvitt! Ellers synes jeg det er heeeelt på kanten å le av stakkars fyllesjuke og forkjøla Datt i dag, måååte på frekkhet!! hehehe... ;)

    SvarSlett
  16. stor forandring på huset ja,helt nydelig med hvitt,skjønt hus dere har,må være en drøm å bo der.
    ha en fin kveld
    fra sylvia

    SvarSlett
  17. Hei Marianne !
    Deg har jeg ikke vært innom før og det vil jeg gjøre noe med.
    Et virkelig staselig hus dere har ...er også imponert over husfruen`s ferdigheter.....(den sagen skal jeg jammen ønske meg til jul !).

    Takrenner i hvit ,ja.....det har vi nemlig og de må vaskes av og til. Så absolutt myyye finere med hvite nedløp hos deg.

    Ha en flott uke !
    Jeg kommer sikkert innom igjen snart !
    Tuddiluuu

    SvarSlett
  18. Nydelig hus, vakkert inngangsparti, har alltid ønsket meg et sånt, men det får bli med drømmen, hihi. Vi hadde hvite takrenner på vårt forrige hus, de var like fine da vi flyttet etter 16 år, så jeg har god erfaring med det. Lykke til med malingskosten, kos deg. Klem fra meg.

    SvarSlett
  19. Absolutt penest med hvite nedløp ja.
    Og ja, du var først på bloggen he he, ingen kan endre det.
    Jobben jeg har søkt og skal på 2.gangs intervju på i morgen er en salgsjobb innen forebyggende helse. :D Kjempespennende.

    SvarSlett
  20. Det passet ikke helt med svarte nedløp, nei...
    Visste ikke at det fantes hvite heller jeg! (takrenner er visst ikke det jeg har mest peiling på...) Våre er aluminiumsfarget, fordi taket er grått. Men det hadde vært penere med hvite, ja....
    Digger alle de flotte detaljene på huset deres

    SvarSlett
  21. Kjempelekkkert og gjennomført( som vanlig!):-)
    Jeg også ønsker meg en Marianne- stue...!
    Ha en fin uke "energi - bylten", fniis!
    Klem , Hege ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

    SvarSlett
  22. Hei:)
    Jeg oppdager statid noen nye bloggere som jeg ikke har besøkt før og jeg tror jammen at jeg ikke har vært her tidligere.
    For en nydelig blogg du har og for ett fantastisk hjem. Huset ditt er helt nydelig og det gjorde seg veldig med de hvite takrennene.
    Kommer snart på besøk igjen;)
    Ha en fin dag!
    Klem, Anita:O)

    SvarSlett
  23. Enig med deg, Marianne! Det ble mye flottere!! Huset deres er jo bare sååå vakkert:))

    Klem Anette:)

    Jeg linker, ok?!

    SvarSlett
  24. I det heletatt, det er et utrolig vakkert hus du har!!

    Ha en riktig fin uke!

    Klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett
  25. Utrolig for en forskjell det ble. Må innrømme at det er slike ting jeg ikke tenker så mye på, men må innrømme at det gjør seg når stilen blir gjennomført. Forøvrig går det bra med min stil med svarte takrenner har jo okergult hus med knallblåe dører:)
    På dansegalla der treffer du definitivt IKKE meg:), det må blir som billettør i forhold til intjening til et godt formål som f.esk aktivitene til barna slik som deg:)
    Ønsker deg en god og kreativ uke:)

    SvarSlett
  26. Heisann! Jeg må bare få si det: Utrolig NYDELIG hus du har. Stor og flott villa. Heldige deg!
    Jeg kommer gjerne tilbake hit til deg, mye fint å se på her.

    Takk for titten!
    Hilsen Lykkehjem*

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.