torsdag 1. september 2011

Hyllest til høsten..

 -den beste årstiden av de fire; stearinlys, fjellturer, frisk luft, peiskos, varm eplepai med vaniljeis..
 Eplekrans i en melkesil på trappa, i morgen kan jeg f.eks. supplerer med noen epler i et løveglass, litt erica og ei lyslykt..
 Høst er også fondue, og venner på sene middager, eller som denne ukas herlige husfruemøte med nydelig borddekking og mat+prat...Godt at hverdagen har kommet tilbake slik at jentekveldene er igang og vi kan lese følgende tekst på veggen: 
Stålhjertet i ericaen ønsker høstlig hjertelig velkommen ved kjøkkeninngangen.
 Og idag endret jeg venninnebesøk her med å heller ta henne med på Puslekroken, der klær fra Container, Line of Oslo, Cream, Avoca Anthology og Tina Wodstrup ble med hjem...Ny høstgarderobe er også noe fint med 1.september;-) 
 Og før jeg legger meg får jeg bekreftet at høsten har kommet, treskingen er igang på jordet og jeg ønsker høsten velkommen, jeg...For vet du hvorfor jeg elsker høsten?...
Jo, for da begynner vi å nærme oss adventstida...;-)
Vennlig hilsen også kalt fru Jul...

22 kommentarer:

  1. Hei, hei Marianne :) Takk for hyggelig melding inne hos meg.. Er tilbake i bloggverden etter en lengre dvale.. Har litt bedre tid nå når jeg går å venter.. Koselig med kommentarer og masse inspirasjon her inne i denne verden da:) Så flott høstgarderobe du har skaffet deg. Kjenner jeg er litt misunnelig, da svært lite klær passer på denne kroppen for øyeblikket, men noe vakkert kommer hvert øyeblikk og vips er kroppen der igjen og da.. da blir det moro å kjøpe nye klær igjen:)Herlig med baby..Barseltid er fantastisk.. *glede*
    Vi høres vel snart igjen..
    Ha ei god natt!
    Klem Ingunn

    SvarSlett
  2. Nydelig Marianne. Ja, den høsten kommer alt for fort synes nå jeg. Men alle årstider har sin sjarm. Kos deg og ha en flott helg. Klem kristin

    SvarSlett
  3. Hei, og velkommen tilbake. Ble skuffet da jeg ikke kom inn på bloggen din, men nå er den heldigvis åpen igjen. Alltid koselig med et besøk innom her.
    Koselig høststemning hos deg.
    Nydelig servise du har kjøpt. Alltid spennende med loppemarked. Må nok til Gjøvik i helgen å se om skolekorpset har noe av interesse.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  4. Hei!
    Koselig optimistisk innlegg . Flott å glede seg og se framover. Jeg syns sommeren er for kort jeg, men tradisjon tro tilbringer vi høst ferien på hytta på fjellet- og det er en flott opplevelse hvert år med naturen i høstdrakt.
    Ønsker deg en god helg. Kanskje skal jeg gjøre som deg og pynte med lyng og ønske høsten velkommen :)
    Beste hilsen Britt uten blogg

    SvarSlett
  5. Hei, og takk for hyggelig kommentar hos meg :) Så utrolig nydelig melkesilen med eplene var! Jeg elsker også høsten, det viktigste er å ha hobbyer som passer hele året (eks. interiør, ridning, turgåing o.l), og å finne de store og små ting å glede seg over :D

    SvarSlett
  6. Høsten er herlig!! Og tusen takk for supre tips til høstpynt <3 Den eplekransen er bare nydelig!! Ønsker deg og dine en deilig fredag! Klem fra meg

    SvarSlett
  7. Alldeles enig med deg, høsten er bare herlig! :) Så nydelig det var på trappa di! Må ut å skaffe meg lyng jeg å! :)
    Nydelig bord du viste der!

    Ha en fin helg!¨
    Stooor klem!

    SvarSlett
  8. Kos med høst, ja:) Tenne litt lys og sånn igjen:)
    Så det er du som er Fru Jul altså :fnis: Skjønner deg godt - det er virkelig noe spesielt med adventstida:) Men det er mye som skjer før den tid.

    Heldige du som har vært innom Puslekroken da! Jeg kommer meg aldri innom der, jeg. Enten passerer vi der etter stengetid eller på søndag. Kanskje jeg må snike meg ut på en høsttur...

    Ha en fin helg !!(jeg skal nyte en hjemme-alene-helg...)

    SvarSlett
  9. Så utrolig kjekt at bloggen din er oppe og går igjen :D Har virkelig savnet å sitte med morgen kaffien og surfe innom! Jeg er en av de som leser fast men som er utrolig dårlig på å legge igjen ett spor!

    Ønsker deg og dine ei knall flott helg :)

    SvarSlett
  10. he he - ja, jeg er også snar med å ønske jula velkommen! Jeg er ikke noe utpreget høstmenneske da.... elsker sommer, sol og varme. Men første del av høsten går an!
    Du har gjort det så koselig på trappa! Likte veldig godt ideen med å pynte i melkesila - det kan hende jeg låner den ideen!!!
    Ønsker deg en superfin helg!
    Klem

    SvarSlett
  11. Hej, Marianne!

    Vilka vackra bilder du visar i ditt inlägg. Ja, hösten är fin. Stearinljusen tända och trädens alla löv kläs i så vackra färger.
    Trevlig helg!

    Kram Inka

    SvarSlett
  12. Hm. Hm. Hm. Det er lov å tenke positivt, men HM, her er det sommer (nesten...!!!) og jeg koser meg med den. Neida, jug, det er ikke sommer, men jeg tviholder på den siste resten. Som å spise formiddagsmaten i skyggen ute i dag - fordi det var så varmt *S*
    Men, jeg innrømmer det, mens jeg hopper rundt og tenker: Jeg vil ha mer sommer, for det ble jo ingen sommer, bare regn", da griper jeg meg i å legge merke til at det er masse fin, grønn mose på steintrappene. Mose som jeg skal plukke til julepynt :-)
    Nydelige bilder, og koselige dager du har - god helg fra Liv

    SvarSlett
  13. Flotte bilder og flott blogg du har!!!

    SvarSlett
  14. Kjenner jeg gleder meg til jul allerede! :-)

    SvarSlett
  15. Kjempefin blogg du har =)
    Lagt meg til følger ;)

    Hilsen fra ei litt lengre borti vægen ;)
    (rettere sagt nabokommunen)

    SvarSlett
  16. Høsten er en fin tid. Kjempefint med eplekrans.Det er så bra å få nye ideer til pynt.Du er flink!

    SvarSlett
  17. Hei!!! Nei, nå ble jeg glad! Hurra for bloggen og alt du deler med oss andre! Herlige høstbilder og jeg er jammen enig; alt har sin sjarm! Snart er det jul...;-)

    SvarSlett
  18. Masse fine høstbilder :) Det er koselig med høsten, og regn er greit så lenge man sitter inne og har det varmt..

    Møtte to bløte barn og en bløt mann du kanskje kjenner i barnehagen i dag.. ;P Vi så vel ut som om vi hadde badet alle mann.. :P

    Ha en flott dag, selv om himmelen ikke vil vise seg fra den aller beste sia i dag..

    SvarSlett
  19. Her oser det av hyggelige høststemning ja! Plutselig er det kun 3 måneder til alle adventskalendere skal/bør være pakket og klare, hihi! Her har det vært hele 20 grader i dag, så høstklærne kan vente bittelitt til!
    Ha en fin mandag, klem fra meg!

    SvarSlett
  20. Åh så herlige bilder du viser, og en fantastisk flott blogg :o) Kjempeglad at jeg plutselig plumpet innom her: Gleder meg til og flge deg vidre :o)
    Klem

    SvarSlett
  21. hei.
    koselig innlegg,
    ja det nytes om høsten i stue å hytte,
    med lys i hver en krok,
    kjempe hyggelig,
    men akkurat i dag tirsdag, kunne det godt ha regnet litt mindre her, det høljer ned, så mye som blir slått til bakken å ødelagt, enorme mengder vi får,
    men å fine klær da, nå blir du fin, fru jul ja.
    må si jeg gleder meg til advent jeg å,
    ønsker deg en fin kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  22. Fin høststemning:) Lenge siden jeg var innom så har kost meg nedover i mange innlegg her:)

    Litt vemodig med det hussalget men sånn er det...håper nye eiere tar godt vare på det:)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.