fredag 16. september 2011

Steinfliser...

Her er en liten smakebit på vaskerom-prosjektet mitt. 
Jeg har hatt slike "rullesteinfliser" på vent i låven i 3-4 år, så det første gang hos min tante som hadde det i dusjen.  Da var det så lite kjent at jeg måtte bestille det fra en leverandør i Stavanger, men ser nå at både pris og utvalg har blitt bedre for oss forbrukere.  Jeg har først nå satt igang flisleggingen, fra før har jeg brukt noen av dem på prosjekt fornyelse av peisen i dagligstua, og over boblebadekaret på badet vårt.  Nå har jeg begynt å legge dem på gjeste-doen og vaskerommet der vi fikk lagt rødt gulvbelegg før vi flyttet inn, og på Kremmerhuset fant jeg bokser til vaskepulveret i perfekte farger ifht flisene.  Den lyse til hvitt og den mørkeste til farget vaskepulver.   Å gå på dette er som deilig fotmassasje, så her blir det kamp om å vaske klær...Hehe...
Jeg har også vært på Ikea og kjøpt en solid eik benkeplate, og på Hansen & Dysvig og kjøpt linduk som skal bli forhenget foran vaskemaskin og tørketrommel, bøtter og kluter.  Gleder meg til å få orden der inne, og at rommet skal passe til resten av huset.  Har til og med kjøpt duftelys til vaskerommet skal stå klart:-)  Innimellom tar jeg små pauser blant annet med mine kjære sønner, her om dagen dro vi til en som driver Inn-på-tunet og koste med disse skjønne dverggeitene. Hverdagslykke for mor og sønn, det:-) 
Vennlig hilsen

14 kommentarer:

  1. Flotte fliser, og garantert er vellykket resultat!
    De er skikkelig gode under føttene, og vakre å se på.
    Godt du finner litt tid til å "slappe" av innimellom *S*
    God helg - Liv

    SvarSlett
  2. De flisene var lekre!! Tipper det blir knallfint =)

    Hvor finner man så disse geitene!? DET trur jeg hadde vært noe for meg og min sønn også ;)

    Ha en fin helg!
    Klem fra Line - borti vegen ;)

    SvarSlett
  3. Disse blir flotte, Marianne! Gleder meg til å se! Ha en fin dag! Stor klem til deg!

    SvarSlett
  4. Så flotte flis da du! Kunne likt dem på et gulv, under bare føtter :) , bli godt å gå på ja, lykke til m prosjektet! Et hyggelig vaskerom hjelper godt på vaskemotivasjonen!
    God helg t deg og dine!
    Klem Marit Sunniva :)

    SvarSlett
  5. Å så kjekt, Marit Sunniva, her er du jo:-) Og tusen takk for fbmailen, veldig kjekt og beklager at jeg ikke har takket før, fy og fy på meg:-)

    Ja, nå håper jeg vaskegleden komme tilbake, og at det gjelder oss alle i huset, kanskje det blir vaskeKØ til og med, hehe... Lever jo i håpet, stå å brette klær mens føttene masseres høres jo ikke så ille ut..:-))) Takk og ha en god helg dere også! Klem

    SvarSlett
  6. Det blir sikkert kjempefint!

    God helg!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  7. hei vennen,
    dette blir riktig så lekkert, nydelige stener,
    tenker vasking går som en lek nå,
    ønsker deg en hyggelig helg,

    klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Så flott! Jeg er "steingal" selv. Har i årevis samlet på flotte runde elvesteiner.Hagen min har mange partier med bunndekke av nettopp slike. Et vakkert vaskerom er jeg sikker på at det blir :) Og så er det som du sier mye mer lyst betont å stelle i pene omgivelser. Et ryddig hus = et ryddig hode :))
    Så koselig med geitene og guttene også.Usedvanlig "pene" var de jo også. Barn og dyr er lykke.
    God helg til dere.
    Klem fra Britt u.blogg

    SvarSlett
  9. Buhuuuu jeg vil også ha vaskerom....!!! he he Ikke bry deg om misunnelsen min - det kommer til å bli knallfint med slike steiner på gulvet!!!
    Og tusen takk for besøk i den andre bloggen min, blir vel å blogge mer fra den når hagetiden er over!
    Ha en nydelig helg, Marianne!!
    KLem

    SvarSlett
  10. Ps. Takk for koselige hilsener :))
    Britt.

    SvarSlett
  11. Er innom for å ønske deg en fin fin lørdag. Klem fra Elin ♥

    SvarSlett
  12. Regner med det blir en fryd å gå på vaskerommet og ta en tørn når man får både fotmassasje og aromaterapi (les;duftlys)

    Ha en fin lørdag

    Klem Lotte

    SvarSlett
  13. Det blir et lekkert vaskerom.:):)

    SvarSlett
  14. Hei Marianne:)

    Gleder meg til enda mer vaske rom inspirasjon. Vi skal også lage nytt vaske rom med tid og stunder men først er det soverom som står for tur!
    Kjempetøffe bokser til vaske middel, må nok ha noen slike etter hvert jeg også:)

    Takk for gode ord fra deg, satte stor pris på det:)
    Livet er ikke alltid enkelt men man må bare stå på og feie for sin egen dør:)

    Ha en fin kveld Marianne!

    Klemmer

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.