tirsdag 20. september 2011

Velkommen til mitt nye vaskerom...

 Nå kan jeg blogge vaskerommet:-)
Noen nye bokser, et gammelt vaskebrett, deilig skyllemiddel og duftlys i hjørnet på benkeplata i eik. Resten av benkeplata skal gi plass til bretting av klær.
Jeg fikk på benkeplata idag, den har vaskemaskin og tørketrommel under seg, og mellomlaget er plastikkduk i tillfelle fukt. Fikk også plass til bøttene med utstyr på ene enden.  Forhenget er en linduk som jeg har sydd om, og så har jeg brukt en gardinstang med fjærer.
Kanskje klesvasken går lettere i slike omgivelser? Kan jo håpe...
En dør til ikke annet bruk enn pynt, fikk en gammel krok i seg nå ikveld, og så festet jeg telttanten i en perlekleshenger..Nå rommer den alt fra stålull til vanish...
Jeg primet gulvbelegget før jeg la fliselim og steinflisene rett oppå det.  Jeg har har gjort alt sammen selv, også forhenget til utslagsvasken som jeg limte borrelåstape på, og kostnadene ble ikke så store.  Og antrekket, Sylvia, er vel som du og dere andre her inne hos meg ante?... Hehe....
Søndag morgen og veldig ivrig flislegger i silkemorgenkåpen..
Tirsdag ettermiddag og rett på "sagen"...

Vennlig hilsen og takk for alle koselige kommentarer fra kjente og ukjente (nå skjønner dere sikkert hvorfor jeg dessverre ikke har rukket innom dere/hadde min siste dag i Statens vegvesen igår, deretter foreldreskole.  Men nå venter nye oppgaver og 3-dagers seminar i Trygg Trafikk:-) 

23 kommentarer:

  1. Finaste flisleggaren eg har sett!!!:)
    FOR eit herleg vaskerom.Nesten so ein kan glede seg til å vaske kleder her da...
    Kjempeflott!!!
    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  2. LOL, knallers jobbuniform og superduperfint vaskerom!

    SvarSlett
  3. Så flott vaskerom da !!!
    Må kanskje til litt på mitt og etterhvert ;)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  4. Hei, dette ble veldig fint og jeg lurer på om du gjorde noe mer enn priermer før flisingen? Morsomt at du tar med undervegsbilder som dette, Marianne. Klem, Hege Anita

    SvarSlett
  5. Klær gjør kvinnen - ehh flisleggeren! Ha-ha skikkelig stilig arbeidsantrekk! Og så fint som vaskerommet har blitt, jeg kjenner inspirasjonen boble ;o) Ha en fin dag og kos deg på seminar! Klem fra meg

    SvarSlett
  6. Haha...litt alternativ habitt til flislgging kanskje, men desto mere glamorøs;) HERLIG!!!
    Vaskerommet ble bare knallfint!

    Med ønske om en finfin onsdag,

    Klem,Hanne

    SvarSlett
  7. Hei,
    åå du skuffer ikke Marianne, så stilig et antrekk til flislegginga, ja hva ellers skulle en ha på seg på morran, Helt Herlig sitter å humrer nå,
    der startet min dag med et stort smil ja,
    kjempefint det ble der, så koselig å brette tøy nå,
    å duftlys, nydelig da
    ja du er kjempegod,
    gir deg i vei på det meste du, å får det til, en tusen kunstner har jeg skjønt etterhvert..
    ha en nydelig dag vennen,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Fantastisk jobbantrekk! I sånne flotte omgivelser kommer klesvasken til å gå som en drøm:) Ha en flott dag!

    SvarSlett
  9. Hei!
    Så bra det ble! Gratulerer så mye med nytt vaskerom og velutført arbeid. En gang for lenge siden gikk jeg i malerlære,den gang var det helt uvanlig at jenter jobbet i mannsdominerte yrker. Folk stoppet opp og "glante" og når vi var på store byggeplasser var det plystring og hoying... Da skulle de sett deg i aksjon... hi,hi. Hurra for utviklingen! Du er no bare artig :))
    Takk for koselig hilsen.
    Beste hilsen Britt u.blogg

    SvarSlett
  10. For et flott vaskerom, og flott husfrue også!!;) Du imponerer virkelig!! Klesvasken går nok mye lettere nå ja...:) Klem fra meg:)

    SvarSlett
  11. Hei på deg :)
    Så flink du er, vaskerommet ble kjempefint :)
    Regner med klesvasken går som en lek nå ja, jeg har bare et kott til vaskerom men planen er å få pusset det opp ganske snart :)

    Ønsker deg en fin dag
    Klem Mette :))

    SvarSlett
  12. For et lekkert vaskerom. :)
    Imponert over at du har
    gjort alt selv,flinka.
    Flott arbeidsantrekk,hihi.
    Ha en fin dag.
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  13. Du er råtass Marianne, digger bildet av deg med sagen:) Driftig dame!

    Vaskerommet ble kjempefint, landlig og flott som alt annet på Balke gård!
    Selv om det ikke er kos og tilbringe tid på et vaskerom er jeg overbevist om at jobben er enklere å gjøre når man trives i rommet.

    Kos deg med vaskingen:)

    Ha en fin kveld Marianne!
    Klemmer

    SvarSlett
  14. Så koselig det ble på vaskerommet da! Flinka!! "Riktig" antrukket også ser jeg..hihi.. :D

    klem

    SvarSlett
  15. Så flott vaskerommet ble.Flisleggeren var også veldig flott. Helt herlig!
    Hilsen Hanne Ny

    SvarSlett
  16. Hei!
    Såååå fint det ble, Marianne! Jeg er imponert over at du har gjort alt selv, og bøyer meg i støvet...! Smart løsning med borelås for montasje av "kamuflasjen" av utslagsvasken!

    Ønsker deg en fin dag på Løten!

    Klem Cahtrine :-)

    SvarSlett
  17. Vakkert !!
    Ikke ulikt mitt vaskerom :fnis:
    eller murpuss på gulv, vaskemaskin, vegger, tak...ja, over alt. Men vi har en plan - og veggene har nå fått et malingsstrøk. Så vi er i gang...

    Høstklem fra Merete

    SvarSlett
  18. Flott! Er imponert!
    Om det ikke blir lettere så blir vel arbeidslysten ihvertfall bedre i dette rommet!
    Klem

    SvarSlett
  19. Utrolig flott vaskerom!! De flisene er bare utrolig lekre, har en gang dusjet i en dusj med slike fliser og det er en drøm for føttene!! Tenker alle turer på vaskerommet kommer til å bli mye hyggeligere nå :D

    SvarSlett
  20. Fantastisk!
    Både resultat og gjennomføring, og ikke minst antrekk!
    Det må jo være alle ektemenns drøm, en skikkelig handy frue som til og gjennomfører flislegging i rene diva-stilen *S* *S* *S*
    Praktisk og lekkert - gratulerer - så dyktig du er! Liv

    SvarSlett
  21. Vaskerommet var flott, men jeg tror du trenger noen andre arbeidsklær....
    ;)

    SvarSlett
  22. Så koselig vaskerom!!! Her vil nok klesvasken gå unna, tenker jeg. Og primingen ble gjennomført i den rette habitten, ser jeg.
    Ha en flott helg!!
    Klem:-)

    SvarSlett
  23. Du er utrolig flink!!
    Blir inspirert av deg, og får litt ekstra energi når jeg leser og ser alt du får til :)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.