lørdag 17. september 2011

Skatt

Hverdagslykke er også å finne en bortgjemt og skitten treboks, vaske den og bruke den til oppbevaring av de dåpstakkekort man har skrevet ferdig.
Ikea har kommet med nye duftelys, dette røde synes jeg lukter godt og friskt her ute i glassverandaen.  Liker å ha litt stemning som dette når jeg skal skrive takkekort..Da rekker man å nyte å minnes dagen og huske hver gjest og hver gave på en fin måte..

Men hva har du gjort her da, mamma...?...
  Jo, som flere andre har jeg laget litt høststemning med å skjære ut en bit av et eple fra hagen, og så satte jeg nedi ett av te-lysene jeg kjøpte på Løiten Lys igår. 
Og til uka skal jeg ha selskap og lage slike lysholdere til hvert fat/gjest for å få høststemning på spisebordet.
Vennlig hilsen

17 kommentarer:

  1. Det er koselig å finne sånne små skatter :)

    Håper dere har kosa dere masse i det nydelige været! Her har det pågått litt småprosjekter, kommer noen bilder når jeg er ferdig :) (håper på såpass opphold i morra at vi blir ferdig da.. :P)

    Ha en finfin søndag :)

    SvarSlett
  2. Åhhh... herlig å finne sanne skatter da :) lys og stemning må man ha ja :) koselig det! Kos deg i glassverandaen! :) klemmer

    SvarSlett
  3. Hei i stua, nydelig stemningsfylte bilder, takk for at du deler.

    SvarSlett
  4. For en fin skatt du har funnet.
    Koselig med lys i eple.
    Kos deg på glassverandaen din:-)
    Klem

    SvarSlett
  5. Så fin trekasse du fant
    skjønne Marianne. :))
    Ha en nydelig Søndag.
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  6. He he, ja, jeg tror ungene synes vi gjør mye rart innimellom. Telys i et eple liksom.... hi hi :-). Men det er jo koselig og gir den rette høststemningen!
    Veldig fin trekasse!
    Superfint vær i dag, så jeg skal ta med Malin og gå en tur i sola!
    Ha en fin søndag!
    KLem

    SvarSlett
  7. hei.
    ååå så nydelig en skatt, ja kjekt å finne,
    den der ide med elpe som lysholder, ja den stjeler jeg galant, så fint det var,
    ha en fantastisk fin søndag,håper dere har fint vær,
    her er regn og storm i kasta,
    stor klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. God søndag
    Sjarmerende bilder nok en gang. Ja,barna er artig de får med seg det meste :)
    Her opplever jeg at "store gutter" 18-19 år, "skryter" av hagen vår. Det syns jeg er rørende.
    Og så kjekt å finne skatter i eget hus! Lykke å lage en kose/mimrestund :)
    Her hadde vi sol i går! = husmaling . Fikk også ryddet bla. vaskerommet :)) artig med inspirasjon.
    Beste hilsen Britt u.blogg

    SvarSlett
  9. Kjenpefin den der.Og så festlig med eple og telys....jeg befinner meg nå på Sunndalsøra:)
    klemklem til deg fra eddas...

    SvarSlett
  10. Så fin en skatt du har funnet. Ideen med telys i eple den skal jeg også ta med meg. Tar en tur på Løten lys i dag, passer bra på en slik gråværsdag.:)

    SvarSlett
  11. Vakker høststemning hos deg Marianne :0) Jeg liker spesielt høsten fordi den innbyr til tente lys, peiskos og hyggelige inneaktiviteter. Som for meg bestyr å sy/strikke og å lese en god bok under et pledd. Inger Johanne

    SvarSlett
  12. Så kult med eple-lys!! Høsten har definitivt kommet. Egentlig greit også, for da kan en være mere inne og kose seg! Hilse gjengen!

    SvarSlett
  13. Koselig funn og morsomme de eplelysene:) Veldig så spent på det vaskeromsprosjektet ditt:) Kos deg videre med kort-skriving:)

    SvarSlett
  14. Telys i et eple var et godt tips!! Det er kos med høsten også. Jeg gleder med til å kunne ta litt pause fra hagehold.
    Spennende med flisene og koselige bokser (innlegget under)
    Ha en fin søndagskveld!
    Klem:-)

    SvarSlett
  15. For en lur måte å bruke eple på!!! Virkelig en flott skatt du har funnet der og så koselig det ser ut til å være der ute på glassverandaen, heldig du!
    Klemmer

    SvarSlett
  16. Slike eplelysholdere har jeg laget flere ganger, høstlig og fint.....ha gode dager...klem

    SvarSlett
  17. Hei og god kveld til dere uten blogger også, så ksoleig med hilsner Hanne Ny, Britt uten blogg etc:-) Ja, det er kjekt med rullesteiner, og i hagen høres kjempefint ut!! Nå skal jeg legge ut litt fra vaskerommet, men dagene flyr så har dessverre ikke rukket innom noen...Beklageligvis. Klem i natten, fra Marianne i farten;-)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.