torsdag 15. september 2011

Gardinstoff i hus!

Hverdagslykke er å endelig finne de tunge, jacquardstormønstrede gardinene med akkurat den fargen og glansen jeg har sett for meg i hodet, og at butikken har de 16 meterne som jeg skal ha til de to vinduene i julestua:-) 
De passer til den grønne stria, til de beige rokokkomøblene og til den "herskaplige stilen" jeg vil ha i denne staselige stua.  Likevel knytter den mønsteret til spisestuas ornamenttapet, og fargen til pianostuas sandfargede panel.  Dette håper jeg blir bra når de er på plass til julaften:-)
Vennlig hilsen

Etterskrift: Har nå vært og tatt bilder av gardinopphenget jeg har lyst å ape etter.  Ser ut til at det er brukt papp og dobbelt stoff i midten på kappa, og så er de to høydene på hver side sydd hver for seg.
Jeg skal fore alle høyder også, synes det gjør seg på finstua:-)

 Men nok gardinprat for idag, etter pizza skal det nå smake med smootie: banan, blåbær, bringebær og jordbær, litt juice og endel vaniljekesam etter fredagsvask, shoppingtur og bursdag...
Mmm...

11 kommentarer:

  1. Hei.
    Så lekre gardiner du har
    kjøpt deg. :))
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  2. Så lekkert! Gleder meg til å se det ferdige resultatet!

    SvarSlett
  3. Så flott! Gleder meg til å se hvordan det blir ;-)
    Ha en super dag!
    Klem fra Karianne

    SvarSlett
  4. De var lekre! Dem lysekrona, hvor er den fra? Den var knallfin. Ønsker meg en sånn til trappeoppgangen her.

    Håper du får en fin ettermiddag, hilsen Lottemora

    SvarSlett
  5. heisan.
    kjempefint stoff,
    det blir nok fint til julsften,
    vet du jeg tenker på jul jeg å om dagen, gleder meg litt,hihi.
    kjøpte noen tallerkner fra GG i det nye røde,likte det veldig godt.
    ha en fin kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  6. L-I-K-E-R den lampen din Marianne:)
    Grattis med nye gardiner, blir lekkert:)
    Nyt kvelden.
    Klemmer

    SvarSlett
  7. Du værden, 16 m stoff? Høres ut som en erverdig flott stue med store vinduer. Så artig at du fant så flott stoff :) Utrolig spennende med gamle hus som innehar både stue og finstue! Må være kjekt for en kreativ person som deg, for jeg skjønner at her må det planlegges og tenkes også utifra husets "sjel".
    Ønsker deg en god helg. Her skinner sola i dag, flott bare det :))
    Beste hilsen Britt u.blogg

    SvarSlett
  8. Hehe, ja det skal blir nok stoff:-) Men jeg har sett en type gardinnoppheng som krever endel meter. Nå skal jeg snart på Løiten lys, de har 50%rabatt på alle lysene sine idag/helga, og innerst i butikken har de et selskapslokale som brukes til bryllupsselskap etc, hvor favorittgardinene mine henger. Så nå skal jeg ta bilde og få inspirasjon, herlig:-) Og ang julestua, dete rså høytid over den når vi bruker den så sjeldent...Så stas å åpne opp dørene og se ungenes glade smil når de står opp på julaften og treet er pyntet og gavene ligger under det...Da er det tid for å klemme og å glede seg enda mere:-) God helg, Britt:-)

    SvarSlett
  9. Det hørtes veldig fint og koselig ut :) Vi har dessverre ikke finstue vi, men hadde vvært fint.. :)

    Hvor har du kjøpt stoffet?? Det var veldig fint! :) Håper jeg rekker innom Løiten lys i helga jeg også... Fint å gjøre noen kupp!

    Ha en flott helg! Håper du har fått kost deg i sola :)

    SvarSlett
  10. Hei May Elin, gratulerer så mye med plass i kommunestyret!! Selv om jeg ikke stemte partiet ditt, så skrev jeg deg (og Ingelin) opp på seddelen:-) Stå på.-9 Gardinstoffet er fra Stoff og Stil, har lett uendelig mange plasser, men der lå det og ventet på meg...Hurra:-) God helg til deg også, satser på mer sol i morgen:-)

    SvarSlett
  11. Så flotte gardiner du har, gleder meg til å se det ferdige resultatet:)Ha en riktig fin søndag.

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.