søndag 11. september 2011

Mini-tallerkenhylle..

Hei igjen, her tusle tasler jeg litt med de små hyllene på kjøkkenet.  De gamle hyllene er jo laget slik at jeg kan sette gamle tallerkener fra mitt barndomshjem i dem, noe som gjør dem (for meg) ekstra fine å se på... 
 Et gammelt fat med blomster har fått plass på denne hylla.
 Og på hylle over skyvsenga, har jeg satt tre små fat som også kommer fra mine kjære besteforeldre.
 Små t-fat passer til små hyller:-)
 Og den nydelige ramma vi fikk i barselgave til Fredrik har endelig fått bilder i seg.  Printet de ut i septia-farger slik at de ser litt nostalgisk-gamle ut.  Blir ydmyk av å sette fire friske barn inn i en ramme, som Husmannsplassen i Hidlesundet kommenterte: fire barn, dere er rike! Ja det setter denne datoen 11.september i et perspektiv...Heldige oss..
Og vi har kost oss på hytta denne helga også, her er "lillemor Pippi" i storform...Godt å kunne gå med deilig pysj dagen lang og svinge seg på porten uten at noen sier noe på det:-)
God søndag til deg fra meg!
Vennlig hilsen

15 kommentarer:

  1. Hei igjen du skjønne!
    Tusen takk for koselig hilsen :)
    Nå er jo dette strengt tatt din blogg der du skal stå for innholdet. MEN-vet du hva, jeg slutter aldri å forundre meg over oss mennesker jeg. Tenk at du som helt sikkert har mer enn nok med ditt og dine i en travel hverdag ,er den som viser omtanke for "nesten" helt fremmede mennesker-som feks. meg. DET gjør meg rørt.
    Tusen takk gode du.
    Så til flotte bilder og tekst: Jeg også har laget meg flott "minne/mimre" hylle. Utrolig koselig. Rart å tenke på at vesle jenta på grinden har blitt storesøster. Syns ikke det er så lenge siden hun var bitte liten. Kjekt å se all kosen både for store og små. Helt enig med at vi er rike som får lov til å være foreldre :)
    Ønsker deg og dine lykke til videre.
    God klem fra Britt u. blogg

    SvarSlett
  2. Koselig hylle, nydelig pyntet!
    Det er jo hyggelig å tilpasse slike gamle ting sin egen tid og sitt eget miljø. De behøver jo ikke for evig og alltid huse handklær med pyntehåndkle over *S*
    Jeg kikket nedover bloggen din og så innlegget om at familiehuset var solgt. Det er sikkert vemodig, men jammen så det ut til at huset hadde fått nye eiere som kom til å ta godt vare på det!
    God søndag - Liv

    SvarSlett
  3. Så sjarmerende hyller. Kjempelekkert stylet, så flotte ting.Så sjarmerende hyller. Kjempelekkert stylet, så flotte ting.

    SvarSlett
  4. Å, de hyllene var veldig søte, og så fint du hadde pYntet dem:)

    Bente

    SvarSlett
  5. Så nydelig det var! Koselig å kunne ha gamle minner framme:) Ja en har mye å være takknemlig for når man har friske barn! Absolutt ingen selvfølge:) Ønsker deg en flott uke! Klem

    SvarSlett
  6. Heisan. Så på hyllebildene og så bl.a. at du hadde så fint englebilde. Kan du si hvor det er kjøpt? Er ellers glad for at vi kommer inn på bloggen din igjen. Oppdaget det i dag :-)

    SvarSlett
  7. Veldig flotte hyller :) Masse fin pynt på de også :) Var veldig koselig å ha frøkna på besøk i dag :)

    SvarSlett
  8. Hei Marianne :)
    Så fint du har pyntet det i hyllene, elsker slike gamle fat :)
    Har faktisk gjordt samme vri i en hylle på kjøkkenet mitt med små t-fat :)
    Var sikker på at jeg fulgte deg fra før, men har nå ivertfall lagt meg til som følger og gleder meg til å se mere hos deg :)

    Ønsker deg en fin ny uke
    Klem Mette :))

    SvarSlett
  9. Så sjarmerende hyller! Akkurat passe store - og så pynter du dem så fint!
    Jeg var på en utstilling nå i uka og så et Minneskap - som gikk på å huske barndommen. Tror jeg også skal lage meg et slikt skap!
    Nydelig ramme!!!
    Klem

    SvarSlett
  10. Hei Britt og takk for gode ord, håper du får en ekstra fin uke!! Nå er det jo så vakkert med trærne som begynner å skifte farger og så synes jeg høstlufta er så ren og god, jeg... Klem

    Hei anonym:-): takk, og det engleskiltet er i metall og kjøpt for en billig penge (29,-) på en interiørbutikk i Hamar som heter Gave og interiørglede, i gågata. Men det er nok snart to år siden, så spørs...Men jeg har sett de andre steder også, lykke til:-) Om du har veldig, veldig lyst på den, så kan du få den om du mailer meg adressen din! Mvh Marianne www.balkegaard.com

    SvarSlett
  11. Så fine disse hyllene dine er. Har en jeg og, men der er det ikke plass til tallerkner og ikke har jeg plass til noen større hell. Da må jeg slå ut en vegg :fnis:

    Blir nok en tur på Ruskåsen på oss til helga tenker jeg. Må vel få inn litt ved og slikt.

    Ha en flotters valgdag:)

    SvarSlett
  12. Kjempe fint, Marianne! Nydelig hyller med madsen fine ting! Elsker stylingen! Ha en fin høstdag! Klemmer

    SvarSlett
  13. Gøy med slike små hyller til å stille ut ting en er glad i. Og det er så gøy å variere pynten etter årstidene. Det er forgalt å la vakre ting ligge i skuffer og skap.
    Høstklem fra Marit

    SvarSlett
  14. Så fint du har gjort det med hyllen! Rammen med barna kommer til sin rett -og ja jeg er enig med deg; dere er rike!
    Bildet av lille-storesøster der oser av idyll, fantastisk!!
    Klem

    SvarSlett
  15. Hei!
    Så fint du har pyntet hyllene. Alltid kos å titte innom bloggen din. Flotte barn du har. Har selv tre barn som jeg er kjempestolt av. Så heldige vi er. Ha en super uke.
    Varme hilsner fra Hanne Ny

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.