torsdag 8. september 2011

Sommer byttes ut med høst.

I år har det vært en enkel sak å bytte sommer med høst, for jeg hadde silverfalls og lavendel i krukkene i tillegg til pelargonia. Så ut med sistnevnte blomst og inn og ned med lyng, simsalabim:
Hortenisa i rustrød pga dårlig gjødsling passer endelig inn i høstmørket, rusthjerte midt i den.  Og tyttebærlyng i bunnen av lykta gir høststemning, synes jeg. 
Også i den sorte gryte var det enkle grep som skulle til, margaritt ut og to høstplanter inn på null komma niks.  Passer Tårnfrid utmerket;-)
 Epler i løveglasset, og litt vann til nussepus med noen blomsterblad til pynt:-)
 Og på Mestergrønn, Alnabru, kjøpte jeg denne veggkrukka og putta oppi to høstplanter, så nå er det kun gyngestolen med saueskinnet som mangler her ute ved hovedinngangen vår.
Ha en høstfin dag, og tiden flyr for i morgen er det 3-månederskontroll for denne søtnosen min:

Vennlig hilsen

12 kommentarer:

  1. Veldig koselig inngangsparti =)
    Ha en fin torsdag!
    Hilsen Line

    SvarSlett
  2. Hei
    Så skjønn en liten tass-og så så stor han har blitt! Koser meg med flotte stemningsbilder fra deg nok en gang :)
    Klem fra
    Britt uten blogg

    SvarSlett
  3. Herlig på trappa di, Marianne! ;) så flott en liten gutt. 3 mnd alt.. tiden flyr! Kos deg og nyt! Stor klem til deg!

    SvarSlett
  4. For en velkomst man får når man kommer til døren hos deg <3<3! Nå skal det jammen kjøpes inn høstblomster her også! ;o) Ønsker deg en nydelig dag sammen med skjønneste babyen! Klem fra meg

    SvarSlett
  5. Hei Britt, det er så utrolig kjekt når du legger igjen spor, tusen takk! Ja, han har blitt veldig stor, 61 m og 6900gram, men vet du, han lukter fortsatt baby..Herlig:-) Skulle ha vært mulig å kjøpte duftlys den skjønne lukt:-) Ha en finfin dag, mvh Marianne www.balkegaard.com

    SvarSlett
  6. Så flott, både planter og søtnos. Ha en fin dag Marianne....klem

    SvarSlett
  7. Så utrolig fint inngangsparti. For en god liten gutt. Kos deg og nyt tiden med lillegutt.
    Hilsen Hanne Ny

    SvarSlett
  8. Det ble veldig koselig :) Jeg har plantet en rosebusk og litt tulipaner i kveld.. Er bare spent på om jeg fikk rosebusken langt nok ned :)

    Er han tre måneder alt?? Tiden flyr.. :)

    SvarSlett
  9. Gratulerer så masse med prinsen. Så skjønn han er!! 4 barn - dere er rike!!
    Så koselig du har laget det på trappen!!
    Du spurte meg for en stund siden om to ting. Det ene var gardinene vi har i bislaget. Jeg fant stoffet i en koselig gardinbok hos Flittige Hender i Stavanger. Finner jeg ut hvem som har produsert dem, skal jeg gi beskjed. Det var foreløpig ikke mye til hjelp:-)
    Så var det rengjøring av låven; spindelvev og sagstøv (fra borebiller) fjerner jeg med hjelp av en vanlig støvsuger (som jeg kun bruker på låven) Smører inn litt antiparasitt i ny og ne på enkelte plasser som drysser. Ellers vasker jeg med grønnsåpe. Forøvrig får låven være som den er - det er jo en låve:-)
    Stor klem fra Hjørdis - som endelig fikk blogglysten tilbake:-)

    SvarSlett
  10. Gode billeder.
    Sød dreng.
    Tak for kigget.

    SvarSlett
  11. Du har det alltid så koselig i inngangspartiet ditt - og det var ikke noe unntak denne gangen heller!!!
    Veldig fin veggkrukke!
    Og skjønne gutten din ♥
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  12. Hei Marianne :)
    Tusen takk for koselig ord hos meg ღ Alltid
    kjekt å titte innom deg også, masse kos og
    familiehygge du deler meg oss :) Så ut som
    en kjempefin hyttetur dere har hatt og
    fine bilder fra trappa di og alle plantene.
    Høsten er kommet ja, og koselig med litt
    "høst" stemning på trappa og ellers litt
    rundt omkring ;) Endelig fant jeg også navnet
    på planten silverfalls også ;) .... og søte
    lille, skjønne Fredrik her da ღ helledussan
    så skjønn ღ Ønsker deg en fortsatt fin helg
    og søndag, stor klem fra Mette

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.