tirsdag 6. september 2011

Et fint og godt kapittel er over...

Hei i høstmørket, her uler vinden utenfor og bøndene gråter med regnet over kønn som ikke er kommet i hus...  Så over til hus, nå er mitt barndomshjem solgt og idag stod det en flott reportasje i lokalavisa om det unge paret som kjøpte det.  Kan leses her: Sjurgarden Jeg har mange og bare gode minner herifra, og håper og tror det unge paret får det også.
 Jeg avsluttet kapitlet med å ta med meg fargen på ytterdørene hjemme og male de på denne kommoden nå idag, litt terapi:-)  Det er en av Jotuns klassiske farger: Lavendel.  Trodde ikke det skulle bli vemodig, men mange tanker og minner går gjennom hode og kropp nå..
 Ellers har helga var superkoselig med meg og ungene  og ei venninne med barn på hyttetur. Selv om det regnet ute, fikk vi gått oss turer og kost oss med god mat! 
Med Petter Smart på 10 år i familien ble tacolefsene varme tross komfyrmangel på setra: Ståltråd ned fra 2.etg. og tacolefser pakket inn i sølvfolie foran gassovnen:-) 
Så var det fotballcup, og Amalie og Henriks dagmamma med familie på overnattingsbesøk,-kjekt! 
Jeg har vært på jobb i to dager, måtte en hastetur til Oslo igår med noen dokumenter og fant dette oppbevaringssettet til kun kr 69,- da jeg smatt raskt innom Ikea... Så nå er det orden i kaosskuffen vår,-hurra for smarte løsninger.  Og hurra for alle koselige kommentarer og velkommen til nye følgere! 

Vennlig hilsen

10 kommentarer:

  1. Hei Marianne:)

    Ja,vil tru dette var trist og vemodig.Barndomsheimen din er no so vakker...og for ein skjønn farge på kommoden!!!Godt minne å ta med seg:)

    Ser ut som dåkke har kosa dåkke på tur;)Herlege bilder:)

    Ha ein fortsatt fin kveld.
    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  2. Skjønner godt at det må være både vemodig og litt rart når barndomshjemmet selges. Men flott at du kan ta med minner videre i form av blant annet farger:) Fantastiske loppefunn du viste i et tidligere innlegg! Ønsker deg gode dager!

    SvarSlett
  3. Så rart det må være, håper de nye eierne tar godt vare på stedet!
    Enrask tur innom Ikea syns jeg er godt gjort, jammen effektiv du, hihi! De har jo så mye kjekt der atte.. Jeg skriver handleliste på mobilen sånn at jeg alltid får med med det jeg skal + litt til når jeg er der!

    Her blåser det helt villt, håper det roer seg litt før jeg legger meg!! En lykt på terrassen ble blåst over ende og knuste!

    Natta!

    SvarSlett
  4. En god klem fra meg, trur jeg veit litt hvilke følelser du sitter med. Hjemgarden min, noen mil lenger unna, ble jo solgt for et par år siden. Og det er fortsatt vemoding. Godt at andre tar vare på den, vondt at den er ute av familien.

    *klem*

    SvarSlett
  5. Høst-koselig inne hos deg, da! Må innrømme at jeg begynner å bli litt allergisk mot alt regnet. Arghhh.
    Stå på, tøffing!

    SvarSlett
  6. Forstår godt følelsene dine ang barndomshjemmet. Vårt ble solgt for ca to år siden, og så rev de som kjøpte det. Fordi de skulel bygge et større og flottere. Har ikke en gang kjørt forbi der etterpå å sett hvordan det ser ut. Jaja, det er jo litt av livets gang.
    Skal på hyttetur til helga, gleder meg til det. Godt å kose seg på hytta selv om det regner.
    Ha en god onsdag :)

    SvarSlett
  7. Hei Marianne:)
    Tusen takk for gode ord:)
    Ser at dere har hatt en flott tur. KOselig med hytte tur selv om det regner for da kan en få det desto koseligere inne:)
    Gøy når man har med slike "Petter smart" på tur som alltids har en løsning på ting. Genial idè :)))

    Så nå er barn doms hjemmet ditt solgt. Skjønner godt at du kjenner på følelser ang det. Får håpe de nye eierne tar godt vare på det.

    Ha en super duper dag Marianne.
    Håper det går bra med minsten i hus:)
    Klemmer!

    SvarSlett
  8. Hei Marianne
    Ja,værgudene har ikke vært greie i år! Vi kan være glad vi lever i 2011 og at u-år ikke medfører sult og nød! Barndomshjemmet mitt er ikke en gård,men rekkehuset vegg i vegg. Veldig vemodig når nye eiere overtok,og veldig rart å gå fobi kjøkken vinduet der mamma pleide å stå å vinke til oss . Sånn er no livets gang da.
    Artig at du kom på å kopiere dørfargen da :)
    Ha det fint .
    Klem fra Britt u.blogg

    SvarSlett
  9. Litt vemodig at barndomshjemmet selges ja..Men minnene vil du jo ha med deg :)

    Ser ut som at dere har hatt en veldig fin hyttetur også :) vi har ikke engang vært på sætra i år.. :O

    SvarSlett
  10. Hei Fru Balke:)
    Hyggelig å lese bloggen din igjen. Alltid trivelig med hyttetur. Vi ser frem til helgen nå.

    Masse hilsen Ingebjørg

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.