fredag 29. april 2011

Boligreportasje fra Balke gård på trykk i Vakre hjem

 Og jeg må innrømme "i all beskjedenhet" at for meg er dette en stor ære, Norges største, vakreste og mest inspirerende interiørmagasin viser idag 13 hele sider fra hjemmet vårt...Er jo litt vanskelig, da...Man er stolt, samtidig med at man ikke skal tro man er noe...Advarsel: Til dere som ikke liker andres lykke, hopp over dette innlegget!!!:-)
1.Jeg er kjempeglad for at Anine von Krogh tipset magasinet om bloggen min, og at de likte det de så og kom hit på boligreportasje!  Jeg synes det er så viktig å vise at livet på landet kan være bra, det er for meg  og mine en drøm å bo her i Hedmark.  Blir savnet etter blinkende reklameskilt for stort, ja da setter vi oss i bilen og kjører halvannen time til stobyen..Men når vi på hjemturen får Mjøsa på venstre sida, ja da senker roen seg...*Smiler*   Jeg har fått flere mailer fra utflytta hedmarkinger som gjennom bloggen min, sier de minnes barndommen og til og med nå vurderer å flytte "hemmat.." Det er slike tilbakemeldinger som gjør meg inspirert til å fortsette denne "dagboken..."
2.Jeg er også kjempeglad for at jeg idag gikk ut i svangerskapspermisjon!  Jeg stod løpet ut og ser nå frem til 16 måneder i roligere tempo med mine, tenk så spennende å vite at jeg forhåpentligvis blir 4-barnsmamma i løpet av kommende måned, -jeg er kjempeheldig!!  Jeg begynner å jobbe 1 dag/uke fra 1.september, slik at far får stelle hjemme i ro og fred med minsten.  Som duken på kjøkkenbordet forteller, grip dagen..Og det er det vi bør gjøre...
3.Og tilslutt i min lykkerus idag, er jeg er kjempeglad for at jeg med tiaraen på hodet (som jeg fant i lekekassa), kan feire kjærligheten med gulrotkake og hjertelys...Størst av alt er kjærligheten, gratulerer vakre William og Kate, tvkos venter...
Så til deg som klarer å glede deg med meg idag, tusen takk og en stor klem til deg!  Så får det være som det er med at jeg brøt Janteloven -idag også;-)
Mvh Marianne som takker for alle nydelige hilsner, smser, telefoner og mailer fra kjente og ukjente, jeg er så takknemlig -og glad!

35 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med reportasje i Vakre hjem og interiør!!
    Jeg gleder meg til å se:)

    Så flott du er med mage! Håper du har fine dager:)

    Klem Linda

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye, gleder meg også til å se repotasjen i det flotte bladet. Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. hei Marianne,
    ja gratulere masse med flott reportasje, har venta leenge på denne nå, men den var absolutt verd å vente på,'dette er jo så gøy.
    særlig når en "kjenner" deg på en måte..hihi blir jo sånn når en blogger, en blir litt kjent.
    koselig at du er stolt, all grunn til det.
    koselig med perm da, spennende tider foran deg nå,
    gleder meg masse å følge med vidre.
    åå bryllupet var vakkert,
    nydlig kjole, å vakkert par,
    men må si jeg er glad jeg ikke er kongelig..hihi
    ønsker deg en nydelig kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  4. Gratulerer med fin reportasje, du har all grunn til å være stolt. De som mener noe annnet er vel bare misunnelig.Man har lov til å være stolt av seg selv synes jeg. Bra med sånne som deg i bygda, viser fram Løten som en fin plass å bo. Jeg har også flyttet tilbake til Løten og stortrives med det.

    Ha en fin helg

    Heidi

    SvarSlett
  5. Gratulerer så masse. Skjønner godt at du er stolt.
    Ha en super kveld!

    SvarSlett
  6. Hei Marianne:)

    Abonnerer på Vakre hjem & interiør.Som du seier er det Norges herligaste interiørmagasin:)
    Las reportasja frå Balke Gård utan fyrst å tenke på at det var du.Er slik at eg sluker bilda fyrst og og les ettrerpå...
    Og FOR ei skjønn reportasje!!!! Du har all grunn til å vere stolt og GLAD ☺ Gratulerer♥

    Er so kjekt når det kjem "folk ein kjenner" i blada;) Sit å kiker på rep. di no medan eg skriv til deg...sukk korr fint du har det:)

    Nyt helga og velfortjent permisjon!!!
    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  7. Jeg har fått bladet i posten idag, og måtte slå opp på side 87 med engang;) Masse lekre bilder, jeg gleeeeeder meg til å lese reportasjen når det blir kveld og ro;)

    GRATULERER så mye! ;)
    Nyt helgen
    KLEM

    SvarSlett
  8. Heisveis:)
    Det er jo kjempekoselig på Løten..flotte gårder og enger.....skulle gjerne bodd slik:)
    Nå har jeg hatt bladet Vakre Hjem i veska hele dagen og bare gledet meg til jeg skal begynne og bla i det...er like før nå:):)Og så deilig for deg og gå ut i permisjon nå..og få ta dagen som den kommer...det fortjener du nå:)
    klemklem tl deg..

    SvarSlett
  9. Visst var det en flott reportasje i Vakre Hjem. Jeg leste og koste meg med den i går. Dere har virkelig et stort (!!!) og flott hus som fortjener sin plass på glanset papir.
    Lykke med den siste delen av svangerskapet!
    Liv

    SvarSlett
  10. Gratulerer så mye. Skjønner du er glad for reportasjen og at du snart blir mamma til nr 4. Gleder meg til å lese artikkelen og kanskje få se et bilde av den nye babyen.

    SvarSlett
  11. Flott reportasje!!
    Du må være et funn som odels-kone og for Balke Gård, er så imponert over din energi og alt du rekker. Utestua tar kaka :-)
    Lykke til med fødselen og nyyt den tida som kommer !

    SvarSlett
  12. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  13. Jeg måtte stikke på butikken i lunsjen i dag (mens de andre kikka på bryllup...) for å kjøpe Vakre hjem:) Kjempeflott reportasje, Marianne - du har rett til å være stolt. Du/dere har jo gjort en kjempejobb på Balke og jeg liker godt at dere har tatt tilbake den gamle stilen. Og jeg skjønner godt at utflytta Hedmarkinger får lyst til å flytte tilbake - og du er helt klart med på å reklamere for hvor godt det er å bo her. Jeg flytta jo tilbake til Løten etter 10 år i hovedstaden jeg og:)

    Og det lysthuset ditt er bare helmaks!! Vi skal jo sette opp noe lignende i sommer - og jeg gleder meg til å komme i gang.

    Nyt dagene i permisjon - det er en flott tid:)

    Og god helg:)

    SvarSlett
  14. Hei. Gratulerer med flott reportasje i vakre hjem. Virkelig et drømme hjem. Så gøy...
    Ønsker dere en flott helg
    Klem Tove

    SvarSlett
  15. Gleder meg på dine vegne.Spennende. Gleder meg til bladet kommer i postkassa....
    Men bryllupet glemte jeg bort i dag tidlig;-)
    Fikk det med meg i kveld!
    God helg;-))

    SvarSlett
  16. Tenk å ha fått repotasje i dette fantastiske bladet! Men, det er ingen overraskelse så nydelig hjem som dere har. Jeg gleder meg til å lese reportasjen :-)

    Kos deg MASSE med tiden fremover, nå blir dere virkelig en storfamilie.

    Ønsker deg en god helg!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  17. Jeg satt å kosa meg over reportasjen i går kveld. Den var skikkelig bra:) Og det er klart du skal være STOLT . Jeg er utorlig imponert over arbeidet du har fått ned og må si jeg lo godt over din hærlige kreativitet over badet:)
    Og lykke nr 2 er selvfølgelig å vente på nr. 4
    Forsatt god ruging som fastlegen min sa hver gang jeg hadde vært til kontroll og lykke til videre:) Ønsker deg en GOD helg:)

    SvarSlett
  18. Hei Marianne....jeg er så glad for att sånne som deg finns..som kan dele med oss andre det som gleder deg....glede avler glede. Jeg tror nok at det er mange som har fått innspirasjon fra deg og gjort hverdagen sin (hjemmet)litt gladere.Alle normalt tenkende veit at ikke alle dager/hjem er rosenrøde hele tiden og sikkert ikke på Balkebo heller...men hvorfor trenger vi å fortelle om de dagene...de drar også med seg negative aspekter inn i denne verden....og det får vi nok av bare vi leser Romsdal budstikke eller ser på nyhetene......Nei....vi vil heller lese om Marianne med bebis i magen som maler Elghorn og snekrer sommerstue, som deler livet sitt og familien(medrengnet storesøster og A...) med oss....det gjør oss glad...du er smittsom....Så Janteloven har jeg spredd ut sammen med kumøkka som bonden har spredd ut her i dag i vakre Molde...
    Du gjør hverdagen min glad.......Jippi..
    Varm Maiklem fra Kirsti......som viser stolt frem hjemmet ditt videre til mine venner...i vakre Hjem og interiør....

    SvarSlett
  19. Kjøpte bladet igår, og tenkte jo ikke på at det var hos deg. Så fantastisk flott, nydelig reportasje. Grattis, klart du skal være stolt, varm klem fra meg.

    SvarSlett
  20. Hei,

    Har kost meg med bladet i ettermiddag, og gården deres var bare vakker, både utvendig og innvendig. Nei, her skal ingen jantelov få råde! Tusen takk for at dere deler med oss, sanseinntrykkene...:)
    Lykke til med det forestående, altså bli 4-barnsmamma, for en lykke!

    Hilde

    SvarSlett
  21. Oj så spennende! :)) Det må jeg lese!! Gleder meg veldig, veldig til å se alle bildene! ;))
    Kos deg med mammapermisjonen! Flott timing, det er en nydelig årstid vi har foran oss!

    Ha en fin søndag! :0)

    Stor klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett
  22. Janteloven er til for å brytes, og huset ditt er en drøm!! Jeg koste meg med hver eneste side, og fikk så mye inspirasjon, akkurat som jeg får her på bloggen din! Dere har en fantastisk plass, og dere kan være superstolte av den stoore jobben dere har gjort! Nyt svangerskapspermisjonen! KLEM

    SvarSlett
  23. Kjempereportasje som du fortjener, Marianne. Hjemmet ditt er fantastisk fint. Reportasjen viste oss også hvor mye energi og ståpåvilje du har når du skal gjennomføre noe. Jeg husker noen oppussingsprosjekter for mange år siden, skal ikke nevne de her. Du er likedan enda og ordner opp når du vil forandre noe...:-)

    SvarSlett
  24. Åhh så morsomt Marianne, Gratulerer så masse. Gleder meg til å se reportasjen.

    Klem Line

    SvarSlett
  25. KJEMPEARTIG, veldigveldigveldig!!! Klart det er lov å glede seg, og ikke minst viktid å glede seg med andre og på andres vegne! Det er jo det største av alt (eller var det kjærligheten?, samme kan det være, flott er det begge deler!)!!! Kos deg masse med permisjon og den spennende tiden som kommer!
    Glad 1.mai-hilsen fra Cathrine :-)

    SvarSlett
  26. Gratulerer såå mye med reportasjen Marianne!!,
    - det er dere vel unt!
    Og deilig å få permisjon nå tenker jeg - men du ser så sprek ut att`!
    Kos deg masse, venter i spenning..:-D
    Klem, Hege.

    SvarSlett
  27. En kjempe herlig reportasje fra et nydelig hjem! Har smug tittet litt idag.. men skal gjemme resten til i morgen!! Velfortjent at ditt herlige hus kom med i Vakre hjem! :) Du er superduper flink!
    Det er lov å være stolt, snuppa!

    Stor klem til deg!

    SvarSlett
  28. Hei Marianne:)
    Endelig kom repotagen du nevnte for lenge siden på trykk:)
    Fineste repotagen i bladet:)))
    Fy søren for et Smellvakkert hjem og huset..enormt stort og flott.
    Jeg er Målløs...

    Gratulerer så mye:)

    Kommer babyen snart????

    Ha en fin mai uke.
    Klemmer fra Mona

    SvarSlett
  29. Jeg leste jo at babyen den kommer i "kommende måned"....vi får bare følge med og se når det blir...
    Masse Lykke til vist det plutselig starter:)

    SvarSlett
  30. Hei Marianne.
    Gratulerer,så koselig. :) Har ikke fått kjøpt bladet enda jeg men er sikker på at det er en flott reportasje. Så spennende med liten bebi på vei da, hælledussen. :))
    Ønsker deg en flott dag og uke.
    Stoor klem.

    SvarSlett
  31. Nina Bergsbakk3. mai 2011 kl. 16:10

    Superflott Marianne, synes jeg ser deg i kjole og høyhæla sko på jakt etter trevarer :-P Kjempeflott reportasje, og masse flotte bilder!!! Du er kjempeflink! Du herlige tid :-) Lykke lykke til med neste prosjekt: barn nr 4!!! Det må ryke av deg, stort tempo på det meste :-) Klemmer

    SvarSlett
  32. Gratulerer så mye med flott reportasje! Jeg har aldri vært innom bloggen din før, men det skal endre seg! jeg leste reportasjen og storkoste meg! Dere har det så idyllisk og vakkert, rene drømmen:) Vil også gratulere med babyen i magen, håper alt går fint. Dere har en deilig tid i møte!

    Klem fra Hanne:)

    SvarSlett
  33. Vilket vackert hem du har,såg det i tidningen Vackre hem o var tvungen gå in på din blogg o läsa mer.Underbart helt enkelt.
    kram från Marianne

    SvarSlett
  34. Et stort "Hurra" for Marianne. Du er bare herlig du;o) Har vært lenge i bloggdvale skjønner jeg,og at du straks blir 4-barns mor har jeg ikke fått med meg i det hele tatt. Så spennende! Grattis med flott repotasje også, xtra gøy å lese og se bilder fra ei som jeg føler jeg kjenner litt. Lykke til og nyt permisjonen. Klem fra meg

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.