mandag 4. april 2011

Roser og hvite perleblomster...

 I dag har vi kost oss med elghakk, nydelig var det!  I tillegg skjærte jeg opp gulrøtter i skiver og kokte de ved siden av.  Mmmmm.. Bordet ble pyntet med nydelige roser fra svigers, litt eføy, vann og flytelys.
 På noen blomsterbutikker selger de bare blå perleblomster, andre steder så selger de hvite perleblomster til ca 80 kroner..På Ikea selger de disse nydelige hvite for 19,-  Dagens anbefaling:-)
 En på kjøkkenet og en i hallen....Jeg synes det er hverdagslykke å feste blikket på en slik nydelig blomst, vårstemningen kommer nå... 
(Grunnen til at de er litt sprikende i formen, er at jeg satte en av stolene jeg kjøpte oppå posen med blomstene...;-))
Ha en finfin dag! 

5 kommentarer:

  1. Hei Marianne:) av innlegget under her skjønner jeg at du har nok å henge fingrene i:)) Guri meg for et nydelig nurk i magen din da! Du gleder deg nok til å møte han eller henne nå tenker jeg;)
    hehe.. høres ut som det var fullt på ultralyd-rommet ja:o)

    Men 19 kroner for en perleblomst på Ikea?? jøsses, det var forskjell ja.
    Tenkte jeg skulle ta meg en tur dit faktisk.. se etter litt vårlig inspirasjon.
    Hvite perleblomster er jo så fiiine også da.

    Ha en fin ny uke:)
    Godklem fra Line

    SvarSlett
  2. Hei og hå, du...Du er så flink til å pynte opp med blomster her og der. Blir inspirert, altså! Kjøpte meg et par nye sjøl, men vi får nå se hvor lenge de overlever!Her i huset er det best å klare seg sjøl, nemlig...hehe
    Ellers; nyter snøsmelting, syklende unger og elever med hoppetau i skolegården. I gang med badet - flislegging i morra. Svigerfar kommer, så da er de i gang. Ja, de, jeg har visst andre planer...hehe
    God uke!!

    SvarSlett
  3. Koselig å kikke innom bloggen din! Jeg hadde ei venninne som bodde på Balke da jeg var lita, så jeg har jo mange, mange minner derfra. Koselig å se at nye minner skapes fortsatt! :)

    SvarSlett
  4. Oj for et lekkert mandags-bord! Elghakk er kjempegodt! Og så fine blomster - - - og jeg sm var på Ikea i går!!! Uten å ofre blomster en tanke!!! Sånn er'e når husmora har hastverk og suser av gårde med handlelista klar, som skal følges til punkt & prikke, slik at det ikke blir med for mye "unyttig" hemat...

    Kos deg masse med fine blomster og nydelig nurk i magen :-)

    Hilsen fra Cathrine

    SvarSlett
  5. Herlie bordpynt! Er så lekkert med hvite perleblomster! Takk for annbefalingen!!

    Ha en FLOTT Tirsdag!
    KLEM

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.