mandag 25. april 2011

Glassverandaen innvies nå

Hei og god påske, så hyggelig du stikker innom!  Her er vi klare for våren nå, plena rakes og vintertøyet stues bort, paviljongen og Mariannestua inntas til middag og morgenkaffe..herlig selv om bjørkepollenallergien min har kommet etter flere år uten plager. 
Glassverandaen er ikke isolert, så brukes kun i sommerhalvåret, derfor var det stor stas da morgenavis og kaffe kunne inntas her nå.  Vi synes det er så godt å sitte her, se utover og nyte lyset som strømmer inn...
Telttanten fra Jeanne d'arc living bakpå stolen er kjekk å ha til småting og diverse man bruker ved kontorpulten.
Vi har fått åpnet opp rundt Balkesjøen, nå står det kun bjørketrær igjen.  Godt å kunne se nedpå vanningsdammen når ungene padler og bader der..
Det lille runde bordet har fått duk på duk, og litt lys, roser og en bok.  Og så må det selvsagt være plass til en kaffekopp eller to...

Ha en fin dag! 

10 kommentarer:

  1. Kunne virkelig tenkt meg en slik glassveranda. Nydelig var den:) Ønsker deg en god 2 påskedag:)

    SvarSlett
  2. Så heldig du er som har glassveranda! Virkelig NYDELIG der. Så skjønn den grønnaktige stolen var. Nydelig, alt sammen. Vi vurderer å lage glassveranda eller lysthus med tida. ;)

    SvarSlett
  3. Nydelig! Kunne virkelig tenkt meg en slik veranda,håper det en gang bli oppfylt!
    Kos dere masse & nyt våren som titter så gladelig frem.
    Klem fra Christina

    SvarSlett
  4. Så koselig det er der! Det er deilig å sitte på en veranda å skue ut. Vår er dessverre uten glass og kun med utsikt over naboene. Ha en strålende 2. Påskedag!

    SvarSlett
  5. Heisann! Kikka tilfeldig innom bloggen din! kjempeflott! Du har det utruleg fint! Lurte på kor mange m2 lysthuset ditt er? Det var så utruleg kosleg! Monica HS

    SvarSlett
  6. Hei, tusen takk Monica HS, det var hyggelig. Jeg skal ut å måle den, jeg snekret den selv og brukte de planker jeg hadde så huset ble til utfra det, hehe...Mvh Marianne

    SvarSlett
  7. Så herlig stemning, rene sommerfølelsen. Så er det hverdag igjen....nyt den og...klem

    SvarSlett
  8. Hei Marianne og takk for kjempe hyggelig hilsen i gjesteboken på hjemmesiden min.Så vakkert du har gjort det på glassverandaen din, et fryd for øye.Synes det kjempe gøy og inspirerende å følge bloggen din. En varm vår-hilsen fra Kongsvinger

    SvarSlett
  9. Jeg har alltid ønska meg slik glassveranda, men kan jo ike få alt her i verden:fnis:
    Nyt den siste uka i april:)

    SvarSlett
  10. Noe så nydelig! Kan skjønne du liker deg ute i glassverandaen din! Vakkert innredet.. NYDELIG!! Kos deg!

    Stor klem til deg!

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.