onsdag 27. april 2011

Paviljongen har fått vårdrakten på....

 ...og jeg elsker å kunne sitte her med familie og venner, den mest brukte uteplassen her på Balke gård.
Telys et must, kun terrassevarmeren som går på strøm her inne.
 Det gamle plantebordet er malt hvitt og har litt dilldall oppå seg, akkurat slik jeg liker sommerhusstilen.
 Vet det er altfor tidlig, men disse dus rosa pelargoniene formelig ropte på meg og sinkpottene mine:-)
 Smak av sommerblomster og pasteller.
 Størrelsen på paviljongen jeg snekret selv i forfjor, er ca 3,5 meter * 3 meter.  Plankene jeg fant avgjorde det, og jeg synes det er en passelig størrelse.  To benker og ett bord, et par krakker med puter på og vips, vi kan være 10 stk her inne.
Og i sinkskåla flyter "velkommen-steinen" sammen med noen roser, litt eføy og et lys....Velkommen inn! 
Green gate, say no more....
Nå ser jeg frem til en sen morgen før jeg skal unne meg en time med hodebunnsmassasje og klipp før jobben i morgen...Ren nytelse som jeg ikke husker siste jeg tok.  Ellers går ryktene om at det står Nytt liv på odelsgården utenpå kommende utgave av Vakre hjem og interiør..Er så spent da jeg ikke har sett det selv...  Ha en strålende dag, klem fra

18 kommentarer:

  1. Så koselig en paviljong. Skal si du vet å gjøre det fint rundt deg.
    Rosa og sink = herlig sommer!
    Ha en fin kveld og kos deg med frisørtimen i morgen.

    SvarSlett
  2. Kjempekjekt å lese reportasjen i Vakre hjem☺
    Mange fine bilder!

    Klem M♥

    SvarSlett
  3. Hei sveis:)Lenge siden nå,ja jeg skjønner godt at du koser deg i den flotte paviliongen din:)
    Kjørte over Løten i påsken,og da tenkte jeg på deg:)Og lurte på om jeg kunne se gården fra veien:)Så spennende med reportasjen i Vakre Hjem...skal kjøpe det:)
    Håper du koser deg og at formen er fin...
    klemklem til deg..

    SvarSlett
  4. men jeg har det nyeste Vakre Hjem i heimen og det ble gransket side etter side på sengekanteni går.SOm vanlig en nytelse,masse inspirasjon og en skikkelig god-stund!Deriblant fikk vi titte inn i ditt nydelige hjem så jeg ble nysgjerrigere jeg vet du og titter innom bloggen din også.Ble ikke det spøtt misunnelig på paviljonegn din forresten.....neeeeida*prøver å overbevise meg selv her*
    Fantastisk vakkert hje, du har,en skatt og sikkert en herlig plass å leve!!!!Det skinner igjennom!!!:)
    toveklem:)

    SvarSlett
  5. hei.
    så vakkert i dein sommer stue Marianne, den er så fin, husker så godt du snekret, å det var så spennende, å den ble så vakker, nydelig du har pyntet der nå,
    skjønner god du liker deg der.
    ååå jeg gleder meg til Balke gård kommer i vakre hjem, husker ikke når det kommer ut, men er kanskje ikke lenge til....
    blir godt å komme i perm nå tenker jeg,
    kos deg masse fremover.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  6. Wow så utrolig koselig. Den paviljongen er virkelig et smykke og jeg er mer enn bittelitt misunnelig på den må jeg innrømme.. :o) I dag blir det innkjøp av Vakre Hjem og jeg gleder meg til å se reportasjen!! Klem fra meg

    SvarSlett
  7. Gratulerer med en kjempefin reportasje fra Balke Gård Marianne:)
    Det var gøy å lese.. og ikke visste jeg at du har gjort såå mye selv på gården!.. og til og med lysthuset! Jeg er mektig imponert:)
    Så fint det har blitt der nå igjen.. med blomster, sink og rosafarger. Kan tenke meg det blir mye brukt ja;)
    Ha en vakker dag Marianne. Du har kanskje gått ut i permisjon du nå?!;)
    Gode klemmer fra Line

    SvarSlett
  8. Nydelig! Hvem vil vel ikke ta en kaffe der inne!! :))

    Leste du kommentaren min på det forrige innlegget ditt? Jeg tror kanskje at du kom med dette nye innlegget omtrent samtidig, og da er det ikke sikkert du har sett den. Den er "litt sånn derre svar" på kommentaren du skrev hos meg...om bordet og sånn. ;))

    Håper du har hatt en nydelig morgen og formiddag med hodebunnsmassasje og klipp! Velfortjent velvære, Marianne!

    Klem fra June

    SvarSlett
  9. Herlig herlig herlig, min drøm dette!! Hihi...jeg kommer og prøvesitter en ettermiddag...sniker meg bare inn!!

    Utrolig flott reportasje, fikk bladet igår. Skal kose meg med det i helgen!! Etter jobb, håndballcup og alt jeg MÅ gjøre først!!

    Ha en trivelig helg på Løtens skjønneste gård!! Klem Aase

    SvarSlett
  10. Hei Hei! Da skal jeg løpe ned og få tak i vakre hjem..så skal jeg sette meg i sola med kaffen og nyte bilder fra ditt nydelige hjem:) Kos deg i ventetiden, heldig er du som snart skal bli mamma igjen! God klem fra Eli

    SvarSlett
  11. Veldig gøy å lese om deg i Vakre Hjem! Og så gøy at mitt tips kom med da... Det visste jeg på forhånd. Dere har jo en perle av et sted!

    Nyt dagene. :) Klem fra Anine

    SvarSlett
  12. herlig,,, så heldige dere er, dette må være stort å få ha i hagen! kommer gjerne innom der en sen sommerkveld..
    klemklem og fine dager videre...

    SvarSlett
  13. Hei,
    Så KJEMPEFINT! Og så snekret selv?!?!?!!! Guri, jeg er virkelig imponert! Så flott å ha en så deilig og lys og lekker og søt og superfin paviljong!
    Og så spennende med reportasje!
    Nyt dadgen og paviljongen og ventetiden før babyen kommer!
    Stor vårhilsen fra Cathrine

    SvarSlett
  14. Herlig vår/sommerstemning! Den paviljongen deres er berre lækker!! Jeg som har vært flink jente og sagt opp flere interiørblad-abonnementer, må vel stikke i butikken og kjøpe et blad allikevel.. ;)

    Klem fra Fru K

    SvarSlett
  15. Åh, tusen takk for tipset, Vakre Hjem blir herved min fredagskos!!! :D

    SvarSlett
  16. Hehe...Nå har jeg lest overskriften din flere ganger, - og hver gang leser jeg: Paviljongen har fått VÅTDRAKT på. Og så lurer jeg på om den ikke har vært vanntett tidligere... Er det mulig!!....

    Den er i hvert fall utrolig sjarmerende i sin vårdrakt! Er litt stolt over å ha inspirasjonskilden, selv om de er ulike. :D Min trenger ny vårdrakt, maling og nye benker, så der må vi nok jobbe litt.

    I morgen skal jeg kjøpe Vakre hjem. Gleder meg!

    SvarSlett
  17. Hei Marianne!
    Jeg fikk Vakre hjem i posten i dag.. Så utrolig gøy å lese reportasjen fra Balke gård! Dere har jammen et fint hus, og så kreativ og produktiv du er!! Denne pavilijongen er jo bare nydelig. Jeg er mektig imponert!
    klem fra Hedda

    SvarSlett
  18. Hei Marianne :)
    Nydelig innlegg i Vakre Hjem ღ et drøm av et
    hjem du har ღ såååååå koselig... Denne utgaven
    av magasinet skal jeg ikke rive ut, men spare :)
    Ønsker deg en strålende helg, stor klem fra
    Mette

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.