torsdag 14. april 2011

Snart påskeferie!


Krokgreina har fått påskeeggene på besøk.
Hei, en liten hilsen i en stresset hverdag fra meg, her kommer en vårlig hilsen til nettopp deg!

Stemors, påskeliljer og en hane på pinne i en gammelt smijernsgryte jeg fant.  Trappepynt.
Etter to lange dager i hovedstaden med foredrag og full fart mht media etter overrekkelse av en halv million til prosjektet jeg leder av selveste statsråden, var det mye å ta fått på da jeg var tilbake på jobb. Altså ikke mye blogging, men hjetelig takk for alle kommentarer og for nye følgere:-) 
Nå har jeg vært på oppmannmøte i håndballgruppa, kjørt til/fra treninger og gjort klart til garderoben skal komme opp på soverommet vårt.  Vi skal roe ned med hyttetur, årets påskerenn arrangeres på lørdag, og alt fra sodd til quiz må ordnes...Blir vel påske i år også:-)  Gleder meg til kaffe og påskekaka, denne ligger under oppskrifter og skal seerveres på lørdagen..Mmmmm...
 I morgen er det ny tur til sykehuset, mulig jeg får vite datoene for keisersnittet, spennende...

Ellers har jeg fått så koselig en påskepakke fra min snille søster i posten! Vet du hva dette er? 
 Jeg har ikke sett det før, men det er altså eggvester.  Man koker egget, kjøler det noen sekunder i kaldt vann, trer på vesten og legger det noen sekunder i kokende vann og vips, vesten trykker seg til egget og lager versens enkleste og peneste påskefrokostbord!
Jeg tror min kjære, ungene, katten og jeg er klar for påsken!  Skal bli godt med rolige dager, peiskos, familie og gode venner på hytta, bare kom innom!  

8 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye! Du er dyktig! :)) Så stilig det var med den greina i vinduet, fin dekor med eggene også. :)

    SvarSlett
  2. Hei fru Balke:) ikke noe latmannsliv på Løten skjønner jeg. :))) blir deilig med påske og noen fri dager sammen. Blir nok hytta her også etterhvert. Men først noen malings strøk her hjemme. Gledelig påske til de alle.
    Mvh Ingebjørg

    SvarSlett
  3. Jeg sier det igjen...så flink du er....men pass på og ikke brenn lysene i begge ender....
    Kos deg riktig rktig masse i påsken...det har du ærlig fortjent....
    klemklem til deg..på Løten:)

    SvarSlett
  4. Grattis med penger til prosjektet! Velfortjent! ...men man kan jo ikke SE MAGEN din på bildet av deg og statsråden!! Den er jo mye flottere enn den sjekken!! ;)

    Jeg kan ellers melde at vår maritime tilværelse er over og at støvlene er satt på hylla...:)

    Riktig god påske, Marianne!
    Sving innom og legg litt påskekake i postkassa mi før du dra til fjells da!! ;))

    Klem
    June

    SvarSlett
  5. SÅ flott med tilskuddet til prosjektet du leder!! Det kommer godt med tenker jeg ja:)
    Du henger i du Marianne;).. kan veldig gjerne tenke meg det er godt med påskeferie med familien nå..
    Du skal jo liksom lade batteriene litt før babyen kommer også da.. he, he.
    Kos deg i påsken med dine kjære.
    Her er det meldt fint vær hele uka fra imorgen, så da blir det endel hagesysselsetting her hos oss:)
    Gode klemmer fra Line

    SvarSlett
  6. Supert med penger til prosjketet, og flott at Løten får være med! Det er veldig positivt :)

    Nå får du roe ned litt i permisjonstiden din da, blir helt sliten av å lese alt du holder på med jeg.. :)

    Goood påske, og kos dere på hytta! Er ikke helt sikker på om snøforholdene er slik at vi kommer oss opp på sætra nå.. Men er jo snart bilbei opp :)

    SvarSlett
  7. Hei Marianne
    Gratulerer, så flink du er ღ håper du får slappe av og nyte påske dagene som kommer :) Herlig påskekake her, nam, nam... og så tøft med trollhassel i vinduet :) Kos deg sammen med familien din, og ha en riktig god påske ღ Klem fra Mette

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.