tirsdag 26. april 2011

Glassverandaen utenpå.

God kveld og takk for hyggelige kommentarer, så gromme dere er!  Jeg har min siste arbeidsuke og mye skal gjøres på jobben..  Flere ville se glassverandaen utenpå, og her kommer noen kveldsbilder av den.
Både utskjæringer og utfresinger hører med på et hus i sveitserstil.
Vi fikk malt huset ifjor, måtte skifte noen råtne planker og fikse litt, men nå er alt som det skal være.
Huset malte vi i 0500 helhvit og angrer ikke.
Mange lister rundt vinduene, smalpanel og bl.a. utfreste stolper.
 Enden på trapperekkverket ser slik ut.  Og den som ville sove her inne ser slik ut:-):
Amalie som elsker Mariannestua og som syns det er godt å ligge lyst og luftig etter en tøff dag...
Tøff som i at hun badet i Balkesjøen ikveld, 10 grader!  Hoppet fra kanoen og la på svøm, tøffingen vår!
Rundt på jordene brente de halmen idag, måtte le da døtrene mine tok med seg grillpølser og grillet på flammene....Morsom tradisjon.
Sov godt til deg fra

5 kommentarer:

  1. Hei Marianne :)
    Så NYDELIG glassveranda du har, både utenfor og inni ღ aldeles skjønn.... Vi også har helhvitt på huset vår og er veldig fornøyde :) Tøff liten jente du har der også ;) herlig... Ønsker deg en fortsatt fin dag og uke, stor klem fra Mette

    SvarSlett
  2. Ååå, så nydelig flott glassveranda!
    Er ikke bare litt misunnelig på den nei :) Dere har det så utrolig flott :)
    Ha en fortsatt fin dag...
    Klem fra Lisa.

    SvarSlett
  3. Nydelig glassveranda! Må være deilig å sitte der og nyte den fantastiske utsikten!:)
    Lykke til videre med svangerskapet, jeg er nå i min uke 31 og har så smått begynt ventingen..;)
    Ha en fortsatt fin onsdag! Klem

    SvarSlett
  4. Herlig reportasje i Vakre hjem ;-)
    Camilla

    SvarSlett
  5. Jeg må jo selvfølgelig henge meg på de andre og være hjertens enig i at dere har en usedvanlig vakker glassveranda. Det de andre ikke vet er at den er ENDA VAKRERE i virkeligheten!!! ;))

    Kommer reportasjen fra Balke i Vakre Hjem som kommer ut nå??? ÅÅÅ, gleder meg! Dere er vel spente dere også regner jeg med?!!

    ...også var det bordet da! Jeg gremmes!!!! Nå har jeg ligget som et slips igjen et par dager med svimmelhet og påfølgende hodepine. Det skal visstnok være en form for migrene. Tja, hvorfor ikke? Jeg har et par diagnoser fra før jeg - og alle gode ting er jo TRE!!! ;))
    Ikke hos dere forresten! Der er alle gode ting MINST FIRE!!! ;))
    Tilbake til bordet: jeg håper å være litt sprekere igjen mot helga, og skal prate litt med gubben om avhenting av bordet. Grem igjen!!

    Ha en fin kveld med den tøffe badenymfen din og resten av familien, Marianne!
    Klem fra June

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.