onsdag 19. november 2008

Amalie

Fornøyde jenter:-)

21.11.08: Ikke fullt så fornøyde av at de ikke vant eller kom i finalen, men skal trolig prøve seg på Ungd. kulturmønstring. Vi foresatte syntes ihvertfall dere var kanongode på scena!!:-) Gratulerer til Henriks 2 klassevenninner som vant,-hurra! PS! Jeg har navnedag idag...:-) en som husket meg, kollega fra gamlejobben min i Asker, takk Marianne;-)

Amalie er født 19081999 og eldst i søskenflokken. Hun har store planer om juleverksted, så det liker vi godt å ha. Men før vi kan starte med det, må vi gjøre ferdig Stjerner i sikte, sangkonkurranse på Lund skole. Hun har meldte seg på sammen med tre klassevenninner, og jeg har påtatt meg kostymejobben...Ånei....
De skal synge en sang fra filmen om Alvin og gjengen, så da er det ekorndrakter som må sys. Jeg har utsatt dette i det lengste, men nå er jeg igang. De kommer snart fra skolen og skal øve her hele gjengen, så da er det viktig å prøve ut kostymene.

Jeg kjøpte 4 brune pledd, og har gjort det veldig enkelt. Får håpe de er fornøyde. Jeg begynte nå for et par timer siden, og tror de er ferdige om oppdragsgiverne mine godtar de... Selvsagt måtte symaskina streike, så da er det godt med hjelp fra andre mødre. Takk til Karen som stakk innom med sin! Kaster den jeg har, er det to stofflag klarer den det ikke..:-)

Mao ønsker jeg med ny skikkelig symaskin. Da vet dere det:-)







Snøen har kommet!! Hurra! I kveld blir det fakler og Snøsanger rundt Balke, kakao til kvelds:-) Årlig tradisjon.




Og her er vi på tur rundt huset. Stjerneskudda holdt Henrik. Amalie var på dansing, så det ble bare oss tre, men hyggelig.

3 kommentarer:

  1. Så morsomt å følge med på dine nye påfunn. Skal si du har energi:-) Jeg er så klar for ferie, og blir nesten helt matt over tempoet ditt, samtidig blir jeg veldig inspirert:-) Noen har sin personlige trener, jeg har nå fått min personlige interiørekspert og inspirator. Må jo si at jeg kjenner igjen en god del av tingene dine hjemme hos meg - thi hi.

    SvarSlett
  2. Tullemus, det er jo du som inspirerer meg, da!!! Har du fått fiskegarna dine? Spennende! Vet du hvor mora di kjøpte lampa? Fant en lignende på Kremmerhuset idag...smelt...Søstra mi vil flytte i kårboligen og starte Skafferiet 2 her:-) Blir du med??:-) Blir vel mest at vi handler alt selv, sitter og skravler og spiser kakene mens kundene går for lut og kaldt vann:-)

    SvarSlett
  3. Hei Marianne!"
    Nå er det 3 gang jeg er innom Balkebloggen for å titte... Leter etter web butikker med koselig interiør jeg kan handle:)Da har jo du en liste over disse;)
    Gratulerer med dagen til Amalie den 19, - stor jente.
    Vi var på Hunderfossen for 2 uker siden - jeg og barna , tenkte å stikke innom , men det ble for liten tid:(
    Savner dere..
    Klem Jeanette

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.