mandag 3. oktober 2011

Tips til høst"vase"

Hei på deg, håper du har en strålende mandag i vakre høstfarger!  Stakk raskt innom God morgen Norge idag, og fikk tips av selveste Finn som jeg måtte prøve ut.  Løvblader lagt rundt blomstervasen og festet med en hyssing. 
 Skal på vegfest til nabofruen senere i uka, og da er jo dette en mulig vertinnegave nå i oktober?
Fikk denne smarte opptenningsrullen i vertinnegave av en kollega, og den ble brukt igår da jeg tok med ungene på skogstur.
Hadde laget pannekakerøre som jeg helte i termosen, blåbær på glass og vips, med Henrik som bar ved og kan tenne et bål på 1-2-3 var det en nydelig stund for oss alle i skogen.  Tid til sisten og dramatisering av De tre bukkene Bruse ble det også mellom fotballkampene til Henrik.  
 
 -Og vi var helt enige om at dette skal vi gjøre ofte fremover, med eller uten solkjole på (lillemor;-)
Skap en god dag, klem fra meg.
Vennlig hilsen

8 kommentarer:

  1. Så koselig du gjør det for ungene:0)
    Vasen var jo kjempe søt og høstlig.
    Takk for gode ord inne hos meg.
    Klem

    SvarSlett
  2. Hei, smart høsttips - takk. Og så gromt eit billede, ein fin bukett du har. Helsing Berit

    SvarSlett
  3. Hei på deg!
    Jeg så Finn i går jeg og ja, spørs om det blir noen lyslykter i heimen når jeg roter meg til det....noe må man vel bruke HAUGENE med blader i hagen til ;)
    Så god ide å steke pannekaker på tur! Det skal vi jammen prøve oss på neste gang, takk for tipset!
    Ha en herlig dag :)
    Klem fra Barbro

    SvarSlett
  4. Hei, så flott helg dere har hatt! Vi har også vært på tur, gikk langs ett vann inn til en turisthytte der det var bålplass. Fikk grillet pølser og bolledeig, så da var alle fornøyde!!
    Opptenningsrull hørtes såå smart ut, det ligger ikke en diy for en slik på nettet vel?

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Takk for nye hyggelige innblikk i livet på Balkegård :) "Skap gode dager" hilser du med , :) , ja du e t inspirasjon t nettopp d :) !
    Her e høstferie og alle har fri :), et lite prosjekt på Meisalfjellet kreve dugnadsengasjement fra oss alle! Og der e d jo fantastiske høstfarga no, og klar luft! Og inni mellom får vi gløtt av sola.
    Ønske deg og dine gode høstdaga!
    Klem

    SvarSlett
  6. Det var fin vase :)

    Syns jammen meg du er litt av en supermamma! :)

    SvarSlett
  7. Hei og takk for koselig kommentar, så enig med deg, god høstluft og nydelig på fjellet! Så spennende prosjekt, er det hytte dere har dugnad på? Tok med meg de to yngste på setra i dag, tok enkel middag og koste oss et par timer før vi kjørte ned igjen, kjekt! Nå er jeg klar for seng, latterkveld hos nabodamene tar på;-)) Klem

    SvarSlett
  8. Jeg kom tilfældig forbi din blog.
    Ser ud til at i har haft en god dag.

    Fin vase.. God ide`.
    Tak for kigget.

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.