lørdag 8. oktober 2011

Slanke-godt...

Etter dagens besøk hos min 93-årige svigermormor :-) så kom jeg hjem med et godt tips angående godteskål og snopspising. Hun hadde sett folk som gravde ned i godteskåler for å finne akkurat sin favoritt, og likte ikke da å skulle forsyne seg av godt andre hadde tatt på. 
Enig som jeg er i det, tok jeg imot tipset hennes om at man kunne bruke en sukkerklype til dette formålet..SÅ smart og ikke minst så lekkert, sølvklype i en liten godisskål... 
Så da bar det avsted for å kjøpe smågodt, finne frem en skål og sette oppi sukkerklypa i telesølv som jeg fikk av henne før vi dro.  Så snilt!  Så med en søt, liten klype spiser vi alle litt saktere og litt mindre smågodt ikveld:-) Og det smågodtet vi spiser har ikke vært i noens hender før oss..Ihvertfall ikke etter at det kom til Balke;-)

Og i lekestua er slankegodtet av tre, en nydelig innflytningsgave fra venninnene hennes:-)
Vennlig hilsen

3 kommentarer:

  1. Smart tips:) Det tar jeg med å noterer bak øret.) ELlers utrolig søte bilder av barna!!!

    SvarSlett
  2. *S* - sikker en nydelig og proper, og tydelig snill, svigermormor!
    Det var jo en god idé, og om finmotorikken ikke skulle være helt på plass hos de minste, eller de eldste, blir det rene trenings- og tålmodighetsøkta *S*
    Vi bruker en slik klype når vi serverer revet ost. Funker fint, om enn ikke fett :-) - Liv

    SvarSlett
  3. So lurt med klype i godteskåla da!!!I desse basselusk-tider kan ein jo unngå smitte også:)
    Skal jammen sjå om eg har ei klype som eg kan bruke...trur nesten det:)
    Takk til fornuftige svigermormora di:)Og deg sjølvsagt som delte ideen:)

    KLem frå Mette.

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.