lørdag 14. mai 2011

Tips til kjøkkenrengjøringen...

 Hei og hå, ute er det så nydelig nå, passe varmt og passe solete (for meg).  Pionene jeg kjøpte på onsdag er ute og lyser opp hagen.  Har lagt en rund plast"blonde"duk på bordet, gjør det enklere mht regn og søl når vi spiser her ute. 
Og siden sist har jeg gått til innkjøpt av neste års barnebursdagskaker, hehe... Det enkle er ofte det beste;-)
Siden jeg ikke akkurat viste meg som noen husmor i forrige innlegg (ei heller da, kan man si), så skal jeg prøve å veie opp med noen gode tips som gjør min hverdag enklere...  For dere som har hvitevarer i stål, er denne gull verdt.  Den beste jeg har prøvd: Plumbo Clean Stålglans.   Takker hvitstil for tipset!  Skriften på døra er fra Sofies villa.
Og etter å ha oljet kjøkkenbenken annenhver uke med diverse oljer for å beholde glansen, har jeg nå funnet den oljen som gjør platen skinnende fin et halvt år - minst.  Vi bruker alltid skjærefjøl, så tror denne er helt fin å bruke på benken selv om det i utgangspunktet er en 3-stjerners olje for tregulv.  Utrolig lett å smøre på, og så holder den seg så lenge!  Perfekt for en småstressa husmor som vil ha nyoljet look på benkeplata hele tiden.
Håper dette veide opp, hehe, god lørdag fra
som har håndballhelg for eldstejenta nå.

7 kommentarer:

  1. hei Marianne,
    syntes forrige innlegg er super stilig jeg..ha hahaha,
    men dette var supre tips da,
    klart du har gjort opp da, ike at du behøvde, du vet en god latter har vi alle godt av..
    fine bilder av hagen.
    ønsker deg en fin helg,
    ikke lenge til nå ..
    gleder meg å se.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Takk for gode tips!

    ha en fin lørdag!

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder av peoner i hagen din!! :-) Ha en fortsatt finfin helg!! KLEM

    SvarSlett
  4. Takk for tips, ha en kos kveld..klem fra Mona

    SvarSlett
  5. Alle slike tips tas mot med takk:-)
    Men du, den blomsterhistorien du skriver om...det blir da for dumt?? Kaste blomster som er fine?? Hjelpes..
    klem♥

    SvarSlett
  6. Hurra for Toro sier nå bare jeg!!

    Og hurra for dagen som snart nærmer seg -
    her er vesla veeeeeldig klar for å gå i tog.
    Hu har trent sammen med a bæssmor i dag...og ropt "vi på Lund vi har det bra - bli med oss og rop hurra!!!" Regner med at vi ses i barnetoget:)

    Og takk for gode rengjøringstips:)

    SvarSlett
  7. Herlige med sånne tips, Marianne!! :)
    TORO er jo topp det, smaker deilig gjør det også!!

    Ha en fin kveld og ny mandag!
    Klem S!

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.