mandag 9. mai 2011

Dagens bruk av vanningsdammen på Balke...

 Her har vi Balkesjøen, egentlig en falsk vannngsdam for kornåkrene, men som ikke har vært benyttet tl det på flere tiår.  Isteden har vi fått ryddet opp rundt dammen og sendt inn vannprøve som sier at dette vannet er godkjent som badevann,-hurra.-)
 Henrik var ti år igår, og fikk denne 30 meter lange "taubanen" i gave fra oss.  Ungene og jeg monterte den opp i går kveld, og idag har vi hatt det knallmorsomt!!!  De ble bare mer og mer tøffe, denne leken blir nok et hit i sommervarmen...
 Minstemor syntes det var urettferdig at ikke hun fikk bade og suse avgårde med denne morsomme saken..
 I morgen er det klart for barnebursdag, grillparty!  Måtte derfor innom gartneriet og handle sommerblomster (selv om 1.juni har vært en grense for når man kan plante ut sommerblomster her på gården:-)  Får følge med og håpe vi er ferdige med frostnettene.  Og med de nye hageskoene har jeg kanskje lykken med meg;-)
 Sink-kremmerhus/ampler har fått bleier i bunn, ja du leste riktig, bleier som holder på fuktigheten og gir fra seg litt vann i tilfelle undertegnede glemmer å vanne en gang eller to...
Rebusløp skal planlegges, oreokake, risboller, muffins og hamburgere skal lages så nå setter vi igang, god natta fra
-mulig en litt annerledes gardkjerring;-)

9 kommentarer:

  1. Herlig!!! Den taubanen var rå!

    SvarSlett
  2. Å så herlig for en 10 åring å suse avgårde slik! Så han er nok strålende lykkelig! Herlig med sommerblomstene på plass da, og det med en bleie i krukken skal jeg huske på!

    Ønsker deg masse lykke til med den foretsående fødselen! Det er noe eget med Mai-barn, har jeg fått høre opp gjennom livet! :-))

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  3. Å så herlig :-)
    egen taubane :-)
    og den paviljongen din er bare så fin :-)

    SvarSlett
  4. Å for en lykke med taubane og et eget badevann! Kos dere med barnebursdag, håper sola skinner! Mvh Elin

    SvarSlett
  5. hei fru Balke:))
    Gratulerer så mye med Henrik. en strålende tau bane.Lykke til med bursdags feiringen.
    Her skal det også bli blomster i dag:)
    MVH Ingebjørg

    SvarSlett
  6. Hei :-)

    Åh så herlig med egen taubane og badedam :-) ser deilig ut :-)

    Og så fint du har gjort det ute med blomster :-)

    Vakkert!

    Ønsker deg en flott uke :-)


    KLem

    SvarSlett
  7. Wuhuuuu, jeg vil også prøve!! :D

    SvarSlett
  8. Stilige sinkampler:) hvor kan en få tak i slike??

    Hilsen fra håla

    SvarSlett
  9. Hei håla:-) Så fint du likte sinkamplene, de kjøpte jeg på en blomsterbutikk i kvartal 48 på Hamar for et par år siden. De hadde de i flere størrelser. Lykke til med kjøpet om du får tak i dem. Mvh Marianne

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.