søndag 15. mai 2011

Borddekkingen til 17.mai er igang

Da er bursdagsfeiring ferdig, og tradisjon tro skal vi ha gode venner på 17.maifeiring her etter tog og skoleaktiviteter.  Henrik sin klasse har ansvaret, så imorgen skal jeg pakke 150 godteposer.  Har derfor gjort klart barnebord med flaggsløyfe fra Nille til 60 kroner, noen skåler med blomster i de norske fargene, og litt flytelys + eføy. 
 Det har blitt flere barn enn voksne nå, så vi har byttet om slik at ungene får sitte på spisestua og vi på kjøkkenet.  Jeg orker ikke ha så mye skapplass til pynt som brukes en dag i året, så jeg bruker det jeg har fra før og tilføyer med litt blomster og lys. 
 Et gammel sausnebb i hvitt og blått har fått litt grønt og noen rde perler i vannet, lysene er gjenbruk fra fjor.
  I morgen skal det storhandles, spekemat med masse tilbehør, is og brus står på menyen..Og kakaer selvsagt.  Bare det ikke går som med denne serveringen.  :-)  Gleder meg sammen med ungene, de elsker 17.mai og denne tradisjonen med selskap her etterpå.

Ha en finfin 17.mai og tusen takk for besøket, klem fra

10 kommentarer:

  1. Hei

    KJEMPE KOSELIG BORD.
    HA EN FIN 17 MAI FEIRING.

    Anita

    SvarSlett
  2. Et herlig 17 Mai bord!!! :) Kos dere på den store dagen!

    Klemmer

    SvarSlett
  3. Ser helt flotters ut:)
    kos dere masse...her blir det en tr til byen:)
    klemklem

    SvarSlett
  4. Koselig!!!
    En liten pust i bakken før jeg gjør det samme...Bare to gjester, men hyggelig skal det bli likevel!
    Hils gjengen!

    SvarSlett
  5. Takk for at du tittet inn hos meg.
    Paviljongen er ny, kjøpte den i fjor på et hagesenter måtte bare ha den.
    Mellom navnet mitt er oppkalling etter min far mor, måtte bli voksen før jeg selv syntes det var fint.
    ha en fin dag.

    SvarSlett
  6. Håper du får en finfin dag sammen med familien i morra :) Vi gleder oss til å gå i tog, er moro å se hvor utrolig mye mennesker det er i Løten den 17. :)

    Veldig koselig 17. mai bord da :)

    SvarSlett
  7. Så flink du er Marianne - nydelige bord du har dekket!
    Riktig god 17.mai - kos dere masse:-D
    Klem,H( som nok ikke får noen turer til Sollia før i juli en gang..)

    SvarSlett
  8. En riktig flott 17.mai til deg også!
    Du har dekket riktige festbord, og man trenger virkelig ikke mer enn noen av flaggets farger for å lage stemningen. Selv er jeg så heldig at jeg fant tepper av utsprungne liljekonvall i dag - og det er ikke ofte på 16.mai her i dalstroka innafor!
    Forresten - for en energi du har - er ikke fødselen like om hjørnet... klem fra Liv

    SvarSlett
  9. Her var det duket for et hyggelig lag :) Ønsker deg og dine en hyggelig 17.mai!
    klem fra Hedda

    SvarSlett
  10. Kjempekoselig, håper dagen ble fin. Ha en god hverdagsonsdag...klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.