mandag 1. november 2010

Sofakroken

  Balke gård sitt bidrag til månedens tema på Norske interiørblogger er dette: Sofakroken i dagligstua.
 Her nyter vi voksne en kaffe, en prat og en avisrunde mens ungene ser barne-tv i andre enden av stua.
En gammel, håndbrodert løper jeg har arvet av min bestemor gir litt farge..
 Ekstra lampe i vinduskarmen som gir leselys.  Når vi ikke leser, er det nok med lysekrona i hjørnet og levende lys...
 Gammelt porselensservise i gromme farger som fulgte med gården til min kjære.
 Så da sjenker jeg opp i litt kaffe og henter frem en kake, vel bekommen:-)
 Bordet i sofakroken var blått og høyt, nå hvitt og lavt. 
 Lysekrone fra Kremmerhuset, geviret fant jeg i Drengestua og malte hvitt,-blendahvitt...Hehe...
Og siden stua er litt smal og lang, og peisen på skrå fra dette hjørnet, har vi plassert Ektorpen slik.  Innsyn til åpen peis og langt unna tv, det er min favorittkrok...
Takk for oppmerksomheten, nå er det ny uke med masse jobb og møtevirksomhet.  Ønsker deg en positiv uke, klem fra

15 kommentarer:

  1. Så koselig sofa-krok Marianne!
    - og ha en god start på uken,
    klem Hege.

    SvarSlett
  2. Veldig hyggelig sofakrok. Godt å kunne trekke seg tilbake fra tv en innimellom .

    ha ei fin uke :-)

    SvarSlett
  3. Så flott sofakrok ;) Så veldig koselig ut! Og takk for tips på bloggen min,det er notert ;) Ha en flott mandagskveld videre!

    SvarSlett
  4. Hei, så koselig, skulle gjerne ha kommet på kaffe til deg, hi hi ;)

    Ha en fin uke, klem fra Lillian ;)

    SvarSlett
  5. Her var det klart for en koselig hyggekveld! Herlige bilder - som alltid :)
    Ha en flott november start!
    Mumseklem fra Vibece :O)

    SvarSlett
  6. Så kos!! Er det støpt inn småstein i peisramma? Lampa i hjørnet gav en utrolig fin effekt på veggene dine!! Kult med malt gevir altså.. kom over ett gevir på loppis og angrer som en hund på at jeg ikke kjøpte det!
    Ønsker deg en fin uke, selv om den hørs travel ut! Klem

    SvarSlett
  7. Vakre bilder!...og det er ENDA koseligere i virkeligheten enn på bildene, Marianne!! :)
    Det hvitmalte geviret slo virkelig an hos jeger Larsson forresten! ;)

    Ha ei fin uke!
    Klem
    June

    SvarSlett
  8. Heisann Tårnfrid:)

    Takk for hyggelig hilsen!
    Jeg er så altfor sjelden innom bloggene selv om dagen, men veldig koselig når jeg først er innom! Så nydelige og stemningsfulle bilder fra stuen deres i dag! Du har det jo bare så lekkert og gjennomført:)
    Ha en flott uke!

    Klem Linda

    SvarSlett
  9. For en vakker kosekrok :) Nydelig sattsammen altsammen! :)

    Ha en flott dag!

    Klem til deg!

    SvarSlett
  10. Hei..så hjemmekoselig stue du har, og det vakre serviset ditt; me like;o) Lykke til i konkurransen. Klem fra Maliva

    SvarSlett
  11. koselige bilder - igjen!
    Nå venter jeg bare i spenning på når julebildene er på plass - er vel ikke så lenge igjen nå?
    Hilsen ei med skranten helse, men som får ta det som en gylden mulighet til å være full-lada til julestria.klem

    SvarSlett
  12. Kjempefint hos deg : ) Flott når sofaen sto på skrå!!
    Klem Tove

    SvarSlett
  13. Hei så urolig koselig, du har virkelig fått det helt nydelig! Jeg liker stilen din og det hvitmalte geviret var helt fantastisk!
    Gleder meg til å følge deg:) håper du vil følge meg også!¨

    Ha en fantastisk fin uke:)

    Klem fra Brit Olaug

    SvarSlett
  14. En veldig koselig sofakrok dere har! Lykke til!
    En fin høstkveld ønkses deg fra Hjørdis

    SvarSlett
  15. For et lekkert hjem du har;) Dere tok virkelig det riktige valget med å flytte... Kan tenke meg dere koser dere i Hedemarks idyllen;)Legger meg til som følger jeg!

    Elsker sofakroken deres, spesielt lampen! Står høyt på min ønskeliste den lampen;)
    Velkommen til bloggen min!

    Klem Trine

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.