onsdag 10. november 2010

Adventskalender


God kveld, jeg har vært på jobb til nå og laster ned bilder fra kvelden GLATTA, og rekker en tur innom for å legge ut det som blir årets julekalender på Balke.  Ungene får hver sin kalendergave hver 3.dag, og det kan være alt fra en opplevelse; bake lussekatter, dra på kino å se Gubben og katten og nissemaskina, eller en liten  bok eller klær til juleavslutningen.  Idag fant jeg denne som passer perfekt til den type kalender.  Og så vil julekortene vi får, kunne henge der også.  Kremmerhusets julekalender til 199,- er altså dagens tips!  Ellers er det så koselig med påmeldingene til kransekurset, vi er 8 allerede!  Ha en finfin kveld videre, her må jeg jobbe litt til, så det var bra at helgens Tallintur var avslappende og koselig med spa og sen frokost. 
Og så lo jeg godt idag, hadde herlig lunsj med to venninner på Hamar, og skulle etterpå innom bokhandelen for å spørre om gave til Amalies klassebasar...Vel, jeg fikk meg ikke til å "tigge", så jeg kjøpte likesågodt boka;-) Jaja, blir dyre premier om jeg skal fortsette slik å ikke tørre å være frempå... Liker du å spørre om slikt? 
Ønsker deg en finfin kveld, klem fra


13 kommentarer:

  1. Very interesting and nice work!

    SvarSlett
  2. Den kalenderen er så herlig, enkel og fiiin!

    Dette er andre gangen jeg dumper innom bloggen din denne uken, så der var nok meningen at jeg skulle legge igjen et lite spor hos deg;) Koselig blogg du har!

    SvarSlett
  3. Kjempe fin julekalender altså. Kanje jeg må ha den og i tillegg til den jeg lager selv:-)

    Hadde jeg bodd nærmere hadde jeg absolutt blitt med på kranselagingskveld:-) Kansje en annen gang.. Vi drømmer også om småbruk/gårdsbruk, og har sett på noen i hamar , østfold området.. Er så imponert over det dere har fått til, og er på vippe punktet til og bare selge huset vårt og følge drømmen:-9

    Så følger med din blogg med stor glede :-)

    Klemz Birte

    SvarSlett
  4. Hei :)
    Den så bare så koselig ut den kalenderen fra Kremmerhuset. Fikk et bla de i posten i går, masse koselig julegreier. Flott sykelektyre :)
    Jeg lager julekalender til tante barna, men måtte bare innse at den hadde jeg ikke plass til. Må nok bli den vi hadde når vi var små i år også :)
    Kjekt å ha fulle batterier etter en koselig helg når hverdagen er hektisk ja!
    Ha en flott dag.
    Mumseklem fra meg :)

    SvarSlett
  5. Den var jo bare kjempefin.....
    ha en kos dag snuppa:)Nei liker ikke og spørre om slikt jeg heller...
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  6. Hei Marianne.
    *sukk* julekalender...må vel snart begynne og tenke på det også her i hus.
    Her har vi to gutter, en på snart 12 og en på 13..
    Hva gjør en da liksom??? Det er like vanskelig verdt år men vi finner vel ut av det.
    En skrapekalender fra flax blir det iallefall :)
    DEt er en standard i vårt hjem. En til vær så følger alle med på hverandre og håper på det beste :))
    Ønsker deg en fortsatt fin uke..
    KLemmer

    SvarSlett
  7. Koselig julekalender , morsomt med at man kan henge julekortene man får på den og det er jo så hyggelig å vise julekort:)
    Liker heller ikke å spørre om sånt!

    Ha en fin dag videre!

    Klem fra Brit Olaug

    SvarSlett
  8. Hei, den var smart! Høres ut som flotte pakker det er verdt å glede seg til!
    Det kan bli dyrt om du skal kjøpe alt ja, men tror jeg hadde opplevd det som ubehagelig å "tigge" ja.. Kanskje lettere å ringe rundt? Er jo ganske vanlig, så de blir nok ikke sjokkert når du spør heller.
    Vinterklem fra meg!

    SvarSlett
  9. Kjempe-koselig kalender Marianne!
    - og jeg er heller ikke noe god på å tigge...:-)
    Ha en fin dag.. og snaart helg!,
    klem Hege.

    SvarSlett
  10. Så fin julekalender! Huff, nå går det fort mot advent..nå har vi fått litt snø, og det hjelper jo litt på stemninga :)
    Takk for at du delte erfaringen din med meg :) Jeg har lest noe om at den bare har kapasitet til å tørke ca halve vaska..så man må vel bare innfinne seg med at man må beholde tørkestativet også ;) jaja..

    Ha en fin dag!

    Klem fra Fru K

    SvarSlett
  11. God tur Snuppa!
    - skulle gjerne blitt med:-)
    Klem, H.

    SvarSlett
  12. Heisann.
    Da har vi tenkt helt likt i år, for jeg har gjort akkurat det samme:)
    Her kommer også ungene til å få en gave hver 3.dag, og kalenderen er kjøpt inn hos Kremmerhuset:)
    Morsomt!

    Ha en fortsatt fin dag Marianne:)
    Klem Linda

    SvarSlett
  13. herlig julekalender, og jeg likte godt at den ikke er stappet med gaver... men også opplevelser.. det er viktig!!

    haha.. tigging.. uff... grusomt!!!
    men du får nok øve deg, ellers blir det dyrt.. hehe♥

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.