torsdag 12. mars 2009

Loftsstuegangen


Oppe på loftsgangen har vi blitt ferdige å male veggene fra rødt til hvitt, faktisk til en hvitfarge som var brukt her tidligere:-). Det ble så mye lysere! Lingardinene er kjøpt på Ikea, og tar igjen trappetrinnene, mens furuskapet går igjen i sisal-løperen. Gulvet her òg skal slipes.
PS! Kista står på soverommet vårt.
Gammel skolepult som eldstejenta fikk til 1.skoledag av gudmora si! (Kjøpt på auksjon på Sofia Moria). Ved siden av, det originale matskapet på gården! Tenk hvor mye arbeid det var da dette ble brukt som matskap, å lage maten...det er ikke alltid vi kan si "de gode, gamle dager.." Mye har blitt mer lettvint nå.. Husker norsklæreren min på gymnaset alltid sa det... Ikke hevd at gamle dager var gode!.. Uansett, skapet som jeg fikk et flyttebyrå til å bære opp fra stua, veier over 200kg sies det.. Flyttefolka sa det var den verste og tyngste jobben de hadde gjort i sin 33årige karrière...Stakkars, de hadde til og med godtatt forhåndsavtalt fastpris;-)



Er så glad i rekkverket, og at trappa er så bred og åpen. Norgesglassene i hjørnet har hvite kubbelys, så når gjestene kommer er ingen krok mørk:-)


For å helheten i de rommene vi bruker til daglig, har vi samme farge på hall og dagligstue, mens peisestua får samme farge som trappetrinnene. da blir det dust og rolig å gå fra rom til rom, så dette er nøye planlagt, fordi sofaen som vi skal ha på peisestua, er i samme nyanse som sisalteppet.

Flere lurer på om jeg er svensk:-) Nei, men jeg tuller litt med søster og kusine, har blitt så preget av alle de svenske bloggene jeg har vært inne på for å idèer og tips.. Helnorsk er jeg! Hur mycket som helst:-)


Tilslutt et bilde fra hallen som trolig får svigersen til å le, slik så det ut da vi overtok. Etter "noen" ommøbleringer har vi endt opp med å ha sofaen (i lensmannstrekk) på samme sted som det de hadde den:-)


Henrik har omgangssyken, og jeg med minimalt med søvn pga de to yngste i natt samt skravlesyke søstre og diverse malingsjobber.... Så nå skal vi sove alle tre...