lørdag 7. mars 2009

Bokstaver og risboller...


God lørdag! Her er det en deilig, rolig lørdag med risbollelaging av Amalie og meg.. De var uten delfiafett, supergode! Så nå skal vi kose oss med kaffe og risboller!

100 gram smør
6 ss sterk kaffe
1 plate mørk kokesjokolade
2 egg
500 gram melis
10 dråper romessens (vi sløyfet dette)
Puffet ris
Smør, kaffe og sjokolade smeltes og røres sammen.
Avkjøles en stund.
Egg piskes og røres inn.
Melis og romessens tilsettes og røres glatt.
Rør i puffet ris. La det hele stå i ca. 5 minutter før "røra" settes i formene











Ellers kjøpte jeg noen bokstaver på Hobbyhuset på Hamar, de er nå satt på dørene... Blir så koselig preg på de gamle dørene av dette synes jeg...

Vår soveromsdør...



Amalies dør...


Henriks soveromsdør...




Eida Helenes soveromsdør..

Hehe, min kjære blir kalt dette, så her er inn til hans hemmelig hule:-)








Igår var det en ny milepæl i Balkegjengens liv; de to eldste var på diskotek!!! Nokså spente i det de dro til Ådalsbruk samfunnshus. Hønemora ringte og sjekket ut med arrangørene, og stilte 1000 spørsmål om alt fra vakthold til aldersgrense:-) De ble hentet en time før slutt, jada pappa, jeg ble som deg da jeg selv ble mor:-)


Men lillemor koste seg med pizzalaging og mor og far for seg selv:-)















Nå skal vi nyte risbollene før Amalie får overnattingsbesøk. Bon apetitt fra Marianne:-)