onsdag 18. mars 2009

Henriks maritime rom

(Hadde planer om å lage en båtseng da jeg kjøpte denne puta).

Henrik har overtatt min kjæres gamle gutterom, og beholdt fargen. Han elsker vann og fisk, derfor ble temaet SJØ da vi innredet rommet hans i forfjor. Jeg fikk frem smilet i manges butikkbetjeningers ansikt da jeg spurte etter maritime produkter i innlandsbyene Elverum og Hamar:-) Men noe fikk jeg jo tak i... ("Fiskegarn" av bærnot brukes til å henge opp bilder og diverse kosedyr. Hadde garnet i taket med alle kosedyrene, men det ble plutselig en dag altfor barnslig;-))

De eneste gardinene jeg fant i sjømotiv, ble dette sengetrekket fra Jysk:-) For å holde gardinene på plass, festet jeg duk-lodd av seilbåt på endene.
Det gamle nattbordet fikk decoupage, servietter av fyrtårn og skjell som jeg klipte ut. En fyrlykt med noen magnetfisker på fikk plass på toppen. Selv med decoupage kan man vaske overflaten. Madeleine tantebarn fikk dette som sommerjobb:-)
I vinduskarmen står noen seilbåter fra Monark gaver og interiør, Elverum. Og noen skjell og sjøstjerner fra KID interiør, Hamar.

En keramikk-krabbe våker over rommet, litt artig å sette sjøting og -tang innimellom leker og bøker...

Jeg byttet ut et par av knottene på hyllene med disse fiskeknottene. Mer behøves ikke.

Kurv i maritime farger. Inneholder knokler fra et rådyr:-) Typisk Henriken, samler på alt...Doruller og oppbrukte kremtoppingflasker for å nevne noe...Livbøyelys fra Kid.
Litt servietter som fikk lakklim på seg på korktavla og på dette bordet vi fant i drengestua.
Alle kroker er av gummimark. Av erfaring har jeg funnet det nødvendig å skjære av ytteste delen på kroken;-)
Ikke så mye som skal til. Krokene kjøpte jeg på Europris.

Krabbeteine fra Europris, kan fylles med hurr mycket som helst:-)Fiskeknagger til sekker og så videre...Han er nå stolt eier av PSP og div tv.ting og tang etter at Amalie ikke brukte det.

Kanskje derfor han har satt opp alarmsystem fra hennes til hans rom?:-) Henrik lager feller overalt...

Nok skapplass har denne unge herren ihvertfall....

Ikealampe som jeg har fylt med garn, fiske-kosedyr og skjell fra ferieturer...

Og i dette rommet ble jo denne lampen automatisk en sjøstjernelampe... Henrik er en riktig go'gutt syns jeg...(subjektivt, ja:-) Selv om oppussingen av rommet kostet oss veldig lite, er han veldig verdifull... Avslutter med bilde med tekst fra Lund barnehage (da han sluttet for å begynne på skolen...)