søndag 21. desember 2014

Sjokoladebrente mandler anbefales!! Mmmm

Da var det frem med dette: mandler, vann, sukker og smør. 300 gram mandler måtte lages og avkjøles i en bolle i kjøleskapet i 20 min.
Så var det å smelte 100 gram melkesjokolade og helle oppi den kalde bollen og røre til mandlene ble dekt. Jeg la de så på bakepapir plate og drysset en spiseskje kakao over og rørte litt rundt, før jeg la de på glass. Brimis oppskrift, og kan virkelig anbefales! Noe så godt !
Det ble både vanlige brente mandler (over), og sjokoladebrente mandler (under).
Da var det å få på seg finstasen og dra til nabogården på juleselskap fra 18-24, utrolig koselig med god fiskesuppe og nydelig oreokake. Tror vi var tjue voksne og like mange unger. De har pusset og og fått det så fint! Blir alltid så inspirert av å besøke dem. Huset deres er speilvendt av vårt, så går litt i surr når jeg er der:)
Du ser det er ganske så likt utvendig, over er naboens og under er våres inngangsparti. Og stas med hvit jul! Husker det var overskriften på reportasjen i Boligpluss i fjor; Hvit jul på Balke gård. http://boligpluss.no/jul/hvit-jul-pa-balke-gard?1
Nå må vi tenne det fjerde lys og få sendt julekort og tatt imot noen gjester som tradisjon tro kommer på gavebyttegløgg:) Og så skal jeg lage enda en lyskrans av gran og ståltråd som denne som henger i taket på dagligstua:

1 kommentar:

  1. their decoration is very nice !!! love greetings 4th advent of angie

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.