lørdag 29. juni 2013

Kan lykke kjøpes?

Sommerhelg på setra: glade barn, turer og mater sau og hest med medbrakt loff, kaste stein i bekken, lage konglebåt, spise gryterett og tenne i ovnen, lage kiosk og handle av mamma, plukke blomster og være to på utedoen...lykke...
Jeg tok med småttissene og handlet før vi dro opp hit. 
Bålkos ved bekken hører med...
Og ei vannmølle Eida Helene lagde på Klevfoss og som mor satte stålstrenger på:)
Geitene ble glad for gårsdagens brød..
Og sauene og hestene like så..moro med dyr på setra!
Til og med Fredrik turde å mate sauene fra hånda, kjempestas!

Gitarsolo med gressklipperen foran min nye bmw 320 som jeg tok toget og henta i Drammen idag, lykke kan av og til kjøpes for penger;) 
Men som regel er det de små tinga i livet som gir lykke...sitter her ute med litt sjokoladekake og skal snart legge meg inntil to slitne, friske, fornøyde unger med røde kinn...den største lykke....

5 kommentarer:

  1. Gratulerer med ny bil - den var lekker! Forstår godt at du tar en gitarsolo! Det må jo være lov å glede seg over både store og små ting! Men de største gledene ligger nok ikke i materielle ting, men glede nære ting, som du så fint beskriver ovenfor! Kos deg med begge deler! God helg!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  2. den var nice da!! :D Men, du er ikke like lett å kjenne igjen i den.. kommer til å savne din gode latter og flotte smil her i kveld, men vi skal nok klare oss ;)

    deilig å kose seg på sætra da :) det er lykke

    SvarSlett
  3. Idyll :) Og grattis med ny bil - må venne meg til å se deg i svart bil nå altså;)
    Og takk igjen for en hyggelig kveld sist uke:)

    Kos dere i sommerværet - med eller uten malekost i hånda :)

    SvarSlett
  4. Helt gratis lykke finner jeg her inne hos deg :)
    Skjønne glade barn!!! (gode barndomsminner kommer tilbake både fra min egen barndom og fra mine barn var små:) Ingen lekeplass er finere enn den vi finner i naturen.
    Skader heller ikke å ha et godt framkomstmiddel,he,he,gratulerer med ny fin bil :)
    Mange koselige innleg hos deg. Kjekt med fest og latter og kjempe fint badehus.
    Beste hilsen og tusentakk for fine stunder her på bloggen :)
    Klem fra Britt u.blogg

    SvarSlett
    Svar
    1. Åhhh, nå ble jeg rørt til tårer...Kom sliten og lei hjem fra oppussing av leiligheta i Oslo, og så møtte dette meg...Takk!!! Har skrapet og malt tak og vegger og gulv, hengt opp nytt dusjforheng og satt frem blomster og et duftlys, vips så fikk jeg leid den ut i løpet av dagen:) Så nå slipper jeg oppussing og masse arbeid der inne, to pendlerdager til hovedstaden holdt;) Igjen takk, ha en super sommernatt, tenk juli alt....

      Slett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.