fredag 22. august 2014

Høstklar velkomst på trappa

Hurra for høsten som nærmer seg, lykter kan tennes og peiskos med kakao i koppen kan komme. To interiørmagasiner er bestilt og jeg elsker best denne tiden på året når vi kan kose oss inne med lys, gå i skogen og lukte høsten, invitere til middager med fårikål, fondue eller elghakk, begynne så smått å glede seg til jul..;)
Har høstpynta trappa, bar innom MesterGrønn og fikk kjøpt noen blomster. 
I helga blir det gallabursdag her, 15 år må markeres må vite;) selv skal vi svømme, på setra, sove i badehuset og det kjedeligste: male etasjeborden på badehuset...tidkrevende, men helt nødvendig før vinteren! God fredag:)


8 kommentarer:

  1. noe så utrolig fantastisk, er det mulig, å gosh så spesielt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Synes du virkelig? Hvorfor anonym, da? Uansett, god helg! Mvh Marianne

      Slett
  2. Hei Marianne! Jeg har fått litt skrivekløe igjen, og har planer om å ha litt kortere intervaller enn halvannet år mellom hvert blogg-innlegg...så da kan det jo hende vi "snakkes".
    Flott pynta høsttrapp og mange jern i ilden som vanlig du! Jeg er forresten enig med deg: dette er den fineste tida på året: tidlig høst med farger og lukter og akkurat passe temperatur! ;)
    Lykke til med feiring og resten av helgas planer!

    Klem fra June

    SvarSlett
  3. Så flott trappa di ble! Jeg har en pose stående på trappa med høstlyng i - den har bare stått der en uke...kremt. Om det blir oppholds en stund i morgen, så blir det forhåpentligvis pynta litt på trappa hos meg også!
    Er egentlig ikke så glad i høsten, men liker å tenne lys - så både kubbelys og telys har blitt hamstret inn :-)
    Lykke til med feiring - og maling! Riktig god helg,
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  4. Hei igjen, Marianne. Du hadde selvfølgelig rukket å lese og kommentere noen blogger innimellom "slaga" i helga òg du! Jeg setter iallefall pris på kommentaren din...og kan skryte av at jeg har laget et nytt innlegg allerede idag. Jeg har selvfølgelig også skrevet om høsten - på min måte. :)
    Joda, Ernst innfridde som alltid. Det er svensk TV4 som sender Sommar med Ernst, og torsdag sendte de sommerens siste program. Denne gangen var det "Esters hus" i Närke som ble renovert igjennom serien på 8 programmer, og det ble bare SÅ fint! Du kan helt sikkert se programmene på
    http://www.tv4.se/sommar-med-ernst
    Dessuten er det bare å glede seg til førjulstida, for da julepynter han rom for rom i samme hus - og tittelen er selvfølgelig "Jul med Ernst".

    Fortsatt god helg, Marianne!
    Klem fra June

    SvarSlett
  5. Har så vidt begynt å gjøre klar for høst her også :) Har stort rydde-prosjekt på gang, så langt er det blitt 10 poser med klær, 2 kasser til loppis og 3 søppelsekker.. Slikt som hører høsten til..

    Ble jo brått overgang syns jeg, plutselig mye kjøligere..

    Tenkt så stor Eida har blitt! Og minstemann da... Begynner bli stor gutt han å :)

    SvarSlett
  6. Hei på deg! Ja, det er en deilig tid vi går inn i nå!!!
    Masse innekos, med teppe og noe varmt i koppen!!!
    Og masse bra på tv!!! Det passer en tv slave som meg veldig bra!!!!
    Så koselig belønning til deg og andre flinke mammaer!!!

    Til torsdag skal jeg samle gode venninner hjemme hos meg på litt høst kos!!!
    Alt for lenge siden sist!!!

    Så fine ting du har kjøpt deg i Oslo!!!
    Lyseblått er herlig!!!

    Ha en fin ukestart!!!

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.