fredag 1. august 2014

Hjemmelaget kaffekake/cantcuccini

Mmm, er så godt med en buiscet/cantcuccini til kaffen! Men prisen er ganske høy, så gleden var stor da jeg idag fant en oppskrift jeg syntes var overkommelig:) Så mens fem barn ivret etter å se på, ble det kaffekakestekning idag.
Jeg endret oppskriften med å bytte ut 300 gram farin med 100 gram (brunt) rørsukker og 200 gram farin. 
http://www.detsoteliv.no/oppskrift/cantuccini 
Og den som tenkte det ble da få med en så stor oppskrift...;) ja, mye måtte skjæres bort, hehe, teit stekeovn:)))
Jeg burde fulgt med og fordelt deigen på to brett, ikke ett. Men slik ble det når kveldens pizza gjør de andre stekebretta opptatt, og man skal lese for ungene samtidig som man ikke stilte stekeklokka;))
Og litt jobbing har det også vært idag: 

http://touch.ostlendingen.no/nyheter/flere-dodsulykker-pa-vegene-ogsa-i-hedmark-1.8529599

2 kommentarer:

  1. Denne oppskriften prøvde jeg meg på forleden dag, også. Heldigvis hadde jeg lest innlegget ditt først, så jeg var advart om stor porsjon :-) Jeg halverte porsjonen pga dette. Altså; biscottiene ble ganske gode, men jeg tror jeg skal prøve en annen oppskrift neste gang. Selve deigen fikk en merkelig konsistens hos meg, og den var vanskelig å smøre/fordele røra i jevne "pølser" utover stekebrettet. Har sett andre oppskrifter med bakepulver, med smør, med vaniljesukker og flere andre ulike ingredienser, så jeg lurer på om det manglet noe i den vi prøvde :)

    Jeg tilsatte forresten en bitteliten mengde rosiner i bakverket. Det fungerer! Ser også for meg at annen tørket frukt kan passe, f.eks tranebær eller små biter tørket fersken.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, regner med det var lurt å halvere den, ja:) jeg likte dem veldig godt, så lett å lage, dypoet i kaffe hver morgen;) men det du sier om bakepulver og flere ingredienser høres smart ut, lykke til:)

      Slett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.