mandag 18. august 2014

Første skoledag...

Mors lille jente.. Ut i verden hvor mange, mange års skolegang venter...
En stor dag er over, nå er Eida Helene skolejente! Må de være greie mot deg, ta vare på deg og gjøre deg glad langt inn i hjertet! Vi er SÅ glad i deg! 
Etter en fin dag med en fantastisk dyktig lærer (veldig godt førsteinntrykk), var det skolebrød og kakao med krem sammen med mamma og pappa! Så koselig på Nærstasjonen i Løten! I tillegg har Henrik begynt på ungdomsskolen, mye nytt i familien idag!
Og i morgen blir det fest! Amalie fyller 15 år og bordet er dekket til familiemiddag med blomster og mætti farger, akkurat som den blomsterglade eldstejenta mi:) Gryterett og sjokoladekake, is og brus står på menyen, men først blir det browniesrøre og sang på senga klokka sju;)
Siden hun elsker avacado, blir røra i skallet til frukta;)

3 kommentarer:

  1. En stor dag! Så fint at dere har feiret den ordentlig - lagd minner som vil vare ♥
    Gratulerer så mye med skolejenta!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  2. Synes diktet: "God tur, skolepike" av Kolbein Falkeid passer så godt til dette innlegget ditt
    Selv om MINE barn snart har skolejenter selv, kjenner jeg ennå på følelsen jeg hadde da de begynte på skolen. "Første skoledagen" er noe helt spesielt!
    Hilsen Else Sissel

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, jeg googlet og fant diktet, ja det passet godt! Takk, god helg fra M

      Slett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.