onsdag 13. juni 2012

Sanselig sommer-lunsj...

Jeg er så heldig å være omgitt av utrolig mange flotte folk med gode og store hjerter.  En av dem er husfrue 4 som har vært igjennom en tøff men heldigvis vellykket sykdombehandling, og som jeg nå ville gi en visuell lunsj til for å prøve å vise hvor glad jeg er for hennes tilstedeværelse i mitt liv!  Planen var å innvie den nye brygga med roseblader i vannet, vimpler og masse lykter...Men da regnet kom ned i bøtter og spann ble det paviljongen:
Mozell og jordbær som velkomstdrink, og på navnelappen som jeg hadde tredd på en grillpinne, stod den koselige adjektiver som hun er for meg! Se så flott hun er!
Kyllingwraps med fullkornstortillas, pinjekjerner, philadelphiaost og gresk dressing, salat etc. ruller jeg sammen i kakepyntpapir og serverte i en skål.  Maten var ikke det viktigste, masse lys og blomster og tanker bak var det som skulle stå i fokus på denne visuelle lunsjen:)  Det var Boligpluss som satte meg på idèen.
Kan tro vi koste oss med alvor og skjemt, latterkuler og dype samtaler...Som livet er... 
Så gikk vi inn i Mariannestua og spiste kake og koste oss videre...Karamell, sjokolademousse og kjeksbunn...Himmelsk...Fra frysedisken på Rema 1000, tines i et par timer og vips, et lite stykke Pascal light på Balke;) 
Så med denne sanselige lunsjen utfordrer jeg deg til å gjøre stas på et godt menneske idag.. 
 
Det er virkelig verdt det, for jeg har hatt en drømmedag sammen med en fantastisk grom og god jente, og med minner som jeg skal ta med meg resten av livet! 

Vennlig hilsen

24 kommentarer:

  1. Takk for inspiresjon og tips,klem Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og takk for koselig kommentar, ønsker deg en super sommer! Mvh Marianne

      Slett
  2. Ser herlig ut! Flott sted du har der. :)

    SvarSlett
  3. Herlig, herlig :)
    Du er et godt menneske som vet og sette pris på dine gode venner <3
    Nydelig mat, drikke og tilbehør !

    klem

    SvarSlett
  4. hadde ikke meg i mot å være gjest her....hadde i allefall følt meg velkommen!
    Nydelig har du gjort det :-)

    klem tone

    SvarSlett
  5. Herlige bilder og herlige tanker!!

    Flott gjort av deg Marianne:)

    Ha en fortsatt flott onsdag:)

    Klem Linda

    SvarSlett
  6. Så heldig hun er som har en vennine som deg.
    Så koselig det var av deg å vise henne på denne måten at du setter pris på henne.
    Ser jo utrolig godt ut alt sammen. Noen ganger er det veldig greit med rema eller andre
    lure løsninger. En beHøver ikke lage alt selv hver gang.
    Ha ei fortsatt god uke :)

    SvarSlett
  7. Hei Fru Balke, du er jo bare helt utrolig:) mvh fru Båt

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, fru Båt, er ikke så verst du heller;) klem

      Slett
  8. Så utrolig koslig du har det:-) Fin uteplass og lekkert dekket bord.

    SvarSlett
  9. Der er en lykke i livet
    som ikke kan vendes til lede:
    Det at du gleder en annen,
    det er den eneste glede.
    -Arnulf Øverland
    *Ønsker deg en kjempefin sommer Marianne! Klem fra Anne Lisbeth i Molde :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nydelig dikt, takk! Og du er en av de gode, flotte og livligste jeg vet om, Dalsegg:) sommerklem

      Slett
  10. Det diktet tenkte jeg også på! For en herlig og god venninne du er som ordner en slik koselig og sanselig lunsj. Og så mange små gode detaljer for å vise at du er glad i henne! Dette satte hun nok veldig pris på!
    Vi drar til Tyrkia den 27. - hvis du ser ei som ligger og stooor koser seg med nesa i ei bok, så må du komme bortom ;-)
    Det skal bli så deilig å boltre seg i sol og varme!!!
    Ha en fin uke videre - snart helg nå kjære du!
    KLem fra Lunalu

    SvarSlett
    Svar
    1. Så moro, kommer til å følge med på alle som leser norsk bok i solen:)) Klem og god helg, Marianne

      Slett
  11. Hei :)
    Jeg også blir poetisk når jeg finner dette fine innlegget her hos deg.Du-og din skjønne venn vitner om at sorg og gledr går hånd i hånd- OG at det beste i livet er å dele begge deler :) Alt for mange velger å gå i ringe rundt mennesker som har opplevd sykdom eller sorg. Det er så mye "lettere" å være overfladisk, da slipper man ubehageligheter. Hvis flere var som deg, ville værden vert et bedre sted :)
    - Den største glede man kan ha,det er å gjøre andre glad :)
    Beste ønsker om en flott dag til dere flotte "husfruer".
    god klem fra Britt u.blogg
    Ps.takk for hyggelig svar-så kjempe kjekt at dere snart får fin,fint besøk av besteforeldre :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Å så ksoelig skrevet, takk men det er jeg som er så uendelig heldig som har HENNE! Og ja, jeg har vært varm i hjerte og så er det jo ekstra gøy å glede når det blir så satt pris på som hos henne! Og så må du nesten skyndte deg å lese dagens innlegg om Vakreste hjem 2012, så får du deg en god latter...Jeg er rett og slett DISKA, Britt, DISKA:) Men like blid;) Er jo fredag og helg:) Klem

      Slett
  12. For en herlig ting å gjøre!! Nydelig lunsj og nydelig bord! :)

    Var IKEA i går ja :) Må nok dit en tur til om ikke så lenge, er noe som må på henger :P Og det hadde ikke jeg med vettu.. Kos deg på IKEA i dag :)

    SvarSlett
  13. For en utrolig hyggelig ting og gjøre for venninnen sin, må varme hennes hjerte å bli satt pris på på denne måten:) Det så virkelig lekkert ut der ute i paviljongen:)

    Klemmer

    SvarSlett
  14. Så koselig da :)


    Og jeg tror jeg må innom frysedisken på Rema 1000...Takk for tipset:)

    Ha en fortsatt fin dag - og snart helg:)

    SvarSlett
  15. For en flott ide, Marianne!! Du er sikkert en supergod venninne også, ser ut som dere hadde det helt fantastisk!! Det er så vakkert hos deg, nydelige farger og omgivelser. Ønsker deg en fin sommerdag! Klem:)

    SvarSlett
  16. Jeg er den heldige venninnen :-) FOR en dag, alt det gode og fine jeg liker, var tryllet fram - til pur nytelse :-) Det er fantastisk med sånne venner! Det varmet virkelig!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Å kjære venn, jeg har vært varm i hjerte siden lunsjen, det var bare så kvalitetstid! Tusen takk for at du er til! Stor klem

      Slett
  17. Et nydelig innlegg om noe som helt sikkert var en varm og vakker stund. Godt å ta vare på venner og hverandre, og en stund som kan nytes med alle sanser blir en fin opplevelse. Nærhet på mange plan - en gave til dere begge - Liv

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.