fredag 8. juni 2012

Fredelig fredag...

Endelig helg!  Idag har det vært kontordag og å sende fire barn på helgetur og så vidt rekke toget-dag. Mye som skal pakkes når de skal på cup.  Da er det godt å rusle ned til Balkesjøen når resten av huset sover etter deilig pizzakveld, bare for å nyte roen alene... Min kjære pappa startet prosessen med opprustningen av Balkesjøen for fritidsbruk da vi flyttet hit.  Det var han som med håndsag begynte å felle trær og busker for å få frem vannspeilet til yngstedattera si som savnet slik å se vann her i innlandet...Det er litt godt å tenke på, og kjekt å høre når andre synes det ble så bra.
Og siden antrekket mitt ikke er til å skufle sand utover med:), så sitter jeg her på benken og nyter roen..Min kjære må ta frem motorsaga å fjerne de siste trestubbene så vi ikke trår på det når vi skal gå ned i sandstranda, så jeg får vente med sandjobben til da.  Jeg har tatt noen stubber med en elendig håndsag, men det ble for slitsomt og tidkrevende.  13 tonn nydelig strandsand kom i går, gjett om vi gleder oss!
Blikkstille vann, og vips så kom solnedgangen og laget de fineste farger....
Godt å roe ned dagen og ønske helga velkommen på denne måten. Og benken i smijern og med fine kruseduller er perfekt til denne kveldsstunden... Kjenner jeg har behov for å se vann, er man oppvokst ved fjorden er det noe eget tror jeg.  Så med disse bildene ønsker jeg deg en finfin fredag:) 
Vennlig hilsen

6 kommentarer:

  1. God og en fin lørdag til deg. Håper solen skinner og at du får en flott helg. Klem fra Elin :)

    SvarSlett
  2. Forstår veldig godt at du må ha vann i nærheten. Jeg er oppvokst på Jæren, med utsikt til sjøen, selv om den var langt unna. Nå bor vi rett ved Randsfjorden, og kan ikke tenke meg å flytte et sted der jeg ikke ser vann. Det er godt og beroligende å nyte det synet.
    Blir herlig med en egen sandstrand. Dere har virkelig fått til mye fint med det stedet deres.
    Krakken er bare helt nydelig.
    Ha en herlig lørdag :)

    SvarSlett
  3. Hei vennen,
    Ja det er noe med vannet , en får sånn ro og glede i sjela, en stillhet en skal lete lenge etter,
    Flotte bilder ved et koselig vann,
    Ønsker deg en riktig god helg, klemmer fra sylvia

    SvarSlett
  4. Så fint et vann... Håper du får en fin lørdag. Alt godt ønskes deg
    klem

    SvarSlett
  5. Vakre bilder av en nydelig plass! Vann er beroligende - og av og til skremmende (!). Skjønner godt du måtte få et vannspeil. Himmelen er så høy på dine kanter. Her, mellom bratte fjell i Vest-Telemark, er himmelen helt anderledes. En høy himmel, og frodigheten i skogbunnen, er nok mine østlandssavn. Lykke til med sandskuffing og ferdig badestrand og god helg fra Liv

    SvarSlett
  6. Så deilig med sandstrand!
    Balkesjøen er jo så koselig og fin :)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.