lørdag 9. juni 2012

Livlig lørdag..

Vi har handlet inn klær til bursdagsfesten vår idag, Strømmen Storsenter har mye fint synes jeg.  Er så raskt å kjøre innover til Oslo med ny, fin motorvei.  Og så ble det litt annet også, er så glad i disse blondelige amplene fra Ikea til 39,-.
Vi har hengt en opp i det lille vinduet på gjeste-doen. 
Og på gjesterommet i tillegg til Drengesalens to vinduer. Holder på å re opp og ordne til st.hansfest, noen sover i bobiler, noen i lavvo og telt og noen innenfor husets vegger:)
 Og så planlegger vi å lage kaffe i "bedehuskjelen".  Denne kobberkjelen ble brukt til å lage kaffe og så sjenket man til dem som var ute på jordet og jobba her på gården.  Vi får vaske den skikkelig og prøve oss frem, noen som har gode tips til god kokekaffe når nærmere 70 gjester skal sjenkes?:) Til vanlig så henger den i taket på kjøkkenet, men skal nå bli brukt til godt formål!
Ønsker deg en finfin lørdag.
Vennlig hilsen

7 kommentarer:

  1. snartlærerferieVivi9. juni 2012 kl. 23:41

    Gleder meg til å se LIVE alt du har gjort i det herlige huset siden sist... Gleder meg til St.Hans fest og er spent på om natta kan bli lang nok...!

    SvarSlett
  2. Herlige bilder! De blondeamplene er supersøte altså :)

    Så spennende å bruke den gamle kaffekjelen..

    Ha en fin Søndag -
    klem jatte♥

    PS: Siste sjanse i gavedrysset mitt om du vil delta så sleng deg på!;)

    SvarSlett
  3. Nydelig paviljong du har snekret. Du har ikke tilfeldigvis tegning eller et mer nærbilde av den da vi selv skal snekre paviljong?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Gunn og takk for det. Nei jeg har ingen tegninger, men kan ta flere bilder og oppgi målene i et innlegg nå snart. Lykke til med byggingen, denne ble til mens jeg bygde;) mvh Marianne

      Slett
  4. Så koselig!!! Og så nydelig sengeteppe! Ampelen er kjempesøt, jeg har den i potte.
    Ha en fin søndagskveld og en god natt. Nattaklem fra Anne-Marit :)

    SvarSlett
  5. Veldig søt den ampelen :) jeg skal innover på onsdag, har lagt inn en IKEA tur i planene mine ja :)

    SvarSlett
  6. Jeg forstår godt at du har lyst til å bruke den flotte kobberkjelen, men er dere sikre på at fortinningen inni er hel?

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.