mandag 11. juni 2012

Hjemmesnekret hylle på 1-2-3

Heisan, her har dagen vært effektiv med snarttur til Clas Ohlson for å kjøpe 2 hvite hylleknekter i smijern.  Så fant jeg en hvitmalt profilert list som vi hadde til overs, og snudde den og skrudde den i.  Døra brukes sjeldent ( kun når nissen kommer;)) og går utover, og glassverandaen kunne oppgraderes litt slik at det var noe å fint å se på når man sitter i sofaen i den andre enden.  
Oppå har jeg satt fargerike kopper og skåler, og på Kremmerhuset selger de denne gode eplelimonaden som jeg synes gir et snev av sommerfølelse. 
 I andre enden har vi jo sofa med puter og et lite bord, nå har det kommet flere sommerblomster her ute i Mariannestua som vi daglig bruker store som små.
Skjenken er malt i farge lavendel som barndomshjemmet mitt Sjurstua sine ytterdører også har, og når sommerkvelden kommer er det både lykter og kronelys som tennes på her ute i glassverandaen.
Vennlig hilsen

17 kommentarer:

  1. For noen vakre bilder, som dradd ut fra et magasin

    SvarSlett
  2. Så smart å bare sette opp en dekorasjonshylle "på" døra! Ble et kjempefint blikkfang!!!
    Så lur du ;-)
    Nydelige bilder også!!
    Klem

    SvarSlett
  3. Å, så nydelig i glassverandaen din. Nydelig hylle du har laget, den passet perfekt der i vinduet. Flott skjenk også, nydelig den fargen. :)

    SvarSlett
  4. Kjempe fint:-) Så enkelt og smart for å få opp litt pynt for øynene. Hilsen Kristin

    SvarSlett
  5. Og dette rakk du mellom alt annet i dag?? :) jeg lar meg stadig imponere av deg :)

    Dette ble jo kjempefint :)
    Jeg driver og blir venn med drillen nå.. ;) Har lært meg det helt basic (i følge min mann er ikke det noe som trengs å læres, det kommer visst helt naturlig), og begynner å få teken på å skru ut skruer.. ;)

    SvarSlett
  6. Så fin -fint det var!!! Kreativ du! :)Nydelig var den hylla med de koselige tingene oppå:)

    klem

    SvarSlett
  7. Sommerlig og egenprodusert kan det egentlig bli bedre? Fargen på. Kommoden- superfin!

    SvarSlett
  8. Så koselig der i Marianne stua di:)
    klemklem

    SvarSlett
  9. For en deilig Marianne-stue du har! Så kjekt å få vite at C.Olson selger slike fine knekter.

    For en energi du har!! Har lest dine siste innlegg også. På toppen rekker du å blogge.

    Leste også om heftig budrunde. Det kommer sikkert nye hytter som kanskje er enda kjekkere:-)

    Så flotte bord du får i drengestua. Og den flotte kjerren! Ser den for meg pyntet med blomster.

    Lykke til videre med alle dine prosjekter!:-)

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  10. God morgen
    Åh så mye fint på en gang :)
    Koselig å komme hjem og finne flere flotte innlegg hos deg.For en god far som ordnet så pent for jenten sin :) Høres ut som du savner faren din veldig,har du mistet ham,eller er han bare langt borte? Vi har tilbragt helgen på hytten som vi har arvet etter pappa og mamma. Ble en del tårer,savn og tanker.Mannen min som elsker å sysle og ordne slik faren min også gjorde.Tanker om at de kunne ha jobbet ilag...Men koselig er det no lell,oppå fjellet :)Masse sne på fjelltoppene og fulekvitter i skogen :)
    For et herlig sted dere bor. Nydelig utsikt fra den flotte Marianne stuen. Og så er du så flink å pynte og lage det koselig. Blir kjekt når stranden er på plass og for en flott frue som sitter å nyter stillheten :) Phu.nå får jeg stoppe. Tusen takk for at du deler. God klem fra Britt u.blogg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hopp, min bloggevenn:) Velkommen tilbake, koselig med hyttetur, da! Gromme ord som alltid fra deg, pappa lever og har det bra, er bare et savn å bo 40 mil fra vherandre. Dette året har mamma og pappa bodd på et lite småbruk noen km unna barndomshjemmet for å sjekke om de ville flytte dit permanent eller selge, de har valgt det siste og holder på med megler i disse dager. Så da ahr det vært lite besøk, men de kommer om en uke, hurra! Ungene her savner dem også mye, klør på ryggen, dompedeier med foten og er kjempeflink å fortelle om alt! Så nå teller vi ned. Men snart er det kalrt for sanselig lunsj på Balkesjøen, har en flott venninne som skal få litt oppmuntring:) KLem

      Slett
  11. Så koselig med hylla! Herlige vinduer, gulv og tak, og nydelig farge på sjenken! Skikkelig sommerstemning i glassverandaen! :)

    Fin tirsdag til deg! :)

    SvarSlett
  12. såå fint du har gjort det der ute! Takk for tipset med hylleknektene.
    Ha en fin dag

    SvarSlett
  13. Så lurt da Marianne :)
    Nydelig i Mariannestua <3

    ha en fin kveld , klem

    SvarSlett
  14. Så lurt da Marianne :)
    Nydelig i Mariannestua <3

    ha en fin kveld , klem

    SvarSlett
  15. Så fint og så enkelt da. Flott pynt på hylla di! Liker så godt den fargen på skapet under!

    SvarSlett
  16. Den Mariannestua er like vakker og gjennomført som resten hos deg. Skal prøve å huske fargen lavendel, helt skjønn.

    Kos dere i Mariannestua.
    Klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.