onsdag 20. juni 2012

"Oppskrift" på paviljongen som er finalist hos NiB


Hei og takk og takk for koselige mailer og kommentarer, idag ble finalistene i Norges vakreste hjem 2012 publisert uten at Balke gård var med og uten at jeg har sett hvem som fikk min plass:)  Men damene bak nettsiden Norske Interiørblogger kom med en koselige nyhet som veide en god del opp: Jeg er med i NiB sin junifinale!!  Stoooor stas, takk! 
Blant over 240 innkomne flotte uteplass-bidrag ble min hjemmesnekra paviljong en av ti finalister der, og jeg slapp heldigvis å bli diska, for som dem sa: Vi har ikke slike regler hos oss, juhu.  Så om du vil glede meg litt, gir du din stemme ved å trykke HER, ja på ordet HER og så er Balke nummer 4...Jeg har et par tusen som er innom bloggen hver dag, så du som leser bloggen uten å kommentere kan kanskje bidra idag med å gi din stemme om du liker det du ser her inne?  Da hadde jeg blitt veldig glad, trallalla!
Og så får jeg stadig mailer fra folk som vil ha lik paviljong som oss: Målene er 330cm lang, 260 cm bred.
230 cm på det høyeste og 170 cm på det laveste.
Utskjæringene var det siste jeg spikret fast, men det som gjør den fra en gapahuk til en paviljong kanskje? 
 Er så glad i sink, både disse amplene og de på veggen.  Synd min kjære og jeg ikke har grønne fingre.
Så lykke til, dere finner den også avbildet i boka Terrasser -Våre uteplasser. 

Vennlig hilsen som igjen takker for all støtte, gromme dere! Dagens ord fra meg. Møter du noen uten smil, så gi dem ditt:) 
Stolt Fredrik 12 1/2 mnd spiser tomatsuppe helt selv idag, øvelse gjør mester...;)

17 kommentarer:

  1. Hei fru Balke. Stemt på deg og den fine uteplassen
    Mvh fru Båt:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, så snill du er fru Båt:) Herlig navn, klem fra fru Balke:)

      Slett
  2. He,he,trodde du skulle være med i "norges reneste hjem jeg" :) For en skjønn liten grise gutt- og jeg er helt med, disse små skal få spise selv. Du skulle ha sett her hos oss, tre små,to bleie barn.Huseker spesielt en gang(har bilde av dem)først malte de både seg selv,kjøkkenet og arket. Så plasserte jeg ungene på badet der de skulle vaske seg.Når jeg var ferdig med kjøkkenet(full fart selvsagt)hadde de kooost seg på badet...Men det var en flott tid. Forresten så har jeg allerede stemt.Prøvde å stemme flere ganger-he,he, men nei du, det gikk ikke. Juksemaker,jeg???
    God klem og STORT smil
    fra Britt u.blogg som aller nådigst har fått låne pc.

    SvarSlett
    Svar
    1. Goood morning, Britt! Ja, det er så morsomt med slike bilder, vi har flere utgaver her...;) Ja,kjenner igjen et slikt bilde, man bare forflytter rotet, eller ikke forflytter, utvider:) Men alt har sin sjarm. Tusen takk for din stemme, veldig snilt! Ha en strålende dag, her skinner sola i vinduskarmen...Og katta maler som aldri før..Når den maler er det ikke samme arbeidet å rydde opp igjen;) Klem

      Slett
  3. Har stemt! Flott blogg, artig å følge med deg og dine på Balke!
    Sommerklem fra HM :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og tusen takk for stemme og koselig tilbakemelding! Ønsker deg også en finfin sommer!:)

      Slett
  4. Jeg har stem på ditt bidrag som er helt fantastisk!
    Lykketil!

    klem tone

    SvarSlett
  5. Takk for flott oppskrift!! Takk for at du deler den med oss. Jeg har stemt flere ganger, men må gå helt ut før jeg kan avgi stemme igjen. Krysser fingrer for deg. Sender deg en e-post, jeg:-)

    ha en fin onsdag og kos deg med de skjønne ungene dine:-)

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  6. Min stemme er gitt :) En flott paviljong (vi har mer en av type stor gapahuk...som ikke har fått på kvitmalinga en gang...haha...men men...forhåpentligvis i løpet av sommeren!)som fortjener masse stemmer! Og grattis med finalistplass hos NiB!

    Ha ei fortsatt fin uke !!

    SvarSlett
  7. Gratulerer med finaleplass - vel fortjent! *S*
    Jeg stemmer i vei, for triveligere uteplass skal man jo lete lenge etter. Funksjonell også, et stort pluss. Jeg synes det er bra at en praktisk, brukbar uteplass, pent pyntet, er med. All ros til dem som styler en plass i gresset, men det er jo stas med noe skikkelig brukbart da! Lykke til - Liv

    SvarSlett
  8. Gratulerer med finaleplass i NIB utfordringen! Herlig pavilijong dere har, kan tenke meg det er deilig å tilbringe avslappende sommerdager der.
    Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
  9. Har stemt på deg :) Denne er jo nydelig :)

    SvarSlett
  10. Elsker uteplassen din, og skal SELVSAGT stemme! ;)
    Men det er vel mer en hagestue, er det ikke??
    Vakker er den iallefall, og jeg håper at vi klarer å få til noe lignende i bakgården. Platten ble støpt og snekret for to år siden, og vinduene står borte på en låve her, så det er håp. Ja, hver gang du skal hjem til Rød, passerer du låven med vinduene mine, faktisk! ;)
    PS Det er egentlig en litt tullete regel at Norges Vakreste Hjem ikke skal ha blitt avbildet i noe interiørblad tidligere, for om huset ditt ble avbildet i 1973, hva så???
    Ditt hus kunne jo i teorien blitt det, selv om det nok ikke helt var den mest populære stilarten på den tiden!
    Skla sørge for at du vinner denne konkurransen jeg! ;)
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Selv om jeg liker VIRKELIG Hannes uteplass også! ;)

      Slett
  11. Uteplassen deres er nydelig! Skulle ønske jeg var litt praktisk anlagt. Du har fått min stemme :)

    SvarSlett
  12. Gratulerer med 2. plass, du fantastiske Marianne! :D

    Kos deg i helga :)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.