fredag 15. juni 2012

Balke en av ti finalister i Norges vakreste hjem 2012!

Ja, er det ikke helt utrolig, nesten for godt til å være sant?  Det tenkte jeg også da en hyggelig dame fra Boligpluss ringte meg idag og fortalte at juryen hadde valgt ut Balke gård til en av de ti finalistene som skulle gå videre, boligreportasje og Tv2 og God Morgen Norge venter!   Juhu!
Men jeg måtte ikke si noe før til uka da det skulle kringkastes på God Morgen Norge.  Glad og lykkelig, men også en smule svett over mulig jantelov og bygdetroll, stygge kommentarer og misunnelse i skjønn forening.  Ringte til min kjære og sendte melding til de nærmeste i familien, delt glede er jo dobbelt glede.... 
Men lykken varer ikke evig, for jeg var finalisten i en liten time...Kjenner du følelsen?  Man er DER oppe, og lander på alle fire DER NEDE, boing.  For etter en liten time ringte damen meg igjen og spurte om hjemmet vårt hadde vært med i en boligreportasje, hun leset noe om det på bloggen min nå...Ja, og i ammetåka sa jeg at det var i 2009 men fikk rettet opp til at Balke gård var i 13-siders boligreportasje i Vakre hjem og interiør i 2011.  Så da ble det hastemøte og vips, reglene var visst klare at man IKKE kunne ha vært med i boligreportasje for å delta. Men jeg er egentlig født med flaks, så du skal ikke se bort ifra at det kommer noe godt ut av dette også:)
 Så da var det å få vite at man dessverre var diskvalifisert, selv om Balke var en verdig finalist etc. ifølge den fortsatt hyggelige damen (som hadde den litt mindre sprudlende husfrua på Balke på tråden;)) Så med halen mellom bena var det å gi familien kontrabeskjed og vips, så var vi ute.
 Men med litt stearinlys og iskald cola, nybakt pizza og litt kos var det greit.  Min største beundring går derfor ikveld til de som har blitt kåret og vil bli kåret, noen vil alltid kritisere.
Men når mine barnebarn og oldebarn leser dette, så vet dere nå at slektsgården faktisk var på topp 10 over Norges vakreste hjem i forrige århundre;) Om ikke annet så i en liten time, hehe...

Vennlig hilsen den diska 

30 kommentarer:

  1. Så synd da. Skulle gjerne stemt på Balke som Norges flotteste hjem. Den regelen må de snart forandre på er jeg redd. Er jo utrolig mange flotte hjem som er i alle mulige blader. Jaja. Dette får jeg desverre ikke gjort noe med, selv om jeg ikke er enig i avgjørelsen.
    Godt du har hatt en god kveld sammen med dine kjære
    Ha en riktig god lørdag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Å nei da, så synd! Vi så bildene på God morgenNorge og fant bloggen din og synes du har det så vakkert!! Dems tap, stå på du.

      Slett
  2. *S* Jeg synes det var en fantastisk fin livsholdning å være født med flaks! Den håper jeg du bringer videre til dine barn. Det er nok deterministiske hodninger, så en positiv selvoppfyllende profeti er gull verdt *S*
    Ellers gratulerer jeg selvfølgelig med vel fortjent nominering. At nominieringen forsvant i regelverket, gjør den jo ikke mindre verdt - den får bare ikke samme resultatet.
    God helg fra Liv

    SvarSlett
  3. Så gøy! Gratulerer med finaleplassen! Vi var med i 2010, utrolig spennende!

    SvarSlett
  4. Ikkje rart at du var blant dei ti.Du har no berre ein utruleg flott heim!!!!!Må no vere kjempekjekt å få ein slik telefon da (den fyrste iallefall):)So dumt med dei reglane...sikker på at du hadde komt på fyrste plass:)

    Ønsker deg ei god helg♥

    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  5. Utrolig kjedelig at det endte slik da.. synes ikke det skulle ha noe å si at dere hadde vært i et blad før..

    SvarSlett
  6. Det viktigste av alt er at huset deres er et hjem hvor dere trives! På den måten er det Norges vakreste hjem for dere helt uavhengig av hva interiørbladdamene måtte finne på! God sommer!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, veldig bra skrevet. Og er så enig, her skaper vi et hjem av et hus vha latter og gode minner:) god sommer og helg fra M:)

      Slett
  7. Åh... det hadde vært herlig å fått stemt på balke! Kjedelig den regelen syns no jeg! Men gud for en ære å ha havnet blant de 10! Du har jo drømme familien og drømmehuset, uansett! Klem

    SvarSlett
  8. så kjedelig, Marianne - for noen dumme regler da!!!
    Hjemmet ditt er fantastisk og jeg hadde likt at du
    var en av finalistene ♥ et koselig hjem, men masse
    varme og flotte detaljer...
    ... men, du trenger ikke å være med i Norges vakreste
    hjem, du har jo et av de vakreste hjem ♥ og en flott
    13-siders boligreportasje å se tilbake til :))
    - det er det ikke mange som har... ♥
    kos deg videre med pizza, cola og stearinlys
    - hørest kos ut og ikke minst fristende godt
    (hilsen en tidligere cola avhengi... )
    - stor klem... :))

    SvarSlett
  9. Juhu,joda nå ler jeg jammensanten. Så først dette innlegget og ble litt nedstemt da vet du,og så fant jeg hilsen nedforbi :) Kanskje du vinner pris for verdens skjønneste morsomste og godeste-for der kan ingen diske deg,nei! :)
    Men jeg syns nå at de skulle forandret disse tullete reglene da :( HVIS DU DAMEN SOM STYRER MED DETTE LESER MIN KOMMENTAR,SÅ MENER JEG AT REGLER ER TIL FOR Å BRYTES AKKURAT I DENNE SAMMENHENG.-Dessuten skulle dere ha lest reglene først.Høh :)Men da hadde jo ikke Balke vært nominert...så da så. Og søren,jeg har ikke sett boligrepotasjen jeg.Og nå er klokken masse,så jeg er vel igrunnen unnskyldt hva den lille "skjennepreken"angår. Og som du sier Marianne,om hundre år er ingenting glemt :)
    Kunne godt kost meg masse i den stemningsfulle idyllen bildene over viser.Skikkelig lunt og vakkert :) Beste hilsen en trøtting med smil om munnen
    Britt u.blogg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hahaha, jeg storskratter til morgenkaffen idag:) takk gode du, jeg må jobbe idag, har vært i kjelleren nå og forstod umiddelbart at jeg måtte rydde og vaske der nede, har jo tross alt blitt disket fra konkurransen Norges vakreste hjem;)) klem

      Slett
  10. dette er et tap for dem....og for oss!
    Jeg ble så glad på dine vegner når jeg leste at du var finalist...og skulle garantert stemme!
    uansett så synes jeg at du har et fantastisk hjem :-)

    klem tone

    SvarSlett
  11. Det var kjedelig da :/

    Men du var blant finalistene!! De ville jo egentlig ha deg med videre :)

    Jeg rakk bare lese overskriften før jeg la meg i går, og hadde lagt opp DEN stemmesankingsplanen her.. :D

    SvarSlett
  12. For en teit regel da - kan vel fremdeles være Norges vakreste hjem - selv om det har blitt laget en boligreportasje - det er jo en grunn til at de laget den reportasjen mener jeg! Så gratulerer så mye for å være en av finalistene - om det så bare var for en time - du har et fanastisk flott hjem, som det ooooser Marianne stil og sjarm over!!!
    Riktig god helg!
    klem

    SvarSlett
  13. Nå tenkte jeg virkelig jippi hurra for Balke! Gjett om jeg stemmer!
    Men jammen meg for en teit regel da.....:S
    Men du er nå virkelig en verdig finalist uansett=) Grisefint hjemme hos dere =))
    Kommer snart tilbake ;)
    Ha en fiiiiin helg =)
    KLEM

    SvarSlett
  14. nei så kjedelig da !!! Du hadde absolutt fortjent en plass i finalen Marianne !!
    Stor klem fra Kari

    SvarSlett
  15. Gratulerer likevel, jeg. For det er jo liksom tanken som teller. Og tanken var jo at du skulle värt med.
    Grattis! Og klem!

    SvarSlett
  16. Ditt hjem er en fryd for øyet,spesielit liker jeg alle de fantastiske renoveringsprosjektene du har gjennomført!! DUM REGEL skulle så gjerne ha stemt på deg , men håper du dukker opp i en eller annen boligreportasje igjen likevell :)

    SvarSlett
  17. Hvis det er noen trøst, så hadde jeg stemt på hjemmet deres Marianne! Håper skuffelsen har gått over:) Klem:)

    SvarSlett
  18. Søren også!!! Dere hadde vært en verdig vinner!!!!!!!!!! Kjente jeg ble sur på deres vegn!! BP lager visst reglene som det passer dem. De sa det samme til meg da vi var med, men jeg husker godt at i alle fall to av de andre finalistene hadde hatt boligreportasje før de ble plukket ut. I tillegg kunne jeg nok spyttet ut mer eder og galle om denne konkurransen, men det er nok lurest å la det være:-)
    Uansett - dere har Norges Vakreste Hjem!!! Kos dere!!
    Største klemmen fra Hjørdis

    SvarSlett
  19. Nei, fader, så dumt, da! DER skulle du vært med!!! Uansett - du er MIN favoritt! Juniklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Åhhhh...tusen takk for gid støtte, du e no bæst;) med eller uten skinnvest;) sees snart-klem

      Slett
  20. Å, nå ble jeg SÅ glad, og ville gratulere deg så mye.
    Og så leste jeg videre, og ble SÅ lei meg!!
    Dere hadde virkelig fortjent og være en av de 10 finalistene!!!
    Dere har et nydelig hjem og bor på en fantastisk flott plass!!!
    Stor god trøste klem fra Anne-Marit.

    SvarSlett
  21. Jubla for Balke jeg nå... og jubler litt fortsatt - til tross for at dere ble diska altså - for dere var tross alt blant de 10 ei lita stund. Og for oss som har sett flotte Balke med egne øyne så er det bare å si: at dere skal være stolte av hva dere har fått til og at det er et vakkert hjem uansett kåring eller ei:) :)

    Ha ei praktfull uke :)

    SvarSlett
  22. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  23. ER det mulig da? Jeg trodde også noen øyeblikk her at du var valgt ut! Så kjedelig at du ikke skal være med fordi dere hadde en reportasje i 2009... Jeg mener - for oss interiørbloggere er jo det hundre år siden, haha.

    MEN på NIB har vi ingen sånne regler når det gjelder konkurransene våre, hehehehe! (Ingen sammenligning forøvring - smile!)

    Ditt bidrag i uteplassutfordringen på NIB er plukket ut av gjestedommer og kommer i dag ca kl19.

    Solveig

    SvarSlett
  24. For noen tullete regler! Snart kan de ikke arrangere slike konkurranser, så mange interiørblader som finnes på markedet, så alle de flotte hus/hjem blir "brukt opp".
    Er sikker på du hadde nådd langt opp, ja kanskje helt til topps. Hjemmet ditt er jo bare nydelig.

    SvarSlett
  25. Gratulerer med nominasjonen hos NIB :))
    Lite plaster på såret etter nedturen <3

    Stemt på deg selvfølgelig !!!

    ha en super dag !! Klem

    SvarSlett
  26. At ditt hjem var en av de ti finalistene skjønner jeg godt! Et alldeles nydelig hjem har du. En nedtur dette da, men gratulerer så mye med finaleplass på Nib. Min stemme er gitt.. :-)

    Ønsker deg en strålende uke. Jeg har vært litt fraværende med kommentarer de siste ukene. Helsen har krevd sitt og tiden har ikke strukket til.

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.