mandag 4. juni 2012

Heftig budrunde...

For 2-3 uker siden så nevnte jeg noe om at jeg hadde lagt inn bud... Og budet var på denne idylliske hytta med strandlinje og brygge her i Løten.  Jeg la inn det første budet, på 20.000,- over prisantydning, så kom et annet bud fra den lokale rørleggeren vår på 30.000,- til, og jeg svarte med 30.000 oppå der igjen.  Har nok vært der 5-6 ganger de siste ukene..  Så drømte jeg om å lage et lite stykke Sørland på Rokosjøen med hvitmalt hytte, rødt uthus med hvite detaljer.  Bryggen utvides med bord og stoler, plena skulle gå helt ned til vannet og litt sand skulle jeg også fylle på med...  Og ikke minst var vimpelen innkjøpt og klar for å heises til topps om jeg vant budrunden...  Inne skulle det males hvitt i taket, isdronningblåe vegger og Green Gate-skåler og kopper på vakre hyller der overskapene på kjøkkenet skulle rives.  Og daybed og køyesenger skulle innta hytta, syklene våre skulle brukes flittig ned dit på sommerstid...Men som ventet, idag var det visning og minst 50 personer møtte opp sammen med meg...GRRRRR...Halve meg ville snu visningsskiltet/skrive avlyst på det, godt den snilleste delen overvant:))
Men med nytt bud på 70.000,- over mitt, for deretter mitt opp med 20.000,- ble det sprengt en grense for hva som er normalt på fritidseiendommer der det i snitt selges 7% over prisantydning...80% over prisantydning er nok til at jeg nå trolig hopper av når budrunden avsluttes kl 1200 i morgen...Men for en perle dette kan bli når sagbruket like ved nedlegges og Jotun har levert 20 liter maling etc:)  Jeg ser for meg hvordan det hadde blitt, hadde vært så moro å kunne pusse opp uten å ta hensyn til noen andres meninger eller tanker da dette hadde vært mitt lille stykke sørland uten noen historie.  Jaja, skal bli gøy å se hvordan de som byr over meg gjør det.  For jeg har en backup-plan som alltid: Mariannes liste over minuser: gjedde- og abborvann, mygg, during fra sagbruket, nær nabohytta, enda mere å holde i orden, kan heller dra på hotellturer som helgas kjempefine Oslotur var etc.  Og så kan jeg jo bruke tid og penger og krefter på andre hyggelige prosjekter: 
Snekkeren var her idag og lagde langbordene på Drengesalen,-klart for pådekking og bordpynt, juhu! Koselig prosjekt!
Den gamle sleden har jeg hentet ned fra låven og vasket med såpevann, klar for et lite spann med markblomster på setet og masse god loff til rekene i trauet som skal settes på det.  Og så kommer det sand til Balkesjøen med det første, hurra så godt det er med Balkeprosjekter så jeg slipper å dra 1 mil som den "irriterende idylliske hytta" var herifra...;) Godt man er tilpasningsdyktig:)
Vennlig hilsen PS!  Du finner hytta på finn og by gjerne videre og inviter meg til malingsdugnad og innflytterfest!;)

15 kommentarer:

  1. Oh, så spennende! Og jeg er sikker på at du hadde tryllet denne allerede perlen om til en diamant!
    Ha en fin kveld!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  2. Hei du. Jeg var en av de MANGE som var på visning i dag! Det ble en snar-visitt for vår del.. Da vi hørte at budet lå på 450.000, veide ikke utsikten forran hytta opp mot pris for liten hytte, skakke gulv, sagbruk og (liten) festetomt.. Men, jo da, jeg skjønner hva du mener med å drømme om å forvandle hytta med maling og koselige ting.. Er du fortsatt med i budrunden? Blir du eieren, kommer jeg på besøk til sommeren :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hedda, ja det er en perle med endel egeninnsats! Ikke lett å finne noe ved sjøen til denne prisen..Men enig med deg, ble drøyt dette så jeg hoppet av på 420. som var det jeg var villig til å gå. Og så sier mora til Hanne felles bekjent at abboren er spesielt ute etter møringer, så da er jeg vel bare glad til;))) God kveld og uke!

      Slett
  3. Skjønner godt at du mer enn gjerne ville ha denne perla:)

    Jeg drømmer om sommerhus på Helgøya...men kunne gjerne tatt en liten plass ved Roksjøen og:)

    SvarSlett
  4. Hei :-)

    Så spennende da :-) Håper du får tilslaget for jeg vil jo gjerne se hvordan perlen din blir ;-)

    Ha en flott uke :-)

    SvarSlett
  5. Så spennende og nerverpirrnede med slike budrunder.Spesielt når man har "levd seg" skikkelig inn i hvordan det kunne ha blitt...men, med fare for å høres fryktelig gammelmodig ut, det var nok ikke meningen at dere skulle ha denne hytten og planene dine ved balkesjøen høres så bra ut, så da så. :) Så bra det ble med langbord.Bilde av rommet ser ut som det kunne vært tatt for hundre år siden-så flott. Og for et funn denne gammle sleden er da! Og nok en gang, det er så kjekt å sitte her å få være "tilskuer" til alle dine flotte innlegg.
    Trøtt som en dupp...nå er det definitivt natt :)
    Gode tanker og klem
    fra Britt u.blogg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hopp, har du fått deg en god dupp?:) Ja nå er sand bestilt og megleren jobber på med budrunden mens jeg er av karusellen. men for 400.000 og under hadde det nok vært en fin investering med gevinst etter malingsjobb etc. Klem

      Slett
  6. Ja det hadde blitt et kjempefint sted etter at du hadde drevet der ei stund.
    Men det er som du sier, enda mer å holde orden på.
    Blir spennende å høre hvordan det går.

    SvarSlett
  7. Har du ikke nok fra før?

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  9. Skjønner du la inn bud på denne ja :) Fin liten hytte det :)

    Og du hadde nok fått den til knallfin :)

    Nå er det bare og forte seg ut og nyte sola, mens den enda er her :)

    SvarSlett
  10. Så bra at du likte gaven! :) Tenkte på hva jeg likte selv, og tok en sjanse ;)
    Jeg var heelt sikker på at du hadde vært der alt i dag, for jeg kom 09.50 ;)

    Nå skal jeg avgårde til Hamar, søstra ville også ha sånt fint cafè sett til å ha på terrassen sin i byen, men litt tungt å drasse med seg aluminiumssett (selv flatpakket) på t-banen.. Så, da kjøper jeg da, og så må jeg jo bare ta en tur til Oslo da.. Nei og nei, så dumt.. ;)

    SvarSlett
  11. For et vakkert sted, skjønner godt at du vil være med på budrunden.. Drømmer meg bort stadig, er jo så mange flotte plasser...

    Så hyggelig at du la igjen en hilsen hos meg:)
    Utrolig flott uteplass du har, og så bygd den selv da:) Flinka!!!

    Ha en fin tirsdag:)

    SvarSlett
  12. Skikkelig pisst at du ikke får drømmehytta di :), men det går vel kanskje flere hyttetog etter hvert... :)

    Du blir jo uansett ikke arbeidsledig med det første. Den festsalen blir kjempefin, blir gøy å se bilder framover.

    Klem

    SvarSlett
  13. Hei på deg :)
    Tusen takk for koselig kommentar hos meg!
    Skjønner at det ikkje berre er meg som går med drømmer om kvitmåla hytte ;) Men har nok aldri vært så nærme som deg, med budrunde og greier! Synd det gjekk så langt over, men håper du får sjangsen igjen en gang!

    Og den fantastiske uteplassen din!! LIKER :)

    Legger meg til som følger eg :)

    Klem Anita

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.