tirsdag 5. juni 2012

Kjøkkeninngangen vår

er så fin å ha, den brukes av de største barna (med venner) og har inngang til enda en gang med skap og dør inn til gjeste-wc og vaskerom.  På grunn av denne gangen har vi det mye ryddigere i hallen/hovedinngangen.  Idag har jeg fått vasket vindu og vegger, hengt opp nye gardiner og vasket og oljet yttertrappa.   Bildekvaliteten er elendig pga mørket og bruk av mobil...
Gardinene sammen med historiske pelargoniaen Dronning Ingrid.  Kort vei til Drengestua som nå har festlokale i 2.etg., gjør at denne  vil bli flittig brukt til nødvendige ærend på sthansaften:) 
Døra innenfor ytterdøra har en liten kappe min bestemor på Senja laget.   
Ellers er det en innebygd skap til FK-dresser:), litt bilder på veggene og en fargeklatt som ønsker velkommen til å henge fra deg ytterklærne. 
Ute er det mange detaljer som jeg nyter, både det rundt den svartblanke døra og på drageren øverst til venstre.   
En brun krukke med hortensia, en søt lykt fra Nina venninne og Velkommenstein er det som er her ute på tretrappa.
Og fra 80-tallsgelender til dette gelenderet som jeg sagde til med kontursag for 3 år siden, gjør at trappa nå matcher huset synes jeg. 
(Ellers ringte jeg megler en time før budrunden skulle avsluttes, og da var hytta i forrige innlegg oppe i 600.000,-  Og mer gikk den sikkert for.  Etterskrift: Den gikk for 680.000,-!!)  Men ingen bitre tårer, er litt slik som jeg sa til megleren, nå kan den bare selges skyhøyt siden jeg har gitt meg:))
  Må ellers si jeg koste meg med Jakten på kjærligheten idag, er jo med en kjempesøt jente fra Løten!  Så tøft gjort å stille opp, gården Ebru ligger bare 5-10 minutters kjøring herifra,- håper hun får nok brev og kommer videre.  Så også koselige Løten stasjon i programmet,-bra reklame for bygda jeg er så glad i! 
Vennlig hilsen som takker for koselige kommentarer og ønsker nye følgere velkommen!

9 kommentarer:

  1. Nydelig hos dere.Så koselig med bestemor gardin :)og mange fine detaljer.Så lurt med kjøkkeninngang. Er og så imponert/interessert i hvilke maskin det er du brukte på utforming av gelenderne.Husker det innlegget for lenge siden og prøvde å forklare dette til min mann :)kanskje noe vi kunne ha nytte av,min gode mann har fått seg "snekkerbu" :)Fikk ikke med meg jakten på kjærligheten,håper det kommer reprise :)I kveld lettet været her på vestlandet,håper det blir fint jamtover så vi alle kan kose oss ute.Og takk for koselig hilsen,hi,hi,du er no god er du :)
    Blir godt å legge seg ja. Beste hilsen og god natt fra Britt u.blogg

    SvarSlett
  2. Så koslig :) Håper dere nyter fine dagar :)

    Godklem :)

    SvarSlett
  3. Åh så utrolig masse vakkert du viser fram :O)
    Huset ditt er jo bare helt nydelig.Og de detaljene på gamle hus....Det er jo så flott :)
    Ønsker deg en fantastisk fin dag
    KLem

    SvarSlett
  4. God morgen sunshine!!!
    Så praktisk med en kjøkkeninngang, som kan ta av litt for hovedinngangen - I like!!! Og så har du jo gjort den så fin også. Enkel og delikat, slik at detaljene spretter ut! Og er det noe du er god på så er det jo å få fram de vakre detaljene - som bærer både rommene og huset. Bare viser til trappegelendret....FLINKA!!!! :-)
    Synd med budrunden, men det kommer nok andre gode hyttedrømmer seilende - og jeg er enig, håper hytta gikk skyhøyt over. Makan!!!
    Sitter og nyter en kopp kaffe, begynner senere i dag. Vi skal ha underholdning for små og store i kveld!
    Ha en superduper dag,
    klem fra Lunalu

    SvarSlett
  5. Skulle gjerne hatt kjøkkeninngang, eller rett inn i et vaskerom.

    SvarSlett
  6. God morgen, Marianne :) nydelig kjøkkeninngang dere har, og så praktisk da :) du er så flink du, nydelig gelender der på trappa.. kunne ønsket at jeg var litt mer handy :) klemmer

    SvarSlett
  7. Så fin den gangen er :) Merker at hovedinngangen fort blir overfylt av mye rart :P

    Krysser fingra for godværet i dag, ellers blir det kjedelig grilling..

    SvarSlett
  8. er så flott hos deg...liker å se bilder :-)

    klem tone

    SvarSlett
  9. Det er bare sååå koselig hos deg. Og at du greier å holde det så i orden - imponert :)

    Klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.