torsdag 21. juni 2012

Gammel tallerkenhylle på kjøkkenet

 Kjære vakre mennekser der ute, takk for at dere stemmer og for at dere stikker innom!  Jeg blir så glad, takk! Under ett døgn til konkurranser går ut, spennende selv om målet er å bli en utvalgt finalist.  
Idag kom mamma og pappa, har ikke sett dem siden mars så stor stas for store og små!  Og med seg hadde de en drøm av en gave, til Balke kom nemlig den fineste møbelet fra min barndomsheim: Tallerkenhylla til bestemor Eida!  Hun døde for 5 år siden dessverre.
Den blå, slitte, gamle med minner og med sjel, og med søte utskjæringsdetaljer.  Den er allerede kommet på plass på kjøkkenet.  Og den stod i gamlestua, der vi hadde eldstejenta sin barndåp og besteforeldrene mine og jeg laget istand og koste oss med bordekking og latter. 
Faren min er odelsgutt, men sa den ifra seg og tanta mi overtok gården før hun solgte den for et par år siden.  Og da lot hun denne gå til meg!  Så snill!!!
Har satt inn litt stasj.  Når man bor såpass langt hjemmefra, er det godt å se på noe som minner meg om noe fint no...Så blir det å skape nye minner for seg selv og sine.  Men nå stuper jeg i seng etter å ha laget fire store Oreo iskaker som blir desserten på lørdag.  Den er SÅ god, anbefales.
Vennlig hilsen

14 kommentarer:

  1. For ei flott tallerkenhylle.
    Så koselig at du fikk den.
    ALltid koselig å ha noe fra hjemtraktene når en bor langt hjemmefra. Lykke til med feiring og forberedelser.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  2. Den tallerkenhylla er helt nydelig, og passer jo perfekt inn hos deg.
    De beste gavene vi får, er jo minner :)

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  3. Hei
    Så kjekt å få en så fin hylle som også rommer gode minner :)
    Og koselig med storfint besøk!
    Takk for artig hilsen,mange smil :)
    Beste ønsker om fine dager på Balke
    hilsen Britt u.blogg

    SvarSlett
  4. Den var nydelig :)
    Så fin farge også! :) Fint med sånne gamle ting, med herlige minner, som man kan henge på veggen :)

    Har ikke plass til noen tallerkenhylle på kjøkkenet mitt, det er litt nedtur..

    SvarSlett
  5. Så heldig du var, som både fikk kjær familie, gode minner og en helt spesielt vakker tallerkenhylle inn døra i samme pakkeløsning!
    For en hylle! Jeg er spesielt sjarmert av de gamle tallerkenhyllene som i tillegg til å dekorere, også tjente som praktisk oppbevaring i hverdagen. Her sto ting som viste at man hadde råd til litt ekstra, og her var ting i daglig bruk. Lenge før man hadde allverdens skap på kjøkkenet.
    Heldig var du, og heldig var hylla som havnet på rett plass i et passende hjem - Liv

    SvarSlett
  6. Yhuu - det var altså meg som skrev kommentaren over - hadde bare glemt at jeg tidligere var logget inn som mitt alter ego..... *S* - Liv

    SvarSlett
  7. Den var grisefin Marianne =) Så koselig overraskelse å få da =))
    Kos dere masse i morgen! Tipper det blir tipp topp tommel opp ;)
    Følger med i spenning på NIB for tiden! jeg har stemt på deg ;)
    Ha en fin fredag.
    KLEM

    SvarSlett
  8. Nydelig nostalgisk hylle <3
    Gratolerer med 2 plassen hos NIB :))) !!!!

    Vel fortjent !
    Og ja , jeg har gjort make over´n selv på kommoden , gøy at du har samme tapet på hylleen din :) flott smak vi har hi hi
    God St.Hans til deg og dine :))
    klemmer

    SvarSlett
  9. Så fint at du fikk et så flott minne etter din bestemor. Den var jo kjempefin, og passer godt hos deg. Skjønn farge.

    SvarSlett
  10. Så koselig tallerkenhylle!! Ekstra kjekt når den har tilhørt dine forfedre. Tanten din visste nok at du ville sette pris på den:-)

    Lykke til med låvefesten. Kan tro jeg gleder meg til å se bildene! Nå er du nok travelt opptatt med forberedelser.

    Gratulerer med 2. plassen i Nib!!! Fanfare! Håpet på 1. ste plass jeg. Men annen ga jo også premie! Veldig kjekt. Nå har jeg tatt frem boken Terrasser og uteplasser som stod i bokhyllen min:-)

    Ha en super fest i morgen!:-)

    stor klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  11. Hei! Så fin og nostalgisk tallerkenhylle du har vært så heldig å få! Den rommer nok både kopper og minner i fleng.
    Utestedet ditt med paviljongen er bare helt magisk flott - har vært å stemt på den, og håper du vinner.
    Riktig god helg til deg, klem fra Lunalu

    SvarSlett
  12. Gratulerer så mye med andreplassen hos NIB! Så kjempegøy! :) Paviljongen deres ser bare så koselig ut! :)

    Herlig tallerkenhylle, så stor! Ekstra koselig blir det når den i tillegg har vært i familien!

    Fortsatt god helg til deg og dine! :)

    SvarSlett
  13. Hei og tusen takk alle sammen! Etter en fantastisk 2*40årslåvefest har vi nå landa i Tyrkia, life is Good:) klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.