fredag 5. august 2011

Vil du ha oversikt over Balke?

Ja, da er dette flyfotoet av Balke gård som min kjære har kjøpt, et alternativ. 
Vi leier ut tre hus på gården: Rødstua nederst til venstre, Drengestua øverst til høyre før innkjøringen til selve tunet, og Førua som på bildet er gjemt bak trærne til venstre for hovedhuset. Verdens beste leietakere!
Jeg må tilstå jeg ikke er en ivrig tilhenger av slike flyfotoselgere og deres bilder..Liker igrunn dette maleriet best, jeg.
Så med dette ønsker jeg deg en riktig god helg, med eller uten flyfoto på veggen;-)

13 kommentarer:

  1. He he ja nå tenker jeg Nils er fornøyd:)
    Kjempefint bilde over gården er det jo:)
    Klemklem på deg

    SvarSlett
  2. hei,
    stilig å se da, kjempekoselig der hos dere,
    kos dere masse på sætra, håper dere får nydelig vær nå,
    klem fra sylvia..

    SvarSlett
  3. He he, må være noe spesielt med menn og flyfotoer!!! Men det er jo artig med et oversiktsbilde av eiendommen da!
    Er likevel enig med deg - det malte er desidert finest :-) Det er malt før trærne langs veien?! Har dere fisk i dammen???
    Nyyyydelig eiendom har dere!

    Håper dere har fine dager på sætra - og så synes jeg lilleprinsessa selvfølgelig har kledd seg riktig. Er man prinsesse, så er man prinsesse!!!! smiler :-)

    Klem fra Hagealven

    SvarSlett
  4. Utrolig vakkert hos dere på Balke gård :)

    Her hos meg på Mo skinner sola - håper den skinner hos dere også :)

    Klem fra Lise

    SvarSlett
  5. Hehe har ikke helt sansen for slike flyfotoer jeg heller, men historisk sett er de kjekke å ha, bare ikke hengt opp på veggen. ;-)
    Utrolig nydelig den gutten din, blir jo rent verpesjuk jo hihi.. Nei den tiden er forbi her. ikke planer , nå har vi snart voksne unger og giejn farte litt mere rundt som vi selv vil det. Det gleder jeg meg til. Ei slik prinsesse hadde ikke vi, jeg endte opp med overallsbukser mer eller mindre pyntet så hun så ut som ei jente. Bortsett fra det lange vakre krøllete håret var det ikke stort som sa hun var jente. Hun erklærte i ni års alderen at hun for alltid skulle være guttejente. Hehe tenkte jeg. Og jeg tenkte rett, nå går hun ikke ut døra uten mascaraen på selv ikke til butikken og rettetanga er flitting brukt( nei hun liker ikke de vakre krøllene sine) Nå har hun blitt en stor vakker prinsesse. ;-)

    SvarSlett
  6. Vi har flyfoto av huset her også som ble tatt da mine svigerforeldre bodde i gamlebygningen.
    Det henger ikke oppe.... He,he ;)
    dere bor på en flott gård med vakker natur og byggninger. En gård dere kan være stolte av på foto og maleri. ;)
    Ønsker deg en fin kveld. :)

    SvarSlett
  7. Vi har også flere flyfotoer av gården.. Tror det er tre i alle fall :) Pluss ett maleri.

    Historisk sett er jo flyfotoene fine å ha da :) Men det er helt klart maleriet som er min favoritt også :)

    Nå skal jeg på skattejakt i låven, for vi trenger mer skapplass.. Fått MASSE fint service til bryllupet :)

    SvarSlett
  8. Vil gjerne ha et gammelt bilde av huset vårt, men må nok spørre tidligere eiere altså. Flyfoto er ikke helt min greie heller... Men dere har det nå så fint der borte på Balke da:)

    Og jeg syns jeg ser Henrik sittende utenfor Tiur'n altså...måtte le da jeg leste det. Herlige gutten! Helt klart noe min bror kunne ha funnet på i samme alder:)

    Og prinsessa har skjønt at en må dresse seg opp på setra, ja - helt klart.Det ble med en tiara hjem fra Hunderfossen her i går også:) Men det er morgenkåpa som er favorittplagget her altså...spørs vel om vi får lure ¨på vesla noe annet da mandagsmorran og barnehagen venter igjen...

    Ferien er over for min del, jobb igjen i morra. Satser på litt ferie da høstferien dukker opp.

    Fortsatt god sommer:)

    SvarSlett
  9. Hihi :-)
    før syntes jeg de var stygge , nå vet jeg ikke helt :-)
    hva betyr det ? er jeg blitt gammel ? :-O

    SvarSlett
  10. Hei :-)

    jeg ville bare si - at du var ikke for sent ute :-)
    det er NY trekning hver mnd - så om linken står på siden din - er du med i trekningen HVER eneste mnd :-)

    Bli gjerne med :-)

    og Nydelig gård ! :-)

    SvarSlett
  11. Kjørte forbi Balke i dag, tok en liten sightsing i bygda.. ;P

    Kommer mer bryllupsbilder etterhvert, men du skjønner, vi tok ikke ett eneste bilde sjøl.. :P Så må vente på å få fra noen andre... Hehe. Tiden fløy avgårde, og det siste jeg tenkte på var igrunn å ta bilder.. :P Men det var heldigvis mange andre som gjorde det! Så det kommer... :D

    SvarSlett
  12. Vi har også kjøpt nytt flyfoto av gården vår. Men til forskjell fra alle andre som har kommentert her så hang jeg det med glede på veggen i gangen. - Sammen med de fra 1930, 1974 og 1991. Stadig vekk er det noen som ser på dem og finner ut hva som har skjedd med bygninger og hage.

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.