mandag 29. august 2011

Gjestebud

 God dag!  Mens jeg venter på kaffegjester, så dekker jeg bordet med ulike kopper.  Jeg fikk av min kjære tante endel arvegods som jeg vil bruke selv om koppene er ulike. 
 Det gjøres jo det på de søteste kafèene jeg vet om, så hvorfor ikke her hjemme også?
 Ute regner det, så da må jeg lyse opp stua ved å sette frem sølvplettlysestakene.  Og den lille fløtemugga jeg kjøpte på nettauksjon.  Som så mange andre har erfart, det man handler der er utrolig smått ifht det man tror..Denne rommer vel nok fløte til kun en kaffekopp.-)
Dog, to gjester på besøk er vel ikke akkurat noe gjestebud, men liker så godt navnet...Tenker på de som får komme på Skaugum på gjestebud hvert år..Så da kan vi vel kalle mitt kaffeselskap for et mikro-gjestebud, da..;-)
Vennlig hilsen

8 kommentarer:

  1. Hurra for at bloggen er oppe og går igjen! Jeg er også oppvokst på gård, og har så sansen for store kjøkken og finstuer, seter og tun og stor boltreplass. Akkurat nå er det leilihget i Oslo som gjelder, derfor er det ekstra hyggelig å følge med på din landlige, men allikevel spreke blogg :)

    SvarSlett
  2. Heisann Marianne.
    Tusen takk for koselig hilsen:) Ja, nå er vi i gang alle man igjen.... Tiden flyr! Det er vel ikke så rent lite hektisk for deg heller tenker jeg, med en liten baby på toppen av det hele:) Imponerende å se tempoet som du holder! Kos deg med gjestebudet:) Nydelige bilder!

    Klem Linda

    SvarSlett
  3. For et nydelige dekket bord da. Er ikke så viktig at koppene matcher så lenge selskapet er godt ;)

    Ha en flott uke!

    SvarSlett
  4. Hei på deg.
    Der var du igjen ;)
    For et koselig dekket bord hos deg i dag, ulike kopper er jo bare sjarmerende!
    Ønsker deg en riktig flott ny uke.

    SvarSlett
  5. Heisann, så koselig å kunne komme inn hit igjen. Nydelig dekket bord, jeg samler på umake kopper jeg. Forresten har jeg selv hatt en bloggpause på mange uker, men det er rett og slett vanskelig å slutte med denne koselige hobbien. Ha en fortreffelig uke...klem

    SvarSlett
  6. Hei! Så trivelig at du er her igjen.Koser meg så med å lese bloggen din. Så flink og kreativ du er.Bordet du har dekket var så fint.

    SvarSlett
  7. He hanne, så hyggelig hilsen!! Skal jeg hente dere kvart over sju i morgen for husfruemøte? KAn godt kjøre, jeg:-)

    SvarSlett
  8. Så koselig:) Unikt blir er slikt bord når man dekker med ulike kopper:)
    Klem Ingunn

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.