søndag 28. august 2011

Oppe og går igjen!

Kjære Balkeleser, jeg følte av personlige behov og grunner for å ta en pause med bloggen, og har derfor vært borte noen uker. Beklager til deg som har vært frustrert for ikke å ha kommet inn, vet selv hvor kjedelig det er å ikke finne igjen en side eller blogg. Jeg har brukt tiden godt, både på å tenke, endre på bloggens lay-out og form, likte du den?, men ikke minst på å vaske ned hele huset til barnedåpen-kjedelig,- men nødvendig.
  Tiden som har gått, har bekreftet for meg at jeg er en blogger, og at de som følger meg med kommentarer har vært savnet.. Denne bloggverden er kjempefin, bare i bygda her så har jeg blitt mye bedre kjent med folk via blogspot. Så selv om jeg "aldri rekker innom noen av dere", skal dere vite at jeg sender dere gode tanker, ja mange gode tanker.  Ble så glad da jeg bl.a. ble stoppet på butikken av en følger som lurte på hvorfor den var nede, og takk for alle mail/sms med etterlysninger.  Uansett,  her er jeg med min Balkeblogg...  Eller rettere sagt personlige Mariannes verden-blogg...:-)
Siden sist har det som sagt gått mest i husvask, men også artige dager som da jeg tok med de to yngste til Amadeus dyrepark, en minnerik dag:
eller da vi feiret eldstejenta Amalie 12 år:
eller da jeg laget ripssaft uten å søle det utover benk og skap denne gangen,-hurra;-)
Og så jeg har hatt min første arbeidsdag..Fikk låne bilen til brutter'n (janteloven er borte for lengst;-)), og synes det er viktig at også vi som jobber med trafikksikkerhet viser bilglede...Bruker man den riktig, er det jo en stor glede og nytelse å kjøre bil...
Men den største begivenheten i mitt liv siden sist, er at vår kjære Fredrik ble døpt 21.august i Løten kirke.  Vi har mange familiemedlemmer som bor langt unna, så da tok vi dåpsmiddagen på lørdag.  Vi hadde laget istand i "lagerbygningen", og spekemat stod på menyen.
Jeg printet ut bilder av dåpsbarnet sammen med slekt og venner, og bildene festet jeg på veggene. 
Skåler fylt med blå hortensia og hvite roser, samt masse lys og roser i småvaser.
Fant matchende pledd på Ikea, passer veldig til serviettene etc. Og så luner det godt med slike pledd, så fra nå av må vi ha "blåe fester":-)
Etterpå var det kaffe og kaker her inne, og siden jeg er fra kakeland var det jo endel av dem..;-)
Mmmm..
Og ja, jeg jobber best under press...Så kvelden før ble 5 kaker bakt samtidig, og da så det slik ut på kjøkkenet vår, hehe...Den usminkede sannhet...
Gode tanker fra

17 kommentarer:

  1. Sååååå koselig at siden din er oppe igjen Marianne!! Alltid kjekt å følge med på hva som skjer i ditt liv, føler at jeg står deg nærmere sånn selv om jeg ikke er alt for flink til å holde kontakten alltid... Håper å se deg snart! Har kjempelyst til å komme på besøk, men har kjørt bilen vår tilbake til England så må bare ordne oss med en ny en først... Stoooor klem Stine pine line.... :-)))) xxxxxxxx

    SvarSlett
  2. Rett og slett herlig å ha deg tilbake, vennen! Klem fra Solveig!

    SvarSlett
  3. Hei hei..der var du :)
    Ja,fin lay out,det eneste er at den er litt bred...så en må skrolle til siden for og se hele siden..
    Tenker dere hadde en kos barnedåp der..med familien samlet...
    5 kaker på en gang...er det mulig det???
    Multitasking ja:)
    Spennende og høre hvordan det blir i jobben fremover....
    kos der og mange klemmer til dere alle...

    SvarSlett
  4. Endelig er du tilbake!! Har savnet de koselige og inspirerende innleggene dine ;0) Den nye layouten er kjempefin, ren og ryddig liksom <3 Du og dine har hatt begivenhetsrike uker og jeg gratulerer både med barndåp (med vakker oppdekking og fantastike kaker!), 12-årsdag og nedvasket hus ;o) Ønsker deg en fortsatt herlig søndagskveld! Klem fra meg

    SvarSlett
  5. Hei Marianne, så koselig å se deg her igjen ღ Kjempefin ny
    layout du har fått laget deg, dette blir bra! Og så stilig å
    se flyfoto over gården din, herlighet så fint du har det…
    ღ og skjønne lille Fredrik… Takk for alt det vakre du
    deler med oss ღ Ser ut som du har hatt en fin sensommer
    med masse gjøremål, og gratulerer med første arbeidsdag
    i nyjobben :) Gleder meg til å følge deg videre, ha en
    fortsatt fin søndag, og ukestart… Stor klem fra Mette

    SvarSlett
  6. Så koselig at du er tilbake igjen :)
    Nyt det som er igjen av søndagen!

    SvarSlett
  7. Hallo igjen..ja jeg har jo bare en slik pislete bærbar en jeg:)
    Du har et fokuspunkt midt i linsa som du ser i...når du tar det du vil ha i fokus så blir bakgrunnen disete:)
    Takk for fine ord ang bildene mine,men ønsker meg et fotokurs...tror det blir det når jeg får kloa i mere penger:):):)
    klemklem på deg.....

    SvarSlett
  8. Så smart, da skal jeg prøve det, Elin:-)

    SvarSlett
  9. Så mye du har fått gjort, beundrer kapasiteten din:) Gratulerer med overstått barnedåp og første jobbedag. Flott jobb du har der, arbeid med å forebygge ulykker i trafikken er viktig. Ønsker deg en fortsatt fin søndag, klem fra meg:)

    SvarSlett
  10. hei vennen,
    koselig å se deg igjen, savnet det vettu,
    ja du får gjort masse,
    flott bloggen er ja, du er flink, gøy med noe nytt,
    koselig med barndåpen,
    vi var i barndåp i dag til minsten, så koselig,
    herlig bil som du passet godt i,

    ønsker deg en fin kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  11. Hei Marianne! Så koselig å se deg her inne igjen - jeg har savnet deg, og lurt litt på hvorfor jeg ikke kom meg inn på siden din!

    Så koselig du har ordnet til barnedåpen - og wow, 5 kaker på en gang....jeg er imponert!!!!
    Bloggen ble luftig og fin :-)
    Ha en fin uke!
    Klem fra Hagealven

    SvarSlett
  12. Vel overstått - og såå fin layout du har laget til på bloggen M!
    Ja takk og lov du er tilbake:-D
    Ha en kos kveld med bena høyt,
    klem Hege.

    SvarSlett
  13. Av og til trenger man pause fra bloggen men du verden så koselig det er å komme tilbake:) Ser du har vært savnet og jeg skjønner hvorfor:) Flotte bilder i nydelige omgivelser:) Vi har en ting til felles: å forlate bylivet for å bosette oss på landet. Vi tok steget for 2 år siden og angrer ikke.
    Nyt siste dager av august:) Høsten er en fin tid:)

    SvarSlett
  14. Nå ble jeg glad :)
    Kom hjem fra koselig ferie hos min søster og fam.i sverige- og så var bloggen din borte...
    Føltes litt "tomt" å ikke finne deg igjen.:(
    Har alltid hatt en drøm om en " aldri så liten gård" -noe som nok blir med drømmen...,og da er det så kjekt å få "besøke" deg.Og som jeg sa tidligere,så er det et koselig supplement i hverdagen å lese bloggen din.Det viser seg forresten at jeg har røtter i området der du bor :) Leste slektsbok om familien vår,men fant aldrig helt ut akkurat hvor slektsgården ligger/lå.
    Gratulerer med ny jobb,barnedåp og bursdagsjente! Jeg forstår godt om tiden blir knapp for deg, men det ser no ut til at du er ved god helse og koser deg med familien. Artige bilder fra festlokalet. Blå er no en ok. farge som passer til så mangt :) kreativiteten er det iallefall ikke noe i veien med hos dere!
    Ønsker deg en fin sensommer uke.
    Hilsen Britt uten blogg :))

    SvarSlett
  15. Så godt at du er tilbake igjen i den virituelle verden! :)

    5 kaker hørtes jo egentlig bare fantatisk godt ut... :D Å spise, ikke å bake... :P


    Nå har jeg fått hodet ut av malingsspannet og lagt ut noen bilder fra bryllupet.. ;P

    SvarSlett
  16. Hei Stine og Britt uten blogger men med koselige hilsner til meg og min blogg:-) Takk for gode ord1! Den største glede man kan ha, det er å gjøre andre glad, så takk, bare hyggelig! Klem, Marianne

    SvarSlett
  17. Høres ut som du har hatt ei hektisk tid :)
    Men samtidig veldi koselig...
    herlig dåpsbord dekking!

    Ha ei flott uke videre! Va veldi koselig å se dæ her inne igjen :D

    Klæm Trine

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.