torsdag 4. august 2011

Hverdagslykke er så mangt...

Da drar tar jeg med meg ungene på setra, ryktene sier at dyra koser seg på beite... Kanskje finner vi markjordbær å tre på strå? Sommer, ivrig Eidamor og 59 cm ren lykke...

Oppå Bælksetra veks det minner,
gode minner, gærne minner.
Hele væla er bære minner,
finn et strå og træ dom på.
Ett er for gammalt, det ska få stå.
Ett er for nytt, det går vi ifrå.
men æille andre ska vi ta med hematt
og leve lykkelig med sukker på

Fritt etter Prøysen;-)



Ønsker deg med dette stilleben fra kjøkkenet på Balke, en fantastisk torsdag!
Og slik kler man seg på setra, folkens...Tyllskjørt, prinsessekoffert og tiara...-Ihvertfall om man er 3 år og heter Eida Helene:-)

5 kommentarer:

  1. Hei, så nydelige bilder du viser i dag av de skjønneste små ben.

    Ønsker deg en fin dag.

    Klemmer fra Ine

    SvarSlett
  2. hei.
    åå så vakkert Marianne,
    nydelige bilder å herlig vers du har omskrevet,
    kos dere masse på sætra,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. ps..ikke glem penkjolen til jordbærplukking..

    SvarSlett
  4. Goood tur til fjells! :D

    Og lykke til med barnedåp :D

    Har skjedd mye her på siden, mens jeg har hatt en liten blogge-pause ser jeg :)

    SvarSlett
  5. Nydelig, både dikt/sang og bilder! Kos dere! :-) Klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.