fredag 9. januar 2009

Vinterføre..

Viktige ingredienser når Balkegjengen skal på skitur...;-)


Endelig pause og noe å bite i.











Visste ikke at det var slike bakker her på Hedmarken:-) Litt fall må man regne med.

Idag har vi vært ute på skitur! Ungene er ferdige tidlig på skolen på fredager, og uten sfo er det god tid til andre ting før tv-kvelden starter, så idag tok jeg med alle tre ungene til lysløypa. SÅ vakkert vintervær, helt utrolig fint her nå med frost på trærne etc. Vi tok med fakkel til å varme smultringene på, pluss litt appelsin og kvikk-lunsj. Eida Helene sovna nesten med det samme jeg begynte å gå. Så var det hjem til Balke hvor Henrik fikk holde i tau og stå på skia etter bilen, gjett om det var stas! Amalie på bowlingbursdag, min kjære på trening, Henrik lager fyrstikker og mor og minstejenta øver på å gå:-)
Henrik fant en islagt bekk, så han så vi ikke så mye til. Kom bare innom "leirplassen" og spiste en Kvikk-lunsj i dobbelt forstand..Mens han nesten mistet en liten melketann...







Så vil jeg takke mine kjære foreldre som har gitt meg slike gode opplevelser med friluftslivet som jeg nå kan bringe videre til mine egne barn! Pappa som alltid hadde en rosin på lur, litt ved og mat i sekken for båltenning, mamma som lot være å smøre skiene sine og slet seg bortover og oppover med bakglatte ski for at jeg skulle få de i alle nedoverbakker slik at jeg fikk stor fart og kunne renne forbi storesøskenene mine...Takk!!!! Takk!!!




Må bare ta med en koselig "historie", Amalie har invitert noen jenter i klassen på Pysjamasparty. Hun fikk bok om tips til borddekking og mat ifjor. Da jeg gikk inn i spisestua nå, ser jeg at hun allerede har dekket bordet med bordkort etc helt selv:-) På rommet hennes har hun lagt ut madrasser, laget spillekrok og fått vite hva hver enkelt jente vil ha på hjertepizzaene sine...søtt, da... så i morgen kveld/natt blir det Mamma Mia- og pysjamasfest...






Tilslutt må jeg vise hva jeg har kjøpt for å henge i trærne på Amalie sin fest i morgen. Kjøpte en haug slike lykter, inspirert av Den gamle hagen, der vi på kransekurset ble møtt av "mætti" levende lys:-) Det er graverte hjerter, derfor halv pris av halv pris på Indiskas juleslutt-salg:-)