onsdag 7. januar 2009

Bursdag

-og full fart med jobben i Rødstua og bake kake og holde selskap for Eida Helene som sovnet 1/2 time etter at gjestene kom..:-) Hun blåste ut lyset og slo peppekakehuset istykker med kjevla! Når det gjaldt puppekake jeg snakket om, ble den ganske så mislykket.-) laget banankake (siden jeg glemte kjøpe kakebunn..) og satte marsipanlokk over. Men da jeg skulle servere, sank den og ble innoverpupp:-) Vel, den var veldig saftig pga bananene, og ungene lo...men blir nok et annet tema neste år..hehe... Tusen takk for hilsninger og gaver, så koselig å bli husket på! Nå rydde og ordne litt før senga venter.. God natta, tenk ett år siden minstejenta kom...Et fantastisk flott år...

Ingredienser:4 egg,4 kopper sukker,4 bananer,2 kopper smeltet smør (ca. 250 g),1 1/2 dl melk,6 kopper hvetemel (ca. 600 g),4 ts bakepulver,4 ts vaniljesukker,2 ts natronFremgangsmåte:Visp eggene med 2 kopper sukker.Mos bananene med 2 kopper sukker.Det tørre has i vekselvis med melk og smør. Bland deretter uti bananane.Stekes i langpanne v. 200 gr. i 30-40minutter.Dryss melis over når kaken er lunken. Husker ikke fra hvilken blogg jeg fikk denne, men anbefales! Jeg brukte rundt form og måtte steke 1/2 lengre på 175 grader.