onsdag 28. januar 2009

Kjøkken"peis"


Jeg kjøpte en biopeis til soverommet vårt, og igår kom tanken om å ha peisild på kjøkkenet. Tenkte at jeg f.eks. kunne få borret et stort hull i bordet eller benkeplata, og felle ned en "kum" som jeg kunne legge lavasteiner og bioetanol oppi:-) Heldigvis gjorde jeg ikke det, nå har jeg funnet ut at jeg kan ev. ha litt peiskos med denne hjertebetongen som jeg satte biobrenselet oppi. Jeg putta oppi rullesteinene fra prosjektet på gjestedoen der disse skal legges:-) Nei, ble ikke helt som jeg trodde, må nok ha gass for å få det til å se skikkelig flammete ut. Men i sommer skal jeg finne noe smart for å få peisbål på utebordet.... Inntil videre blir det biopeis på soverommet. Men fant et smart tips på en blogg nå, der man kan lage bildene med gamelt preg. Veldig enkelt, prøv dette:
Men nå kom jeg på noe. Jeg kjøper mere bioetanol, og så tar jeg bort steinene og fyller opp hjerte med det. da blir det nok store flammer og fint:-) Merker at det varmer godt på kjøkkenet nå...Hehe..