tirsdag 6. januar 2009

Au-pair

For et halvt år siden bestemte vi oss for å prøve å få en aupair hit. Vi satte inn annonse på findaupair.com, og fikk MANGE svar..det var derfor vanskelig å velge ut.. Ei sendte med bilde av seg og barnet sitt på 2-3 år og mannen.. Til tross for at hun har familie, velger hun å flytte fra Fillipinene og familien sin for å være her i to år... Hun er 28 år, og gjør dette for å kunne ha nok penger til at sønnen kan gå på skole og at de kan få seg et eget hus og at de kan betale legeregninger om de blir syke... Store kontraster her i verden.. Så i februar kommer Sharon hit! Vi mailer og de to eldste gleder seg! Hun er SÅ flink i engelsk, så dette blir bra læring for store og små! Og nå pusses hybelen hennes opp, og vi snakker om hvilken overgang det vil bli for henne å komme hit til -7 grader og snø...









Imens setter jeg meg ned med juleposten


oppi skuvsenga


som har fått matchende teppe med blomsterpotta....

og koser meg med kort og brev mens jeg tar en varm kakao for Rødstua skal varmes opp for nyinnflytteren som kommer om noen timer...

Og tenner dette lyset som jeg fikk av min kjære mamma nå i jula...

(om du ikke vet hvordan det er å være nærsynt, så er det slik:-)

Ha det godt!