torsdag 18. desember 2008

Spisestua

...har blitt englestua... Årets tema er engler i spisestua. Den er tapetsert siden ifjor, og da ble det egentlig ganske greit å ikke røde den opp til jul heller, men ha hvitt mot grått. Derfor blir det englejul her



I ettiden inatt, etter at jeg hadde malt ferdig Eida Helenes rom og gang og under trappa i hallen, dekket jeg på til lillejulaften, jeg:-)
Da er alt klart unntatt god mat når foreldre og søster ankommer.










.


Disse nydelige englene har min kjære bestemor Eida Alida heklet! Er de ikke nydelige? Vi barnebarna fikk de til jul, er noe av det kjæreste materielle ting jeg har...


















Et lite porselens englekor hører med...








Og stolene har fått englevinger. Spisestua (bjørk) er laget av min manns farfar...Den har stor verdi for oss i familien.























Måtte pynte vinduene også med temaet....













Ser ut på stjerna i Mariannestua (glassverandaen jeg har tettet igjen med dør og malt, derfor navnet:-)








Løperen er lagt midt på bordet, vet ikke om du ser det, men er bittesmå krystaller i den... Duken er velour kjøpt som metervare.


















Synes ovnen i spisestua er et av de fineste på gården. Passer spesielt inn etter at stua ble grå over panelen òg.























Og idag kommer 20.000 små gule nøster til gards..De er født idag og ankommer i en gul lastebil! Jeg er med å frakter de inn, får skikkelig påskestemning av kyllingene selv midt i julestria.











Vel, da er det sølvpussing på meg mens vaskedama gjør en enda mer kjedelig jobb enn det:-)

God dag fra Balke!